Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 536924 sökträffar

Ny mall lu forsakring anstalld inf forlangt uppehallstillstand

Brevmall 2 Regarding insurance This is to certify that FULLSTÄNDIGT NAMN , has been employed by Lund University, DEPARTMENT , FACULTY from DATUM until DATUM. During the time of employment NAMN has been covered by the following insurances through the employment/resicency in Sweden: Health insurance: Persons staying over one year in Sweden receive a Swedish personal identity number and are thereby c

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/ny_mall_lu_forsakring_anstalld_inf_forlangt_uppehallstillstand.doc - 2025-07-12

Processbeskrivning-arlig-uppfoljning-av-det-systematiska-arbetsmiljoarbetet

Dokumentets namn Gäller för Diarienr. Sida Förslag till genomförande- SAM- uppföljning Lunds universitet - 1 (2) Utarbetad av LU-Byggnad/avd AMS och sektion Personal Godkänd av Miljöchef Utgåva 1 Datum 2016-03-07 Förslag till genomförande- Årlig uppföljning av det Systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM) Syfte Den årliga uppföljningen är ett styrverktyg för att undersöka om institutionens/motsvarande

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/processbeskrivning-arlig-uppfoljning-av-det-systematiska-arbetsmiljoarbetet.pdf - 2025-07-12

Professorsavtal 010924

lokalt professorsavtal LUNDS UNIVERSITET AVTAL Dnr I F85 5221/2001 Personalenheten 2001-09-24 Lokalt professorsavtal 1 § Med stöd av ALFA 1 kap 3 § sluter parterna lokalt professorsavtal vid Lunds universitet. 2 § Bestämmelserna i detta avtal omfattar samtliga anställningar som professor, med undantag för adjungerade professorer och professorer som tillhör avtalet om lokal chefskrets. 3 § För arbe

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/professorsavtal_010924.pdf - 2025-07-12

Psychosocial-safety-inspection-questionnaire-2010

LUND UNIVERSITY Human Resources 30 June 2010 Psychosocial safety inspection questionnaire Yes, often Yes, sometimes No, rarely No,never Question 1: Do you feel your work is meaningful and stimulating? Question 2: Can you structure your work yourself and influence the way in which it is carried out? Question 3: Are there opportunities for information and communication in issues that affect work? Qu

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/psychosocial-safety-inspection-questionnaire-2010.pdf - 2025-07-12

Psykosocial-skyddsrond-frageformular-2010

FrågŜŦƻNJƳdzƭŅNJ psykosocial skyddsrond Ja, oftast Ja, ibland Nej, sällan Nej, aldrig Fråga 1: Upplever du ditt arbete som meningsfullt och stimulerande? Fråga 2: Kan du själv lägga upp och påverka utförandet av ditt arbete? Fråga 3: Finns möjlighet till information och kommunikation i frågor som rör arbetet? Fråga 4: Får du veta om du gör ett bra jobb? Fråga 5: Är arbetsklimatet och samarbetet bra p

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/psykosocial-skyddsrond-frageformular-2010.pdf - 2025-07-12

Rapport-projekt-arbetsmiljoorganisation-styr-2014-769

Microsoft Word - Rapport proj Arbetsmiljöorganisation_Styr 2014_769 Projekt Arbetsmi l jöorganisat ion Rapport projekt Arbetsmiljöorganisation Elisabet Ekenstam Olle Jernberg Pernilla Kvist Lennart Nordberg Jenny Sjöberg Datum 2015-11-30 STYR 2014/769 2 INNEHÅLLSFÖRTECKNING 1. Bakgrund 3 2. Projektbeskrivning 3 3. Sammanfattning 4 4. Lagkrav för arbetsmiljöarbetet 5 5. Metod 6 6. Ledning, styrning

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/rapport-projekt-arbetsmiljoorganisation-styr-2014-769.pdf - 2025-07-12

Reference checking guide

Reference checking guide Reference checking is to be based on the person specification and interview template but also to address any queries that have arisen in the interview Candidate: Position: Referee’s name: Referee’s current position: Referee’s telephone number: Date of reference check: Introduction · Introduce yourself, the organisation and the reason for your call · Ask whether the referee

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/reference_checking_guide.docx - 2025-07-12

Registrera kompetens

2019-07-04 1(9) Lathund – Kompetens Källrapportör 2019-07-04 2(9) Kompetensmodulen används av Lunds universitet för att registrera medarbetares avklarade kurser inom områdena forskarhandledning och behörighetsgivande högskolepedagogisk utbildning för att kunna använda uppgifterna vid bl a anställnings- och befordringsärenden. I kompetensmodulen registreras även uppnådda kompetensgrader/utmärkelser

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/registrera_kompetens.pdf - 2025-07-12

