Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 243863 sökträffar

Rektorsbeslut-sjalvvardering-breddad-rekrytering-tillganglighetsanpassat

Rektorsbeslut - Lunds universitets självvärdering för Universitetskanslersämbetets granskning av arbetet med breddad rekrytering 1BESLUT 2021-04-29 STYR 2020/1737 Rektor Lunds universitets självvärdering för Universitetskanslersämbetets granskning av arbetet med breddad rekrytering Bakgrund Universitetskanslersämbetet genomför på uppdrag av regeringen en granskning av de svenska lärosätenas arbete

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-07/rektorsbeslut-sjalvvardering-breddad-rekrytering-tillganglighetsanpassat.pdf - 2025-12-10

Examensmål För Licentiatexamen

Examensmål för Licentiatexamen ur Högskoleförordningen (1993:100) https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk- forfattningssamling/hogskoleforordning-1993100_sfs-1993-100 Omfattning Licentiatexamen uppnås antingen efter att doktoranden fullgjort en utbildning om minst 120 högskolepoäng inom ett ämne för utbildning på forskarnivå, eller efter att doktoranden fullgjort en del om minst

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-08/Examensm%C3%A5l%20f%C3%B6r%20Licentiatexamen.pdf - 2025-12-10

Hanteringsordning MAWMMW2022 incl hållbart samhälle

Brevmall Postadress Lunds universitet, Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Medicon Village, hus 301 Telefon 0730 683 698, 046-2220305 E-post sara.naurin@fs.lu.se, johanna.mellgren@fs.lu.se Webbadress www.fs.lu.se Forskningsserv ice Hanteringsordning vid Lunds universitet för projektansökningar – inklusive riktat anslag inom hållbart samhälle – till Stiftelsen Marcus och Amalia Wallenbergs Minnesfond

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-09/Hanteringsordning_MAWMMW2022_incl_h%C3%A5llbart_samh%C3%A4lle.pdf - 2025-12-10

Riktlinjer-for-hantering-av-tillgodoraknande-av-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-vid-Lunds

Sida 1 av 4 Utbildningsnämnden RIKTLINJER Diarienummer Dnr STYR 2020/37 Datum 2021-06-19 Inledning Grundläggande regler för tillgodoräknande finns i 6 kap. 6-8 §§ högskoleförordningen (1993:100). Dessa riktlinjer bygger på nationella och lokala regler samt på Överklagandenämndens för högskolan (ÖNH) avgöranden och Universitetskanslersämbetets (UKÄ) rapporter på området. Tillgodoräknande innebär at

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-09/Riktlinjer-for-hantering-av-tillgodoraknande-av-utbildning-pa-grundniva-och-avancerad-niva-vid-Lunds-universitet.pdf - 2025-12-10

Vagledning-inrattande-nya-program

Vägledning för inrättande av nya program Sida 1 av 5 Utbildningsnämnden VÄGLEDNING 2021-08-31 Vägledning för inrättande av nya program Denna vägledning är ett stöd till fakulteterna i processen fram till ett beslut om inrättande av ett nytt program. Frågorna och rekommendationerna nedan är frivilliga att använda i sin helhet eller delar. De obligatoriska moment eller underlag som krävs för att få

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-09/vagledning-inrattande-nya-program.pdf - 2025-12-10

Arbetsmiljopolicy-for-lunds-universitet

Arbetsmiljöpolicy för Lunds universitet Sida 1 av 1 Rektor POLICY Diarienummer STYR 2018/2030 Datum 2018-12-20 Arbetsmiljöpolicy för Lunds universitet Fastställd av rektor 2018-12-20 Lunds universitets vision är att vara ett universitet i världsklass som förstår, förklarar och förbättrar vår värld och människors villkor. En förutsättning för en framgångsrik verksamhet är att den utmärks av en god

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-10/arbetsmiljopolicy-for-lunds-universitet.pdf - 2025-12-10

Lokala-rutiner-for-alternativt-urval-som-provas-av-antagningsnamnden

Lokala rutiner för alternativt urval som prövas av Antagningsnämnden Sida 1 av 6 Antagningsavdelningen Beslut LOKALA RUTINER FÖR ALTERNATIVT URVAL SOM PRÖVAS AV ANTAGNINGSNÄMNDEN Diarienummer STYR 2019/1730 Datum 2019-12-04 Lokala rutiner för alternativt urval som prövas av Antagningsnämnden Syftet med detta dokument är att ge utbildningarna stöd när ansökan om alternativt urval sätts samman och f

