Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "credits fc 26 Visitez le site Buyfc26coins.com Site bien conçu pour commander des FC 26 coins.5aHF" gav 434 sökträffar

Student nominerad till årets Augustpris (kopia 1)

Student nominerad till årets Augustpris (kopia 1) Student nominerad till årets Augustpris (kopia 1) Av Immi Lundin - Publicerad den 15 november 2018 Karin Smirnoff, Bokförlaget Polaris. Foto: Johan Gunséus Karin Smirnoff, andraårsstudent på Författarskolan vid Lunds universitet har fått vara med om det många författare drömmer om och få får uppleva. Hennes debutroman Jag for ner till bror är nomin

https://www.sol.lu.se/article/student-nominerad-till-aarets-augustpris-kopia-1/ - 2025-12-18

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Vårterminen 2019 Spring semester 2019 LINA23, Linguistics: Level 2 (Lingvistik: Fortsättningskurs), 30 hp Approved by section 1 at the Centre for Languages and Literature 7 March 2018. Module 1: Voice and Speech (Rösten och talet), 6hp (LINC01) Obligatory literature Denes, P B & Pinson, E N: The speech chain. The physics and biology of spoken languages. New

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LINA23/20191/LINA23_Literature_list_for_spring_2019.pdf - 2025-12-19

Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag?

Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag? Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag? Av Gisela Lindberg - Publicerad den 27 januari 2025 Klädd i den här jackan vaknade tolvårige Kiwa Zyto den 5 maj år 1945 i en skog i närheten av München och var fri. Text till bild: Fotograf: Ola Myrin, Sveriges museum om Förintelsen/SHM. Den 27 januari äger Förin

https://www.sol.lu.se/article/jiddisch-firar-25-aar-som-minoritetsspraak-vad-aer-dess-status-idag/ - 2025-12-18

Brevmall

Brevmall Utbildningsplan 1. Identifikation 1. Programmets namn Kandidatprogram inom Europastudier med humanistisk profil Programmets namn på engelska Bachelor of Arts Programme in European Studies with a Humanities Profile 2. Omfattning i högskole- poäng 180 3. Nivå Grundnivå 4. Programkod HGEUH Ev. koder på inriktningar 5. Beslutsuppgifter Fastställd av prodekanen med ansvar för grundutbildningen

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/utbildning/Utbildningsplaner/HGEUH_18.pdf - 2025-12-18

Fredrik.doc

Fredrik.doc Binding Condition C and Derivation by Phase 1 FREDRIK HEINAT 1 Introduction In earlier theories of generative grammar (e.g. Chomsky 1981), the checking of binding conditions has generally been assumed to take place at Surface-structure or at Logical Form, LF, after reconstruction (see Belletti and Rizzi 1988, among others for applying binding theory at Deep-structure). Up till Chomsky

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol02/Fredrik.pdf - 2025-12-18

Microsoft Word - WP3 Hans Malmström och Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.–

Microsoft Word - WP3 Hans Malmström och Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.– Modelling speech production – evidence from Swedish blends HANS MALMSTRÖM CARITA PARADIS 1 Introduction1 This paper is concerned with a type of speech errors called blends and what they may tell us about speech processing. A blend is a contamination of elements from two different lexical items. Sometime during the process

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol03/MalmstromParadis-Modellingspeechproduction.pdf - 2025-12-18

No title

Publication Series VOL.2 From so far to so close: Stories from the present and the past *This publication is licenced under a CC BY-NC License for free access. https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ @SoCloseEU @socloseeu SO-CLOSE Project www.so-close.eu Enhancing Social Cohesion through Sharing the Cultural Heritage of Forced Migrations https://twitter.com/So_close_eu https://twitter.com/So_

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/amnen/europastudier/SO-CLOSE_Publication_VOL.2.pdf - 2025-12-18

ENGK01_Studiebeskrivning

ENGK01_Studiebeskrivning ENGK01: Engelska kandidatkurs, 30 högskolepoäng Studiebeskrivning Kursen består av följande delkurser vilka beskrivs nedan: • Engelsk litteraturvetenskap, 6 högskolepoäng eller • Engelsk språkvetenskap, 6 högskolepoäng • Översättning, 2 högskolepoäng • Ordkunskap, 2 högskolepoäng • Valbar kurs, 5 högskolepoäng • Examensarbete språkvetenskaplig inriktning, 15 högskolepoäng

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/ENGK01.pdf - 2025-12-19

Curriculum Vitae

Curriculum Vitae Curriculum Vitae Autumn 2024 Satu Helena Manninen Date of birth: 13 July, 1968 Citizenship: Finnish citizen 1. Education and degrees Professor in English language and linguistics (promoted) Lund University Board of expert referees: Professor Liliane Haegeman, Professor Merja Kytö and Professor Urpo Nikanne 2012 ”Docent” in general linguistics (promoted) Lund University Expert refe

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/SatuManninen/Combined_CV_S_Manninen_Autumn_2024.pdf - 2025-12-18

"Love Actually" och "The Holiday" som julritualer

"Love Actually" och "The Holiday" som julritualer "Love Actually" och "The Holiday" som julritualer Av Ellen Albertsdottir - Publicerad den 19 december 2023 Jude Law och Cameron Diazs karaktärer i "The Holiday" finner kärleken till julmusik och vinterlandskap. Foto: TT / CAP/ RFS Med julen kommer tiden för romantiska, vintriga komedier som ”Love Actually” och ”The Holiday”. – Kulturkonsumtion unde

https://www.sol.lu.se/article/love-actually-och-the-holiday-som-julritualer/ - 2025-12-18

