Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Canvas" gav 4487 sökträffar

Educational dilemmas on the subject teacher training programme when switching to remote teaching

Below, Sinikka Neuhaus reflects on her experiences of the course The Teacher and School (7.5 credits), which is the first of eight core courses in educational sciences within the extensive cohesive subject teacher training programme at Lund University. Although the students had already studied 45 credits in their respective subjects, this was the first time that all 75 programme students were gath

https://www.education.lu.se/en/article/educational-dilemmas-subject-teacher-training-programme-when-switching-remote-teaching - 2025-12-09

A new semester and new students – and now our student website is in English! 

Let your students know we have articles and guides on digital study techniques at campusonline.lu.se designed to help them handle technology and study in the new normal. Photo: Bruno Emmanuelle Azsk from Unsplash.com For many students, starting university involves new contexts to navigate and new expectations about taking personal responsibility for their own planning and motivation. In recent yea

https://www.education.lu.se/en/article/new-semester-and-new-students-and-now-our-student-website-english - 2025-12-09

Det nya normala – en litteraturöversikt

Corona och den följande nedstängingen av universitet över hela världen har betytt att vi alla behövt lära oss undervisa på distans i ett högt tempo. Pedagoger över hela världen har samlat erfarenheter och utvärderat hur det fungerat och talar ofta om samtiden som ”det nya normala” och avser då en situation där både lärare och studenter förväntar sig att undervisning tar tillvara kunskaper och färd

https://www.education.lu.se/artikel/det-nya-normala-en-litteraturoversikt - 2025-12-09

Using Virtual Labs to Teach Reaction Engineering

Reaction Engineering introduces third-year chemical engineering students at Lund University to the principles of reactor analysis, sizing, and design. Like other similar courses, it was traditionally taught with a heavy emphasis on theory and the derivation of mathematical equations. Students completed numerous exercises but rarely developed an intuitive understanding of the combined effects of ph

https://www.education.lu.se/artikel/using-virtual-labs-teach-reaction-engineering - 2025-12-09

Att använda video i undervisningen

Video kan användas på olika sätt i undervisningen. Belt och Lowenthal (2021) ger en översikt av litteraturen om hur video kan användas i undervisningen och vad vi vet om hur det påverkar inlärningen. Här sammanfattas denna artikel.  Foto: Nicole Geri via Unsplash.com De praktiska slutsatser författarna kommer fram till är de följande:  Videoföreläsningar bör delas upp i kortare delar och de blir m

https://www.education.lu.se/artikel/att-anvanda-video-i-undervisningen - 2025-12-09

The new normal – a literature review

Covid-19 and the subsequent closure of universities around the world have meant that we all quickly had to learn how to teach remotely. Educators all over the world have gathered experiences and evaluated them, and talk about the present as a "new normal" where both teachers and students expect universities to take advantage of knowledge and skills acquired during the pandemic. Photo: Christin Hum

https://www.education.lu.se/en/article/new-normal-literature-review - 2025-12-09

Informatics teacher on digital education: ”Learning from each other is the key”

Two years have passed since Swedish universities, LUSEM included, almost overnight went from campus to remote teaching. How did it go? We met up with Blerim Emruli, senior lecturer in Informatics at LUSEM and Qlik Educator Ambassador. We wanted to get a glimpse of his current thoughts on digital education. Blerim Emruli teaches and researches artificial intelligence, decision support systems and b

https://www.lusem.lu.se/article/informatics-teacher-digital-education-learning-each-other-key - 2025-12-10

Using video in teaching

Covid-19 and the subsequent closure of universities around the world have meant that we all quickly had to learn how to teach remotely. Educators all over the world have gathered experiences and evaluated them, and talk about the present as a "new normal" where both teachers and students expect universities to take advantage of knowledge and skills acquired during the pandemic. Photo: Nicole Geri

https://www.education.lu.se/en/article/using-video-teaching - 2025-12-09

Ny editor i Padlet

Bild:  Kelly Sikkema on Unsplash Padlet har gjort en uppdatering av sin inläggseditor - de kallar denna Post Composer. Det är inte en stor förändring, men utseendet ser lite annorlunda ut. Till nyheterna hör att skrivfälten för inlägg bytt plats och att ytan för att lägga till bilder, länkar mm nu fått en central plats i mitten. Det går också att jobba med flera inlägg samtidigt, så länge man inte

