Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "division coins fc 26 Coinsnight.com FC 26 coins 30% OFF code: FC2026. Cheerful service representatives helped me.XnrC" gav 441 sökträffar

No title

Schema med läsanvisningar VT 2024 1 Schema med läsanvisningar Litterära perspektiv på sjukdom och död (LIVA19) Katarina Bernhardsson, Daniel Helsing Onsdag 21 februari kl. 17.15–19.00: Introduktion (KB, DH) Läs: • Palm, Anders. ”Att tolka texten”, i Litteraturvetenskap. En inledning. Studentlitteratur, 2002 (15 s., canvas) • Charon, Rita, Nellie Hermann & Michael J. Devlin. ”Close Reading and Crea

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVA19/20241/LIVA19_schema_VT24.pdf - 2025-10-13

Brevmall

Brevmall Språ k- oc h l i t te ra t ur ce nt ru m Litteraturlista för LINB14: Lingvistik: Språklig mångfald i Sverige 7,5 hp, HT 2016 Fastställd av sektion 1 vid Språk- och Litteraturcentrum, 2016-06-01 Obligatorisk litteratur Aikio, Ante. 2009. The structure of North Saami. Ms, University of Utah. Selected reading (45 pages) Aikio, Ante. 2012. An essay on Saami ethnolinguistic prehistory. In Riho

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LINB14/20162/LINB14_litt.pdf - 2025-10-14

SUS A02 eng

SUS A02 eng 1. Course Details 1. Course code SUS A02 2. Course title: Introductory Course in Swedish for Exchange Students 2. 3. Cycle: X 4. Higher education credits 3 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 17th June 2008. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2. Subject

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SUSA02_eng.pdf - 2025-10-14

SUS A01 eng

SUS A01 eng 1. Course Details 1. Course code SUS A01 2. Course title: Introductory Course in Swedish for Exchange Students 1. 3. Cycle: X 4. Higher education credits 3 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 17th June 2008. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2. Subject

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SUSA01_eng.pdf - 2025-10-14

A

A 1. Course Details 1. Course code SVE E02 2. Course title Swedish for Exchange Students 2 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) X 4. Higher education credits 7.5 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 13th March 2007. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2. Subject (if applicable)

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SVEE02_eng.pdf - 2025-10-14

SASH38 eng[1]

SASH38 eng[1] 1. Course Details 1. Course code SAS H38 2. Course title Governance and Conflict in the Middle East 3. Cycle First 4. Higher education credits 7.5 5. Details of course approval Approved by the pro-dean for first-cycle studies at the Faculties of Humanities and Theology, 25 September 2009. 6. Details of approved changes 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2. Subject (if

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SASH38_eng.pdf - 2025-10-14

This is the title of my paper

This is the title of my paper A longitudinal corpus of Swedish university students’ written English, some problems and some results∗ PHILIP SHAW, UNIVERSITY OF STOCKHOLM Abstract To understand how writing skills are acquired requires longitudinal studies, which should focus not only on correctness, but also on style and vocabulary development. In this project I got first-semester students in the E

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/shaw-wp-04.pdf - 2025-10-13

LIVA14.2_LIVB10.2_LitteraturlistaHT2025

LIVA14.2_LIVB10.2_LitteraturlistaHT2025 Lunds universitet HT25 Språk- och litteraturcentrum Litteraturvetenskap LIVA14 delkurs 2 / LIVB10 delkurs 2 Litteraturhistorisk översiktskurs: Från antiken till renässansen. (7,5 hp) Fastställd av Sektionsstyrelse 2, Språk- och litteraturcentrum, den 2 juni 2025. Litteraturlista Referenslitteratur Olsson, Bernt m.fl., Litteraturens historia i världen (2019),

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVB10/20252/LIVA14.2_LIVB10.2_LitteraturlistaHT2025.pdf - 2025-10-13

Brevmall

Brevmall Språk- och l i t te raturcent rum Kurslitteratur för ÖVSB23: Fackspråk och terminologi (6 hp) Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk-och litteraturcentrum, den 1 december 2021. Obligatorisk litteratur Att översätta EU-rättsakter / New Swedish Style Guide (2017). EU-institu- tionernas översättningsenheter. (Nätpublicerad.) (Läsanvisning: s. 7–11; 110– 111; extensivt 116–167; 60 s.

