Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "400k fc points Coinsnight.com FC 26 coins 30% OFF code: FC2026. Quick to address any concerns raised.c3L5" gav 396 sökträffar

Microsoft Word - ENGA04 VT2022_förslag 2 .docx

Microsoft Word - ENGA04 VT2022_förslag 2 .docx 1(3) Kurslitteratur för ENGA04 Engelska: grundkurs, 30 högskolepoäng, HT2022 Fastställd (senast ändrad) av styrelsen för Sektion 4, 2022-06-02 Notera att angivet tryckår anger den tidigaste upplaga som kan användas. Notera att ISBN-numret bara finns angivet för att hjälpa dig att hitta rätt bok. Om övriga uppgifter stämmer (författare, titel, år, förl

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ENGA04/20222/ENGA04_.pdf - 2025-11-25

No title

1(3) Kurslitteratur för ENGA04 Engelska: grundkurs, 30 högskolepoäng, HT2025 Fastställd (senast ändrad) av styrelsen för Sektion 4, 2025-05-23 Notera att angivet tryckår anger den tidigaste upplaga som kan användas. Notera att ISBN-numret bara finns angivet för att hjälpa dig att hitta rätt bok. Om övriga uppgifter stämmer (författare, titel, år, förlag), gör det inget om ISBN-numret av någon anle

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ENGA04/20252/ENGA04_HT2025_.pdf - 2025-11-27

Pilot projects target doctoral students’ pedagogical competency

Pilot projects target doctoral students’ pedagogical competency Pilot projects target doctoral students’ pedagogical competency Publicerad den 21 november 2024 Elena De Wachter, a doctoral student in English literature and Sophia Juul, a doctoral student in English language and linguistics. Foto: Marcus Lecaros The English Unit at the Centre for Languages and Literature has recently carried out tw

https://www.sol.lu.se/article/pilot-projects-target-doctoral-students-pedagogical-competency/ - 2025-11-27

This is the title of my paper

This is the title of my paper A Note on the Categorization of Nominal expressions FREDRIK HEINAT Abstract This paper argues that the distinction that Déchaine and Wiltschko (2002) make between on the one hand r-expressions, first and second person pronouns, and on the other hand third person pronouns is misleading. If more data is taken into consideration and some of the data that Déchaine and Wil

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/heinat-wp-04.pdf - 2025-11-27

Microsoft Word - CV_JG_21_English

Microsoft Word - CV_JG_21_English 2022-01-11 Current addresses: My homepage at the Department Lund University Centre for languages and literature My homepage at LU Research portal Box 201 SE-221 00 LUND Ragnar Lodbroks gränd 1 SE-224 75 LUND Sweden E-mail: jonas.granfeldt@rom.lu.se Tel: +46-(0)46-222 88 02 (work) 1. Diploma Teacher of Upper Secondary School. Subjects French and Swedish (1997) Lund

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/JonasGranfeldt/CV_Short_Eng_21_2.pdf - 2025-11-27

Maria.PDF

Maria.PDF Register Differences between Prefabs in Native and EFL English MARIA WIKTORSSON 1 Introduction In the later stages of EFL (English as a Foreign Language) learning, and foreign language learning in general, emphasis is put on approaching a native-like command of the target language. Native-like command of a language entails, besides using correct grammar and vocabulary, being able to use

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol01/Maria.pdf - 2025-11-27

LIVA31_2_LitteraturlistaHT2025

LIVA31_2_LitteraturlistaHT2025 1 Lunds universitet HT25 Språk- och litteraturcentrum Barnlitteratur LIVA31 (1–30 hp) Delkurs 2. Barn- och ungdomslitteraturens historia fram till 1850 (7,5 hp) Litteraturlista Fastställd av Sektionsstyrelse 2, Språk- och litteraturcentrum, den 2 juni 2025. Sekundärlitteratur Den svenska barn- och ungdomslitteraturens historia. Från äldre tid till tidigt 1900-tal (20

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVA31/20252/LIVA31_2_LitteraturlistaHT2025.pdf - 2025-11-27

Microsoft Word - LIVR51HT25 efter styrgrupp och edits

Microsoft Word - LIVR51HT25 efter styrgrupp och edits Literature-Culture-Media: Literary Theory and Method (LIVR51) Literature (Autumn 2024) Fastställd av styrgruppen för LKM 2024-04-17 Alaimo, Stacy (2016): “Oceanic Origins, Plastic Activism, and New Materialism at Sea”. In Exposed: Environmental Politics and Pleasures for Posthuman Times. The University of Minnesota Press (extract will be provid

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVR51/20252/LIVR51_HT25_Litteraturlista.pdf - 2025-11-27

Anna.doc

Anna.doc Modal constructions? ANNA WÄRNSBY 1 Introduction This paper discusses the possibility of applying a Construction Grammar approach to the analysis of epistemic expressions containing modal verbs in Swedish and English. In case such an approach to modality is possible, a further question is posited - whether this approach to modality is adequate. The present investigation is based on the ev

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol02/Anna.pdf - 2025-11-27

No title

Språk- och litteraturcentrum Kurslitteratur för FLRA01, Modersmålsundervisning och studiehandledning, 1-60 högskolepoäng Fastställd av Sektion 3 2020-06-09 för att gälla från HT20 Kurslitteratur inom samtliga delkurser: Litteraturlistan avser obligatorisk - och referenslitteratur. Varje delkurs har utöver denna lista obligatoriskt material i form av texter från tex Skolverket.se, artiklar från tid