https://www.education.lu.se/artikel/ny-editor-i-padlet - 2025-12-09

Quiz in video

Did you know about the possibility of creating quizzes in videos in your Studio library? By now, you almost certainly have experienced the advantages of using video in your teaching. Incorporating quizzes in your videos adds an extra pedagogical dimension. Photo: John Schnobrich on Unsplash.com Research shows that adding interactivity to a pre-recorded video for the students to watch themselves (a

https://www.education.lu.se/en/article/quiz-video - 2025-12-09

Five tips on how to make the most of Linkedin

Stina Vikingson is a career adviser at the Career Services at Lund University School of Economics and Management (LUSEM). Here are her five best pieces of advice on how to succeed as a student on the networking platform Linkedin. Make your headline unique and less genericBeing a ”Student at Lund University” doesn’t say very much; rather try to emphasise who you are and what skills you have! This i

https://www.lusem.lu.se/article/five-tips-how-make-most-linkedin - 2025-12-10

Undervisningpolicy på Socialhögskolan med anledning av Covid-19

Lunds universitet följer Regeringens och Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att minska smittspridningen av coronaviruset Covid-19. Vi uppmanar alla med symtom som snuva, hosta eller feber att stanna hemma och avstå sociala kontakter som riskerar att sprida smitta. Även om du bara känner dig lite sjuk ska du avstå från att röra dig på universitetsområdet. Från och med den 15 juni 2020 har r

https://www.soch.lu.se/artikel/undervisningpolicy-pa-socialhogskolan-med-anledning-av-covid-19 - 2025-12-09

Verktyget Ouriginal (gamla Urkund) byts ut mot Inspera Originality

Under oktober byts verktyget för textjämförelse som ska identifiera plagiat ut. Ouriginal (eller gamla Urkund) ersätts då av Inspera Originality. Funktionen kommer vara densamma, att hjälpa lärare och handledare att identifiera plagiat i studenters texter. Vad innebär det för dig?Ditt material kommer att följa med till Inspera Originality, men det gör inte själva analyserna. Kolla därför om du beh

https://www.medarbetarwebben.lu.se/artikel/verktyget-ouriginal-gamla-urkund-byts-ut-mot-inspera-originality - 2025-12-10

Upphandling av lärplattform avbryts igen

Den pågående upphandlingen av lärplattform via NORDUnet har avbrutits igen på grund av överklagande. I våras fick upphandlingen avbrytas på grund av oklarheter i anbudsförfarandet. Här kommer en kort uppdatering av läget just nu. Foto: Mimi Thian från Unsplash.com Vad händer nu? Upphandlingen av lärplattform blir återigen försenad och NORDUnet jobbar aktivt tillsammans med Sunet (Swedish Universit

https://www.education.lu.se/artikel/upphandling-av-larplattform-avbryts-igen - 2025-12-09

I oktober byter vi ut verktyget Ouriginal (gamla Urkund)

Under oktober månad byter vi ut verktyget för textjämförelse. Ouriginal (eller gamla Urkund) ersätts då av Inspera Originality. Funktionen är densamma: att hjälpa dig som lärare eller handledare att identifiera plagiat i studenters texter. Vad innebär det för dig?För det första kommer ditt material följa med till Inspera Originality, men det gör inte själva analyserna. Kolla därför om du behöver s

https://www.education.lu.se/artikel/i-oktober-byter-vi-ut-verktyget-ouriginal-gamla-urkund - 2025-12-09

Är du rädd att bli Zoom-bombad?

Vad innebär Zoom-bombning och hur skyddar du dig? Photo by Ryan Quintal on Unsplash I samband med att e-mötesverktyget Zoom började användas allt mer, blev det samtidigt utsatt för en del intrång. Besök från obehöriga gäster som stör mötet genom att dela otrevliga bilder eller skriva olämpliga texter i chatten har fått namnet Zoom-bombning. Som lärare på Lunds universitet skyddar du dig mot detta

https://www.education.lu.se/artikel/ar-du-radd-att-bli-zoom-bombad - 2025-12-09

How to create interactive elements in your teaching videos using Studio

Photo: Windows from Unsplash.com. Video streamlines teaching During the pandemic, we were largely forced to start using different tools in order to continue to provide our students with the teaching they needed. Video became one of the tools that facilitated this. Video streamlined teaching; we did not need to host Zoom lectures for everything. Students also gained flexibility in their learning, m

https://www.education.lu.se/en/article/how-create-interactive-elements-your-teaching-videos-using-studio - 2025-12-09