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-10/lokala-rutiner-for-alternativt-urval-som-provas-av-antagningsnamnden.pdf - 2025-12-10

Timesheet-full-time-h2020-1-year-2021-multi 1

Instruction and Exemple Instruction and example Enter data in cell on sheet Summary annual time. On the sheet for single months, enter acronym, work package and number of hours in areas marked with an ellipse in example, Other activities and absence is optional: Timesheet, Lund University - H2020 framework Employee: Researcher Typ of personnel: Senior Staff Beneficiary: Lund University Acronym: Ac

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-10/timesheet-full-time-h2020-1-year-2021-multi_1.xlsx - 2025-12-10

Uppdragsutbildningar-i-Ubas-och-Lubas-sa-funkar-det

Uppdragsutbildningar i Ubas och Lubas så funkar det Sida 1 av 3 Avdelningen studieadministrativa system, Lubas UPPDRAGSUTBILDNINGAR I UBAS KURSPLAN OCH LUBAS UTBUD – SÅ FUNKAR DET Datum 2021-11-01 Uppdragsutbildningar i Ubas kursplan och Lubas utbud – så funkar det Det går nu att skapa kursplaner och kurstillfällen för kurser som är uppdragsutbildningar i Ubas kursplan respektive Lubas utbud. I ny

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-11/Uppdragsutbildningar-i-Ubas-och-Lubas-sa-funkar-det.pdf - 2025-12-10

Agenda2030-utlysning-II-sve

Postadress Box 117 Besöksadress Scheelegatan 1, 221 00 Lund Telefon 046-222 77 45, 046-222 00 00 E-post tina.trollas@fs.lu.se Webbadress www.lu.se Forskningsnämnden Information om kommande utlysning av universitetsgemensamma medel – Tvärvetenskapliga projekt med fokus på Agenda 2030 och hållbar utveckling Lunds universitet har inrättat ett forskningsprogram för excellens med anställning av doktora

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-11/agenda2030-utlysning-II-sve.pdf - 2025-12-10

Lu verksamhetsplan och resursfordelning 2022

Verksamhetsplan och resursfördelning 2022 Verksamhetsplan och resursfördelning 2022 Planeringsförutsättningar för 2023 och 2024 LUNDS UNIVERSITET | DNR STYR 2021/19 | BESLUT 2021-10-29 3 FÖREKOMMANDE FÖRKORTNINGAR EHL – Ekonomihögskolan, HT – Humanistiska och teologiska fakulteterna J – Juridiska fakulteten K – Konstnärliga fakulteten LTH – Lunds tekniska högskola M – Medicinska fakulteten N – Nat

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-11/lu_verksamhetsplan_och_resursfordelning_2022.pdf - 2025-12-10

Parkeringspolicy-010508

Parkeringspolicy BESLUT Dnr: I C 1 5753/2000 2001-05-08 Rektor Parkeringspolicy för Lunds universitet Byggnadsenheten har på rektorsämbetets uppdrag utrett parkeringsfrågorna inom universitetsområdena och utarbetat ett förslag till parkeringspolicy att gälla för samtliga universitetets parkeringsområden. Förslaget har varit remitterat till områdena för yttrande. I inkomna yttranden framförda önske

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-11/parkeringspolicy-010508.pdf - 2025-12-10

Riktlinjer-for-hantering-vid-ifragasattande-av-examenstillstand

Postadress Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Paradisgatan 5 B Telefon, 046-222 9168 E-post asa.ekberg@stu.lu.se Rektor Riktlinjer för hantering vid ifrågasättande av examenstillstånd Bakgrund Det nationella kvalitetsäkringssystemet som hanteras av Universitetskanslersämbetet (UKÄ) på uppdrag av regeringen består av fyra komponenter: 1. Prövningar av examenstillstånd 2. Granskningar av lärosätenas

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-11/riktlinjer-for-hantering-vid-ifragasattande-av-examenstillstand.pdf - 2025-12-10

