Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "chat gpt" gav 156 sökträffar
Artificiell intelligens i utbildningen: Utforska effekter av ChatGPT gällande inlärningstid och studenters upplevda nytta
När mänsklighet möter teknologi: En studie om sambandet mellan värme, kompetens och tillförlitlighet till ChatGPT
The AI model ChatGPT has become immensely popular in a short time and is used daily by millions of people. By analyzing large amounts of data consisting of public information, the AI model performs services such as CV writing, composing poems and answering questions about everything from science, to culture and history. ChatGPT is used to a very large extent, despite the fact that the generate
Kan Chat GPT klarspråksanpassa text? Svaret är ja.
Informatikstudenters användning av ChatGPT inom programmering
Acceptansen av ChatGPT som utbildningsverktyg
”Möjligheterna och hoten går hand i hand” En studie om svensklärares förhållningssätt till AI-verktyget ChatGPT
ChatGPT, the artificial intelligent chat robot known for its ability to qickly create well-structured, coherent, and reasonably accurate texts based on user input, has fundamenally changed the landscape of text production. This is particularly evident among students in school. In response to AI advancements, the Swedish National Agency for Education (2024c) has issued new, more strict guidelines a
Människan och den moderna teknologin: en studie om individers föreställningar om ChatGPT och deras korrelation med attityder
ChatGPT is the latest addition in AI technology, a conversational model created to answer questions and produce text. Although ChatGPT is receiving a lot of attention and has become an increasingly common part of people’s everyday life, previous psychological research on this feature is limited. Therefore, it was considered interesting to delve deeper into this socially relevant topic. The study c
ChatGPT i Skolan
Information i sammanflätning och förändring: En studie av ungdomars informationssökning med ChatGPT
The purpose of this thesis is to improve the understanding of how generative AI contributes to change the conditions for teens’ everyday information search, as well as to highlight how user and ChatGPT interact within information search. To achieve this, qualitative interviews with teens between the ages of 15 and 19 were conducted. In addition, prompts written by the teens to ChatGPT were collect
AI som emotionellt stöd
Från klassrum till kontor - ChatGPTs funktion i lärande och det framtida arbetslivet
Framtiden för lärande: En undersökning av ChatGPTs effekter på studenters inlärning och kritiska tänkande
Videor om GAI i undervisningen
På den här sidan kan du fördjupa dina kunskaper om generativa AI-verktyg med hjälp av ett antal videor framtagna av lärare och forskare vid Lunds universitet. Videorna är på engelska men det går att få dem textade. Samtliga videor är inspelade i mars 2023. Få videon textadSlå på automatiserad textning genom att klicka på ikonen för inställningar i videofönstret. Klicka på “Undertexter/textning” oc
https://www.education.lu.se/aktuella-teman/generativa-ai-verktyg/videor-om-gai-i-undervisningen - 2025-07-05
The Power of Words: ChatGPT’s Assessments of Depression and Anxiety Using Responses to Open-ended Questions
The aim of this study was to explore the accuracy of ChatGPT’s numeric assessments of depression and anxiety. ChatGPT was prompted to estimate participants’ levels of depression and anxiety using the participants’ responses to an open-ended question about their symptoms during the past two weeks. In total, the study included responses from 876 participants. Estimated scores were compared to scores
Påverkan av generativ AI på lärande och kompetens inom högre utbildning
Fake It Till You Make It – En studie om generativ AI:s inverkan på kreativitet utifrån Guilfords Measures of Divergent Thinking
Sammanfattning Examensarbetets titel Fake It Till You Make It – En studie om generativ AI:s inverkan på kreativitet utifrån Guilfords Measures of Divergent Thinking Seminariedatum 1 juni 2023 Ämne/kurs FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare Nike Anderlind, 000302-2308 Josephine Havmark Persson, 000913-3281 Eric Hemmingsson, 010912-0378 Artificial intelligence (AI) has emerged as a transformative technology, revolutionizing various domains previously reliant on human interaction. This study explores the potential implications of generative AI on creativity and idéa generation, employing widely used Guildford Measures of Divergent Thinking by Joy Paul Guilford as an assessment tool. Specifically, the research investigates the tech
Protokoll FKLG 2023-01
/ Protokoll 2023:01 1 Dnr STYR 2023/362 LUNDS UNIVERSITET 2023-02-08 Institutionen för psykologi Ledningsgruppen för fristående kurser Led· koll Närvarande Simon Graner Studierektor, ordförande ledamöter Översiktskurs Magnus Linden Examensuppsats och kandidatkurs Fredrik Björklund Socialpsykologi Roger Persson Arbets- och organisationspsykologi Mats Dahl Temakurser Eva Hoff Personlighets- och utve
https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/2023-02/Protokoll%20FKLG%202023-01.pdf - 2025-07-05
Exploring how Individual Characteristics Relate to Use of Generative AI for Schoolwork and Emotional Regulation in Early Adolescence: Ties to Executive Functions, Internalizing Symptoms and Academic Achievement
ChatGPT and other generative AI tools have received considerable attention recently and their usage in schoolwork continues to expand globally. Even though the effectiveness and safety of these tools are not well grounded in science, initial findings suggest their popularity among the Swedish adolescent population for both schoolwork and emotional regulation. Whether this trend is the same in a yo
Chatta med botten!
Chatta med botten! Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. De
https://www.lth.se/article/chatta-med-botten-1/ - 2025-07-05