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/OVSB23/20221/_VSB23_klar.pdf - 2025-10-13

No title

LUNDS UNIVERSITET Språk- och litteraturcentrum ÖVNINGSEXEMPLAR: INTRÄDESPROV/NIVÅTEST i Svenska som främmande språk, nivå 5, 6, 7, 8 Ifylles av student (med kulspetspenna) Namn Personnummer Ifylles av skrivvakt: 0 0 Skrivningen inlämnad: _ ______ _ Legitimation uppvisad: ja nej Skrivvaktens signatur: _______ _ Ifylles av läraren: Inga hjälpmedel! Resultat: __ /200 p. = ___ % Gram: Uppsats: __ _ Mo

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/aemnen/sektion1/OEvningstenta_intraedesprov_nivaatest_5_6_7_8.pdf - 2025-10-13

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Vårterminen 2025 Litteraturlista för SVEA42, Svenska med språkvetenskaplig inriktning – fortsättningskurs, 30 hp Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 13 november 2024. Delkurs 1: Texter, genrer och diskurser (5 hp) Obligatorisk litteratur Björkvall, Anders (2019). Den visuella texten: multimodal analys i praktiken. 2:a u

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/SVEA42/20251/LITT_SVEA42_VT25_KLAR.pdf - 2025-09-08

Bea2.PDF

Bea2.PDF An Alternative Account of the Interpretation of Referential Metonymy and Metaphori BEATRICE WARREN 1 Introduction Most modern linguists agree that metaphor and metonymy are two distinct constructions arising from two distinct cognitive operations, although they are alike in that they both involve an explicit source expression (that which is mentioned) which suggests an implicit target (in

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol01/Bea2.pdf - 2025-10-13

Microsoft Word - WP3 Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.doc

Microsoft Word - WP3 Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.doc Where does metonymy stop? Senses, facets and active zones CARITA PARADIS 1 Introduction Within the framework of Cognitive Linguistics both metonymy and metaphor are seen as pervasive phenomena in thought and language. They are, however, different conceptualizations of experience. Metaphorization, such as ‘Love is a journey’, involves the

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol03/Paradis-Wheredoesmetonymystop.pdf - 2025-10-13

LIVA31_4_LitteraturlistaHT2025

LIVA31_4_LitteraturlistaHT2025 Lunds universitet HT25 Språk- och litteraturcentrum Barnlitteratur LIVA31 (1–30 hp) Delkurs 4. Barn- och ungdomslitteraturens historia från 1975 (7,5 hp) Fastställd av Sektionsstyrelse 2, Språk- och litteraturcentrum, den 2 juni 2025. Primärlitteratur (samtliga titlar läses på valfritt språk och i valfri utgåva) Adbåge, Emma. Gropen (2018) Chambers, Aidan. Dansa på m

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVA31/20252/LIVA31_4_LitteraturlistaHT2025.pdf - 2025-10-13

No title

10 Præliminær lektionsplan for ”Dansk, en introduktion” (rev. 21. aug.) Efterår 2025 Varmt velkommen til alle studerende! Jeg glæder mig rigtig meget til at samarbejde med jer. Skriv til mig, hvis der er fejl i planen, tjek skemaet på edit på hjemmesiden og hold øje med Canvas. Jeg håber, at vi får et lærerigt og sjovt forløb. Grundkursus (30p) og introkursus (7 ½ p) De fleste på holdet (den store

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/NODA13/20252/Lektionsplan_intro_dansk_efter_r_2025x.docx - 2025-10-13

This is the title of my paper

This is the title of my paper A Note on the Categorization of Nominal expressions FREDRIK HEINAT Abstract This paper argues that the distinction that Déchaine and Wiltschko (2002) make between on the one hand r-expressions, first and second person pronouns, and on the other hand third person pronouns is misleading. If more data is taken into consideration and some of the data that Déchaine and Wil

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/heinat-wp-04.pdf - 2025-10-13

Klingvall 06

Klingvall 06 On a possible candidate for a Swedish middle EVA KLINGVALL (LUND UNIVERSITY ) Abstract In this paper I argue that there is a Swedish middle construction if middle is defined from a semantic point of view as in Lekakou (2005). Based on Swedish data, I also criticise one of the main points in Lekakou’s cross-linguistic analysis of middles, namely that the form of the middle is predictab

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol06/Klingvall_06.pdf - 2025-10-13

Jenny 060823

Jenny 060823 Event anaphors – a unified account? JENNY STRÖM HEROLD (LUND UNIVERSITY ) Abstract This paper is concerned with different types of event anaphors in English and to some extent also in Swedish. The point of departure is the seminal work of Hankamer and Sag (1976) where two major classes of anaphors are suggested, namely surface anaphors and deep anaphors. An important distinction is th

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol06/Herold_06.pdf - 2025-10-13

Microsoft Word - LIVA14dk7vt25

Microsoft Word - LIVA14dk7vt25 KN 250114 Lunds universitet VT2025 Språk- och litteraturcentrum: litteraturvetenskap LIVA14, dk 7; LIVB20, dk3: Från modernismen till idag (7,5 hp) Lärare: Karin Nykvist Vecka 13 Mån 24 mars Introduktion. Modernismens avantgarde. Ismer och manifest. 10-12,LUX C126 Läs: Marinetti, Ball, Breton, Burljuk/Khlebnikov,/Krutjonych/Majakovskij och dikterna av Majaokovskij oc

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVB20/20251/LIVA14dk7vt25.pdf - 2025-09-29