Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "literature – culture – media" gav 62279 sökträffar

Sgsdm

Utbildningsplan Kandidatprogram i strategisk kommunikation och digitala medier Samhällsvetenskapliga fakulteten SGSDM, Kandidatprogram i strategisk kommunikation och digitala medier, 180 högskolepoäng Bachelor of Science Programme in Strategic Communication and Digital Media, 180 credits Program utan akademiska förkunskapskrav och med slutlig examen på grundnivå / First cycle degree programme not

https://www.isk.lu.se/sites/isk.lu.se/files/sgsdm.pdf - 2025-12-22

How journalists survive challenging reporting environments: The role of journalistic risk culture

19 mars 2026 13:15 till 15:00 | Föreläsning Open lecture with Prof. Francis L. F. Lee, School of Journalism and Communication, Chinese University of Hong Kong Many journalists around the world work in challenging and dangerous environments, and a bourgeoning body of research has focused on how journalists in these environments deal with various kinds of risks. This talk proposes that we can employ

https://www.lu.se/evenemang/how-journalists-survive-challenging-reporting-environments-role-journalistic-risk-culture - 2025-12-22

Beyond the Score: AI Crafting Collective Creativity for Immersive Chamber Music Storytelling

21 februari 2025 11:00 till 13:00 | Seminarium A unique concert seminar on classical concert design innovation, through artificial intelligence and immersive media. In response to modern society’s growing demand for inclusivity and broader cultural participation, this event critically and creatively explores how new media technologies can foster innovative pathways for audience engagement in live

https://www.lu.se/evenemang/beyond-score-ai-crafting-collective-creativity-immersive-chamber-music-storytelling - 2025-12-22

Intermediala Studier: En introduktion

I kursen problematiserar vi begreppen medium och media, liksom kommunikation som uppträder i kombinationer av så kallade grundläggande medieformer (ord, bild och ljud) i olika mediala sammanhang. Undervisningen och litteraturen behandlar både modern teori och äldre texter och forskning inom det intermediala forskningsområdet. Vi diskuterar konst, populärkultur och icke-estetiska former av kommunik

Naturvetarstråket på Kulturnatten 2025

20 september 2025 10:00 till 01:00 | Övrigt Naturvetenskapliga fakulteten bjuder på en vetenskapsfestival med massor av aktiviteter för både vuxna och barn. Du kan bland annat ta del av våra fartfyllda shower, populärvetenskapliga föredrag, planetarievisningar, experiment och utställningar, science slam och teleskoptitt. Välkommen till oss på Kulturnatten i Lund, lördagen den 20 september! View ac

https://www.lu.se/evenemang/naturvetarstraket-pa-kulturnatten-2025 - 2025-12-22

Opening Event: The Centre for Aesthetics and Business Creativity (ABC)

19 november 2024 15:30 till 17:30 | Övrigt Join us for the official opening of The Centre for Aesthetics and Business Creativity (ABC) at Skissernas Museum in Lund! We are excited to be able to welcome you to the opening event of the Centre for Aesthetics and Business Creativity.A collaboration with and a donation from Lindéngruppen has enabled the creation and running of the Centre for Aesthetics

https://www.lu.se/evenemang/opening-event-centre-aesthetics-and-business-creativity-abc - 2025-12-22

Jiddisch: Kandidatkurs

Kursen ger fördjupade språkkunskaper i jiddisch och i dess kultur och litteratur. Den innehåller ett vetenskapligt fokus på litteratur och kultur och uppmärksammar särskilt vetenskaplig metod och teori i relation till texter och andra medier på jiddisch. I kursen ingår en examensuppsats, som ventileras vid ett seminarium. Under hela kursen tränas språkfärdighet i jiddisch, både i tal och skrift.

Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld

Brands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.   This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in writteBrands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.   This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in writte

Mats Heide

Professor i strategisk kommunikation Vad har du för akademisk bakgrund och hur länge har du undervisat på universitet?– Mitt huvudintresse har alltid varit organisationer, och inom min grundutbildning till civilekonom specialiserade jag mig i organisation och ledarskap. Jag fortsatte efter det att läsa medie- och kommunikationsvetenskap. Detta ämne var så pass intressant att jag läste samtliga kur

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-sgsko/mats-heide - 2025-12-22

Book Release: Syrian Stylites

28 november 2024 15:30 till 16:30 | Övrigt Book release: Barbara Crostini, Christian Høgel (eds.) Syrian Stylites: Rereadings and Recastings of Late Ancient Superheroes How did you meet your first stylite? In the ruins of a Syrian monastery or in the pages of a Byzantine menologion? In a poem by Tennyson or a movie by Buñuel? Perched up in a Thessalian tree, or performing endurance on the top of a

https://www.lu.se/evenemang/book-release-syrian-stylites - 2025-12-22

Korea Day: Nordic Research in Korean Studies

21 november 2024 13:00 till 16:30 | Workshop The Centre for East and South-East Asian Studies is pleased to welcome Youngeun Koo, who recently joined as an Associate Senior Lecturer with a focus on contemporary Korean society. This position is partially funded by the Korea Foundation. To celebrate and enhance the Centre’s Korea program, we are organizing a half-day workshop on Thursday 21 November

https://www.lu.se/evenemang/korea-day-nordic-research-korean-studies - 2025-12-22

Historia: Mediernas historia

De fyra delkurserna är kronologiskt upplagda och berör de viktigaste utvecklingslinjerna i mediehistorien. Kommunikation genom text, ljud och bild diskuteras kontinuerligt i relation till ekonomisk, politisk, kulturell och social förändring. Grundläggande begrepp för mediehistoria introduceras. Kursen utgår från ett brett mediebegreppet och idén att olika medieformer måste förstås i relation till Basic concepts and perspectives of Media History are introduced throughout four modules. The modules are organised chronologically and address the most important strands of development in Media History and key perspectives on them. Communications through text, sound and image are discussed continuously in their mutual relation to economic, cultural, political and social change. The course adopts a

Service Management, Culture and Creativity Management - Masterprogram

When applying to the Master’s Programme in Service Management, you choose one of five different specialisations: Culture and Creativity Management, Retailing and Consumption, Supply Chain Management, Sustainable Service Management or Tourism. We have a mix of students from all around the world. More diversified demands on managers and professionals within the cultural, creative and non-profit sec