Förhandsinformation Infra-utlysning 20211220

Postadress Box 117 Besöksadress Scheelegatan 1, 221 00 Lund Telefon 046-222 77 45, 046-222 00 00 E-post johanna.mellgren@fs.lu.se Webbadress www.lu.se Forskningsnämnden Information om utlysning av universitetsgemensamma medel för forskningsinfrastruktur – ny tidpunkt för sista ansökningsdag Lunds universitet avsätter årligen ca 20 miljoner till finansiering av lokal forskningsinfrastruktur. Dessa

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-12/F%C3%B6rhandsinformation%20infra-utlysning%2020211220.pdf - 2025-12-10

Fu forlanging corona som sarskilda skal 20200529

Lunds universitet Box 117, 221 00 Lund, Medicon Village Scheeletorget 1, Telefon +46 46 222 30 32 +46 46 222 00 00 E-post cecilia.gagne@fs.lu.se Forskarutb i ldn ingsnämnden Ordfö rande STYR 2020/2001 Förlängning av doktoranders anställning med anledning av covid-19 som ett ”särskilt skäl” Enligt 5 kap. 7 § högskoleförordningen får den sammanlagda anställningstiden för doktorander vara längre än f

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2021-12/fu_forlanging_corona_som_sarskilda_skal_20200529.pdf - 2025-12-10

R3 Avfallshantering

Dokumentets namn Gäller för Dnr Sida Avfallshantering Lunds universitet STYR 2021/1509 1 (4) Utarbetad av Strålskyddsexpert Godkänd av Rektor Utgåva 1 Datum 2021-06-24 Avfallshantering 1. Syfte Denna rutin syftar till att beskriva att verksamheten ska ha en fullgod hantering av strålkällor och ut- rustningar genom hela dess livscykler med särskilt fokus på avvecklingsskedet. 2. Ansvar Prefekt/verk

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2022-01/R3_Avfallshantering.pdf - 2025-12-10

Tillfallig-klassning-av-festlokal

Beslut tillfällig klassning av festlokal Sida 1 av 2 Byggnadschefen BESLUT Diarienummer I C35 2907/99 Datum 1999-08-19 Tillfällig klassning av festlokal Rektors beslut om förbud mot fester utanför lokaler som är speciellt ägnade för ändamålet är inte bara för att garantera utrymningssäkerhet. Även allmänna ordnings- och säkerhetsförhållanden kring arrangemangen har stor betydelse. Byggnadsenheten

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2022-01/Tillfallig-klassning-av-festlokal.pdf - 2025-12-10

Ansökningsblankett infrastruktur 2022 tga slutgiltig

2022 Page 1 of 2 2 Sida 3 av 2 Ansökan om finansiering av forskningsinfrastruktur som ställs till LU centralt, LTH eller naturvetenskapliga fakulteten Application for financing of research infrastructure submitted to LU central, LTH, or FoS Ansökan ska skrivas på engelska enligt denna mall . Alla delar av ansökan (inklusive bilagor) ska sammanfogas till ett sökbart PDF-dokument med filnamn efter s

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2022-01/ans%C3%B6kningsblankett_infrastruktur_2022_tga_slutgiltig.docx - 2025-12-10

Annonspliktig Upphandling Under Tröskelvärdet tilldelningsbeslut v220201

Brevmall 2 Tilldelningsbeslut avseende upphandling av XXX TILLDELNINGSBESLUT Diarienummer Datum Allmän information Lunds universitet, institutionen/avdelningen X, har genomfört en upphandling av xxx. Upphandlingen har genomförts som en annonspliktig upphandling under tröskelvärdet enligt Lagen (2016:1145) om offentlig upphandling. Upphandlingen annonserades XX-XX-XX i (ange annonsforum, t.ex. Tend

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2022-02/Annonspliktig%20upphandling%20under%20tr%C3%B6skelv%C3%A4rdet_tilldelningsbeslut_v220201.docx - 2025-12-10

Direct Procurement guidelines v220201

Guidelines_direct_procurement Page 1 of 2 Finance Department Purchasing and Procurement GUIDELINES FOR DIRECT PROCUREMENT Date 2022-02-01 Guidelines for direct procurement 1. What is to be procured? 2. Are there any pre-existing agreements that can be used? 3. Is it a single or regular purchase? a) Sum the total value and any additional costs. b) Is market survey completed? 4. Estimated value: a)

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2022-02/Direct%20procurement_guidelines_v220201.pdf - 2025-12-10