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FLRB01/20202/FLRA01_littlistaHt20_6.docx - 2025-11-24

No title

Postal address Lund University, Centre for Languages and Literature, BOX 201, 221 00 Lund, Sweden Visiting address Helgonabacken 12, 223 62 Lund (Room H307a) Telephone +46 46 222 7552 E-mail satu.manninen@englund.lu.se Website https://www.sol.lu.se/person/SatuManninen/ Pedagogical CV and publications Satu Manninen, Professor of English language and linguistics The English Unit / Centre for languag

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/SatuManninen/Pedagogical_CV_and_publications_S_Manninen_Autumn_2024_1.pdf - 2025-11-27

This is the title of my paper

This is the title of my paper Towards a theory of lexical meaning as ontologies and construals CARITA PARADIS Abstract The purpose of this paper is to propose a framework of lexical meaning, broadly along the lines of Cognitive Semantics (Langacker 1987a). The paper focuses on interpretations of adjective-noun (ADJ N ) combinations in English. Within the proposed model, all aspects of meaning are

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/paradis-wp-04.pdf - 2025-11-27

This is the title of my paper

This is the title of my paper I quite fancy this: Quite as a degree modifier of verbs in written British English HANNELE DIEHL Abstract This paper focuses on the readings of quite as a degree modifier of verbs in written English on the basis of the British National Corpus (BNC). The study explores the semantic constraints that govern the relationship between quite and the verbs it combines with in

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/diehl-wp-04.pdf - 2025-11-27

Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag?

Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag? Jiddisch firar 25 år som minoritetsspråk – vad är dess status idag? Av Gisela Lindberg - Publicerad den 27 januari 2025 Klädd i den här jackan vaknade tolvårige Kiwa Zyto den 5 maj år 1945 i en skog i närheten av München och var fri. Text till bild: Fotograf: Ola Myrin, Sveriges museum om Förintelsen/SHM. Den 27 januari äger Förin

https://www.sol.lu.se/article/jiddisch-firar-25-aar-som-minoritetsspraak-vad-aer-dess-status-idag/ - 2025-11-27

Toyota 06

Toyota 06 Necessitative passive This TV needs fixing JUNICHI TOYOTA (LUND UNIVERSITY ) Abstract In this paper, a construction like This TV needs fixing, termed here necessitative passive, is analysed in order to solve a question why this construction exists in English. This construction is often mentioned in various descriptive grammars, but it has not been linguistically analysed in details. Vari

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol06/Toyota_06.pdf - 2025-11-27

Studieteknik för akademiska studier

Studieteknik för akademiska studier Studieteknik för akademiska studier STUDIEVERKSTADEN VID LUNDS UNIVERSITET Sandra Petersson Cecilie Fonnesbech Maria Källqvist Atli D Sigurdsson Studieverkstaden Frida Blomberg Charlotte H Webb Läs mer och boka tid för handledning på vår hemsida: www.lu.se/studieverkstad ➢ Studieteknik ➢ Akademiskt skrivande och läsande Utbud och resurser • Digitala resurser • F

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/HT-intra/HT-fakulteterna/utbildning/Studieteknik_-_trestegsraketen_HT25.pdf - 2025-11-27

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Vårterminen 2019 Spring semester 2019 LINA23, Linguistics: Level 2 (Lingvistik: Fortsättningskurs), 30 hp Approved by section 1 at the Centre for Languages and Literature 7 March 2018. Module 1: Voice and Speech (Rösten och talet), 6hp (LINC01) Obligatory literature Denes, P B & Pinson, E N: The speech chain. The physics and biology of spoken languages. New

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LINA23/20191/LINA23_Literature_list_for_spring_2019.pdf - 2025-11-24

This is the title of my paper

This is the title of my paper Syntactic autonomy and result clauses* JONATHAN R. WHITE, HÖGSKOLAN DALARNA Abstract In this paper I look at whether the syntactic properties of the result clause construction in English can be predicted from its semantic properties. I adopt the semantics of Meier (2000, 2003) which treats the construction as having a hidden conditional meaning. The structure she prop

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol04/white-wp-04.pdf - 2025-11-27

SOL ENGA03 VT 2017 Kursutvärderingsrapport

SOL ENGA03 VT 2017 Kursutvärderingsrapport SOL ENGA03 V17 Respondents: 49 Answer Count: 22 Answer Frequency: 44.90 % Kön Kön Number of Responses Kvinna 14 (63.6%) Man 7 (31.8%) Annat 0 (0.0%) Vill inte svara 1 (4.5%) Total 22 (100.0%) Mean Standard Deviation Kön 1.3 0.5 Ålder Ålder Number of Responses Under 30 21 (95.5%) Över 30 1 (4.5%) Total 22 (100.0%) Mean Standard Deviation Ålder 1.0 0.2 Hur

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ENGA03/20171/SOL_ENGA03_VT_2017_Kursutv_rderingsrapport.pdf - 2025-11-25

No title

S & P Sprache und Pragmatik Arbeitsberichte 53 Britt-Marie Ek Das Präsens als Tempus konkreter und imaginärer Bildbeschreibung 1 Britt-Marie Ek & Mikael Nystrand Das schwedische Präsens als Übersetzungsstrategie beim deutschen Referatkonjunktiv 25 Edith Ekberg Frei versus fakultativ: Über die Interpretation der Dativphrase in deutschen ditransitiven Konstruktionen aus einer konstruktionsgrammatisc

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/amnen/tyska/Sprache___Pragmatik_Vol._53_2013.pdf - 2025-11-27