Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "SASH92 – Social AI through the Looking Glass" gav 49696 sökträffar

The most valuable areas for preservation of biodiversity in southern Sweden – woodliving beetles as guides to hot-spots

In Sweden a new red list was issued 2000, but there is no published list of the most important areas for biodiversity preservation. I use woodliving and red-listed beetles as indicators of “hot-spots” for biodiversity preservation, since these insects constitute a large proportion of the red-listed forest living species in Sweden. Based on museum and many large private collections of beetles from

På tal om att glömma - Finns det en rätt att bli bortglömd på internet? – en analys av the right to be forgotten

Den 13 maj 2014 fastställde EU-domstolen i den så kallade ”Google-domen” att individer har en rätt att begära att sökmotorer på internet raderar sökresultat som handlar om personen i fråga, vilket har kallats för ”rätten att bli bortglömd”. Detta arbete syftar till att undersöka och utreda individers möjligheter att få sina personuppgifter på internet raderade och hur långt denna rättighet sträckeOn May 13 2014 the European Court of Justice ruled in the so-called "Google case" that data subjects has a right to request that Internet search engines deletes search results linking to their personal data. This thesis aims to explore and investigate individuals' opportunities to have their personal data on the Internet deleted and how far this right extends. Furthermore, the thesis

Omfördelande institutioners betydelse för jämlikhet – En konstruktiv analys av Thomas Pikettys Capital in the Twenty-first Century

This thesis addresses the highly topical subject of global income inequality within the developed economies. A constructive analysis approach inspired by Swedish political scientists Bo Rothstein, Lennart Lundquist and Björn Badersten is employed analyze the economics blockbuster Capital in the Twenty-First Century by French economist Thomas Piketty. Empirical, normative and constructive theories

Svenskhet – The IKEA Way! : Hur begrepp får eget liv och betydelse när IKEA får bestämma vad svenskhet är

Denna uppsats handlar om hur ett globalt företag påverkar bilden av Sverige i världen men också hos ”svenskar” själva. Uppsatsen är ett försök till att förstå på vilket sätt detta sker. Med utgångspunkt i teorier om nationen som en diskursiv formation och med diskursteorins redskap för hur betydelsefixeringar konstrueras och reproduceras, kan den diskurs om svenskhet som IKEA skapar kartläggas. Ge

Body count – en diskussion kring de historiska processer som formar de nordirländska lojalisternas konfliktmönster under ”the Troubles” 1969-1998.

Uppsatsen behandlar det lojalistiska konfliktmönstret under den nordirländska interna konflikten 1969-1998 genom att undersöka hur och diskutera varför det lojalistiska konflikmönstret avviker från det samtida republikanska konfliktmönstret. Uppsatsen gör detta med utgångspunkt i en längre redogörelse för den historiska bakgrunden till konflikten 1969-1998, en genomgång av konflikten och den param

Creative school and the Cultural Business – a Case Study on Skissernas Museum in Lund

Abstract: The purpose of the paper is to examine the impact of the Governments contribution Creative school (Skapande skola) on a cultural business by a case study of Skissernas museum in Lund. By investigating the difference in work process between the projects implemented with and without Creative school I can identify the impact of the contribution on Skissernas museum. The biggest difference b

Market analysis – mapping of customer needs and buying behaviours within the furniture market segment for care and healthcare

Purpose The purpose of the study has been to estimate the size of the market segment, identify strategically important customers and interesting parts of the segment as well as create an understanding of customer needs when buying furniture for their businesses where care and healthcare is practised. Method The study has been of an exploratory nature with a case study approach since the purpose of

Revisiting the sermon, carrot and stick theory – En komparativ fallstudie över implementering av styrmedel för plastbärkassar utifrån EU-direktiv i Sverige, Storbritannien och Frankrike

The consumption of plastic bags is a global problem that leads to increased concentration of plastic in the world oceans. In 2014, annual consumption of plastic carrier bags amounted to around 100 billion in the EU, which corresponds to an average of about 200 bags per person per year, of which many plastic bags are used only once and/or end up as waste in nature. This thesis is a comparative case

“They are not the decision-makers – we are” En narrativ studie om den ungerska nationalismens uppbyggnad och funktioner.

After Fidesz took office in 2010 Hungarian national politics has transformed to become more nationalistic. Despite a lot of negative criticism from both inside and outside the country – due to controversial constitutional changes – Fidesz is still in power. This thesis seeks to increase the scholarly understanding of nationalism in Europe and especially in Hungary. More specifically, this thesis i

Consumers’ Perceptions of Variety – the Impact of Private Brands

This study aims to investigate how consumers perceive variety in grocery stores and further how private brands have affected consumers’ perceptions of variety in grocery stores.The study focuses on the perceptions and attitudes towards variety and the impact of private brands on perceived variety. Hence, a qualitative rather than quantitative study has been used. Photo elicitation has been used in

The relationship between CDS spreads and bond spreads – an empirical comparison

Syfte: Syftet är att undersöka sambandet mellan CDS spreaden och bond spreaden, samt att jämföra dessa över tid. Detta genomförs genom att testa för ett kointegrationssamband samt Granger-kausalitet mellan CDS spreaden och bond spreaden för varje enhet som ingår i urvalet, och för olika perioder. Också deskriptiv statistik används. Metod: Kvantitativ metod: Augmented Dickey-Fuller test, KPSS, Engl

Industrial Landscaping of District Heating – Opportunities for knowledge transfer to the UK market

The Swedish district heating market is becoming increasingly saturated, whilst the UK heat market is about to run into copious turmoil due to the faltering and decreasing levels of natural gas available. Swedish companies are looking to enter new market segments, and there seems to be something stirring under the surface in terms of district heating in the UK. The development of district heating i

“Fashion SMEs taking over the world” – a case study of Alice & Sens, Boomerang and Odd Molly

The purpose of this study is to identify potential factors impacting the internationalization process of a small- or medium sized fashion company. We aim to shed light on potential key factors that can provide an understanding of a successful internationalization process and illustrate our findings in a model applicable to firms with similar characteristics. The study is conducted through a qualit

THE INDUSTRIAL BRAND MANAGER – Product Manager and Brand Communicator.

The main objective of this thesis is to study the brand manager’s role within a global business to business (B2B) company. In order to meet the main objective we have chosen to study and analyse one global B2B company, Alfa Laval AB, Alfa Laval DK, Alfa Laval PL and its co-partners such as an advertising agency. We have also studied three global business to customer (B2C) companies, Mars, Unilever

The Emerging Pricing Capability – A Multi Case Study of Business-to-Business Companies.

Uppsatsens syfte är att försöka förstå, utifrån existerande teorier och med hjälp av insamlad empiri, vilka parametrar i ett kundperspektiv som är av betydelse vid utvecklingen av en prissättningsförmåga bland business-to-business-företag. Vi har använt oss av en kvalitativ metod vars ansats är av abduktiv karaktär. Den empiriska datan har samlats in genom semi-strukturerade intervjuer vilka har g

Oklarhet i rekrytering hos managementkonsultföretag – ”Det är part of the game liksom”

Vi har formulerat två teser som visar effekten av hur MKF använder oklarheten i sin rekryteringsprocess. Den första tesen orsakar en ryktesspridning som gör att MKF får in ett stort antal ansökningar. Den andra tesen leder till att de inkomna ansökningarna håller en hög kvalité. Kombinationen av dessa två effekter gör att MKF får till stånd en mycket effektiv rekryteringsprocess.