Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "chinese" gav 57 sökträffar

KIN A20_101215

KIN A20_101215 KIN A20 Litteraturlista Språk- och l i t teraturcentrum Kines iska Litteraturlista för KINA20 (f d KIN A01), KINESISKA: NYBÖRJARKURS , campuskurs, helfart, 60 hp fastställd av lärarkollegium 5, Språk- och litteraturcentrum 2008-10-20, reviderad (endast kurskod) 2011-12-15 Litteratur Introduktionskurs: Kinesiska på 100 ord © Institutionen för östasiatiska språk (2001), 43 s. Grundkur

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/KINA20/20111/KIN_A20_101215.pdf - 2025-10-19

Brevmall

Brevmall Vårterminen 2021 Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för: FÖUN02, Översättning till svenska 1 (12 hp) FÖUS01, Översättning till svenska 1 (15 hp) FÖUN05, Översättning till svenska 2 (7,5 hp) FÖUN17, Översättning till svenska 3 (15 hp) FÖUN19, Översättning från ett andra källspråk (15 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum, den 17 juni 2020.

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUN05/20211/FOUN_02_05_17_19_inkl_kinesiska.pdf - 2025-10-28

Brevmall

Brevmall Vårterminen 2022 Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för FÖUN02, Översättning till svenska 1 (12 hp) Kurslitteratur för FÖUN05, Översättning till svenska 2 (7,5 hp) Kurslitteratur för FÖUN17, Översättning till svenska 3 (15 hp) Kurslitteratur för FÖUN19, Översättning från ett andra källspråk (15 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum, den 1

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUN17/20221/FOUN_02_05_17_19_inkl_kinesiska.pdf - 2025-10-28

Brevmall

Brevmall Höstterminen 2021 Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för: FÖUN02, Översättning till svenska 1 (12 hp) FÖUS01, Översättning till svenska 1 (15 hp) FÖUN05, Översättning till svenska 2 (7,5 hp) FÖUN17, Översättning till svenska 3 (15 hp) FÖUN19, Översättning från ett andra källspråk (15 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum, den 17 juni 2020

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUN19/20212/FOUN_02_05_17_19_inkl_kinesiska.pdf - 2025-10-28

Brevmall

Brevmall Höstterminen 2020 Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för FÖUN02, Översättning till svenska 1 (12 hp) Kurslitteratur för FÖUS01, Översättning till svenska 1 (15 hp) Kurslitteratur för FÖUN05, Översättning till svenska 2 (7,5 hp) Kurslitteratur för FÖUN17, Översättning till svenska 3 (15 hp) Kurslitteratur för FÖUN19, Översättning från ett andra källspråk (15 hp) Fastställd av

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FOUS01/20202/FOUN_02_05_17_19_F_US_inkl_kinesiska.pdf - 2025-10-28

Utbildningsplan Kandidatprogram i översättning

Utbildningsplan Kandidatprogram i översättning Humanistiska och teologiska fakulteterna HGÖSP, Kandidatprogram i översättning, 90 högskolepoäng Bachelor Programme in Translation, 90 credits Program med akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme requiring previous university study Beslutsuppgifter Utbildningsplanen är fastställd av Prodekanen med a

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/utbildning/Utbildningsplaner/HGO__SP_faststa__lld.pdf - 2025-10-27

A

A 1. Course Details 1. Course code LIN B05 2. Course title Linguistics: Writing and Language 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) 1st [Undergraduate] 4. Higher education credits 7.5 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 30th March 2007. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2. Sub

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/LINB05_eng.pdf - 2025-10-19

Lunds universitet i världsklass

Lunds universitet i världsklass Developing a Project and Managing Risks Elisabeth.Kjellstrom@fek.lu.se Lund University / School of Economics and Management The Project Life Cycle Network Information 3 Complete Network 4 Activity-on-Node Network 5 Cost—Duration Trade-off 6 B E 6 8 A C G 3 10 6 D F 11 5 Cost—Duration Trade-off Example FIGURE 9.3 Project Management Communication – Stakeholder Categor

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FMPA01/20141/Session_7_8.pdf - 2025-10-19

Brevmall

Brevmall Språk- och litteraturcentrum Filmvetenskap 3 Kurslitteratur för FIVA01 Filmvetenskap, fortsättningskurs 31–60, vt 2017 (Fastställd i Sektionsstyrelse 2, SOL-Centrum, 29 november 2016) Resurslitteratur till alla delkurser Hayward, Susan (2013), Cinema Studies: The Key Concepts , London: Routledge Kuhn, Annette & Westwell, Guy (2012), A Dictionary of Film Studies. Oxford: Oxford University

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FIVA01/20171/FIVA01_litt_vt17_dk_8.docx - 2025-10-19

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using techni

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity | Språk- och litteraturcentrum 2 dec LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity 2 december 2025 15:15 till 16:30 Seminarium Theodor Rumetshofer, Lund

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/seminarieserier/laminate-talks-theodor-rumetshofer-impact-second-language-vocabulary-training-using-technical/ - 2025-10-28

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using techni

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity | Språk- och litteraturcentrum 2 dec LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity 2 december 2025 15:15 till 16:30 Seminarium Theodor Rumetshofer, Lund

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/seminarieserier/LAMiNATE%20Talks/laminate-talks-theodor-rumetshofer-impact-second-language-vocabulary-training-using-technical/ - 2025-10-28

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using techni

LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity | Språk- och litteraturcentrum 2 dec LAMiNATE Talks: Theodor Rumetshofer — The impact of second language vocabulary training using technical immersive technologies on brain plasticity 2 december 2025 15:15 till 16:30 Seminarium Theodor Rumetshofer, Lund

https://www.sol.lu.se/institutionen/kalendarium/seminarieserier/laminate-talks-theodor-rumetshofer-impact-second-language-vocabulary-training-using-technical - 2025-10-28

No title

Literature & Censorship Symposium on forbidden books 10–11.10 2024 Lund University 10 October 11:30 Arrival and registration SOL 12:00 Lunch 13:15–13:30 Opening address H104 13:30–14:45 Jon Helgason, Linneaus University ”Om den positiva, och den negativa, censuren - nedslag i riksdagsdebatter rörande litteraturcensur, ca 1900–1970” 14:45 Coffee 15:15–17:00 Session 1: Förbjudna böcker / Forbidden b

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/komplitt/Literature___Censorship_Program.pdf - 2025-10-28

No title

Old Europe, New Europe, Non Europe Reshaping the European Union at the Beginning of the 21st Century Lund University summer course 2010 In the new millennium the EU has faced a number of challenges. First, the integration of the twelve new member states has been a troublesome affair. Second, EU’s relations to its neighbours (e.g. Russia & Turkey) remain a topic splitting the member states. Finally

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/OCKC12/20101/Course_schedule_2010.pdf - 2025-10-19

How the melodic sound of Swedish can help Swedes automatically assess new languages

How the melodic sound of Swedish can help Swedes automatically assess new languages How the melodic sound of Swedish can help Swedes automatically assess new languages Publicerad den 8 februari 2021 Learning a second language can feel like a slow and tedious process. Yet, the human brain starts segmenting and categorising new language input virtually from the very second that it is exposed it. It

https://www.sol.lu.se/article/how-the-melodic-sound-of-swedish-can-help-swedes-automatically-assess-new-languages - 2025-10-19