Språk- och litteraturcentrum

Språk- och litteraturcentrum Språk- och litteraturcentrum Franska FRAA02, franska, fortsättningskurs Studiebeskrivning Fastställd 2007-09-10 av lärarkollegium 3 att gälla fr.o.m. höstterminen 2007 Introduktion FRAA02, 31-60 högskolepoäng, är en fortsättningskurs i franska som ger ökade färdigheter i såväl muntlig som skriftlig franska, tillsammans med djupare kunskaper i fransk litteratur, franskt

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/FRAA02.pdf - 2025-12-19

Hvem er skyldig til hva

Hvem er skyldig til hva Hvem er skyldig til hva? Hva sier litteraturen om Jugoslavias fall? LUNDS UNIVERSITET ØCK 640, oppgave, 3p Solveig Strand ht-2006 Håndleder: Sanimir Resic Innhold: 1. Introduksjon……………………………………………………………………………...s.3 2. Faktorer…………………………………………………………………………………...s.4 2.1. Nasjonalsime……………………………………………………………………………s.4 2.1.1. Serbisk nasjonalisme…………………………………………………………………s.5 2.1.2.

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/amnen/ocek/SolveigStrand.pdf - 2025-12-18

No title

10 Præliminær lektionsplan for ”Dansk, en introduktion” (rev. 21. aug.) Efterår 2025 Varmt velkommen til alle studerende! Jeg glæder mig rigtig meget til at samarbejde med jer. Skriv til mig, hvis der er fejl i planen, tjek skemaet på edit på hjemmesiden og hold øje med Canvas. Jeg håber, at vi får et lærerigt og sjovt forløb. Grundkursus (30p) og introkursus (7 ½ p) De fleste på holdet (den store

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/NODA13/20252/Lektionsplan_intro_dansk_efter_r_2025x.docx - 2025-12-18

Microsoft Word - WP3 Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.doc

Microsoft Word - WP3 Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.doc Where does metonymy stop? Senses, facets and active zones CARITA PARADIS 1 Introduction Within the framework of Cognitive Linguistics both metonymy and metaphor are seen as pervasive phenomena in thought and language. They are, however, different conceptualizations of experience. Metaphorization, such as ‘Love is a journey’, involves the

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol03/Paradis-Wheredoesmetonymystop.pdf - 2025-12-18

No title

1 Litteratur och kunskap 2024: ABSTRACTS --------------------------------------------- Louise Almqvist (Umeå universitet): Störande kunskap? Litteraturundervisning, demokrati och värdegrundsarbete I min kommande avhandling Störande litteraturundervisning: litteratur, demokrati och värdegrundsarbete (2024) skisserar jag ett nytt förhållningssätt till litteraturundervisning samt värdegrundsarbete, m

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/sol/aemnen/sektion2/amneskonferens/ABSTRACTS_-_rev._9_sep.pdf - 2025-12-18

Microsoft Word - FRAA01 studiebeskr fin.doc

Microsoft Word - FRAA01 studiebeskr fin.doc Språk- och litteraturcentrum Franska FRAA01, franska, grundkurs Studiebeskrivning Fastställd 2007-09-10 av lärarkollegium 3 att gälla fr.o.m. höstterminen 2007 Introduktion FRAA01, 1-30 högskolepoäng, är en grundläggande kurs i franska som dels ger färdighetsträning dels övergripande kunskaper om franska språket, om det franska samhället och om den frans

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/studiebeskrivningar/FRAA01.pdf - 2025-12-19

Fabian.doc

Fabian.doc The syntax and pragmatics of exclamations and other expressive/emotional utterances1,2 FABIAN BEIJER 1 Introduction In the linguistic literature we find discussions and descriptions of linguistic phenomena such as EXPRESSIVE UTTERANCES, EXCLAMATORY UTTERANCES, EXPRESSIVE SENTENCES, EXCLAMATIONS, EXCLAMATIVES, and EXPRESSIVE SPEECH ACTS. Linguists have thus observed that there are emotio

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol02/Fabian.pdf - 2025-12-18

Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan

Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan Lunds universitet ÖCK 640 Institutionen för Öst- och Centraleuropastudier HT 2005 Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan M. Lennhag Handledare: N. Bernsand - 0 - Innehållsförteckning 1. Inledning 2. Kort om Uzbekistans historia och politiska samtid 3. Språk- och etnicitetssituationen i Uzbekistan 3.1 Skapandet av Uzbekistan 3

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/amnen/ocek/MiLennhag.pdf - 2025-12-18

No title

Reading list LIVR99 The Aesthetics of Intermedial Culture Fall 2019 Godkänd av styrgruppen för LKM den 3 juni 2016, reviderad den 5 juni 2018 Intermedia Theory: an Overview Chandler, David, Semiotics for Beginners , Oxford (UK): Routledge 2011, ISBN 978-0-19-956875-8: ch. 1–3;, 7–9 (35 p). In: http://visualmemory.co.uk/daniel/Documents/S4B/semiotic.html Clüver, Claus, “Intermediality and Interarts

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVR99/20192/LIVR99_Reading_list_HT19.docx - 2025-12-18