Rehabilitation-routines-and-guidelines-at-lunds-university

Rehabilitation Routines and guidelines at Lunds University Oct 2014/EE Human Resources Divis ion Content Rehabilitation work at Lund University 3 Who does what in the rehabilitation process? 5 Early signs of ill health 7 Reporting illness and recovery 8 Contact interview 9 Check list for contact interview 10 Doctor’s certificate 11 Interview of concern 12 Rehabilitation appraisal 13 Rehabilitation

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/rehabilitation-routines-and-guidelines-at-lunds-university.pdf - 2025-07-12

Rehabiliteringsplan inkl handlingsplan ifyllbar 200806

Rehabiliteringsplan Anvisningar till detta dokument finns separat, se relaterad information på HR-webben REHABILITERINGSPLAN 1. ANSTÄLLD Förnamn och efternamn Personummer E-postadress, arbete Telefonnummer E-postadress, hemma Mobiltelefon Titel Anställd sedan år Ordinarie tjänstgöringsgrad Anställningsform Heltid Deltid % Tillsvidare Tidsbegränsad tom 2. ARBETSGIVARE Fakultet/motsvarande Instituti

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/rehabiliteringsplan_inkl_handlingsplan_ifyllbar_200806.pdf - 2025-07-12

Returnering av fordelade uppgifter inom arbetsmiljo eller brandskydd 2020-12-03

Brevmall Returnering av fördelade uppgifter inom arbetsmiljö eller brandskydd DATUM Dnr STYR 1/1 Från (mottagare av uppgifter) Namn: Klicka här för att ange text. Befattning: Klicka här för att ange text. Enhet: Klicka här för att ange text. Datum: Klicka här för att ange datum. Jag har fått uppgifter fördelade till mig inom ovan nämnda verksamhet. Jag bedömer att jag inte längre kan säkerställa e

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/returnering_av_fordelade_uppgifter_inom_arbetsmiljo_eller_brandskydd_2020-12-03.docx - 2025-07-12

Risk och konsekvensbedomning vid forandring rutiner och riktlinjer 201611rev20170518asj

1 Risk- och konsekvensbedömning inför ändring i verksamhet November 2016/LJ Reviderad maj 2017 ASJ Sekt ionen Personal 2 Risk- och konsekvensbedömning inför ändring i verksamhet Enligt AFS 2001:1, 8 § "Arbetsgivaren skall regelbundet undersöka arbetsförhållandena och bedöma riskerna för att någon kan komma att drabbas av ohälsa eller olycksfall i arbetet. När ändringar i verksamheten planeras, ska

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/risk_och_konsekvensbedomning_vid_forandring_rutiner_och_riktlinjer_201611rev20170518asj.pdf - 2025-07-12

Riskkallor formular

Dokumentation av arbetsmiljörisker som en del av det systematiska arbetsmiljöarbetet Inventering av risker på arbetsplatsen Handlingsplan Riskkällor och risker Allvarlig risk Annan risk Åtgärder Ansvarig Klart datum Uppföljning utförd Datum: Arbetsplats: Ansvarig chef: Skyddsombud Inventering av riskkällor i arbetsmiljön Exempel på riskkällor: Group5: Off Group4: Off Uppföljning utfördRow5: Klart

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/riskkallor_formular.pdf - 2025-07-12

Selection matrix template

Selection matrix The matrix is to be used to facilitate the work with the first selection of candidates. Stick to the requirements and desired qualifications specified in the vacancy announcement. Add to the table as needed. Position Location Fill in the requirements in accordance with the vacancy announcement Requirement 1 Educational requirement: Requirement 2 Desired qualification 1 Requirement

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/selection_matrix_template.docx - 2025-07-12

Semesterersattning-begaran-om-kontant-ersattning-151211

Adress LUNDS UNIVERSITET INSTITUTION (motsv) Kostnadsställe Efternamn Förnamn Personnummer Adress SEMESTERERSÄTTNING Befattning Anställnings omfattning Totalt resterande semesterdagarInnevarande år Sparad semester Semesterersättning skall utgå för dagar Upplysningar lämnas av (namn och tel) ANHÅLLAN Datum BESLUT Underskrift av prefekt (motsv) / namnförtydligande På universitets vägnar Kostnadsstäl

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/semesterersattning-begaran-om-kontant-ersattning-151211.pdf - 2025-07-12

Skyddsrondsprotokoll-ickelab-2020

Protokoll för skydds rond Protokoll för skyddsrond – (för institutioner som inte har laborativ verksamhet) Dnr Datum       Arbetsledning       Skyddsombud       Huvudskyddsombud:       Ställföreträdande:       Brandskyddsansvarig       Arbetsställe/skyddsområde       Deltagare       Årliga utvecklingssamtal genomförda med all personal :       Hur har den psykosociala arbetsmiljön hanterats: Lämna

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/skyddsrondsprotokoll-ickelab-2020.doc - 2025-07-12

Skyddsrondsprotokoll-lab-2020

Protokoll för skydds rond Protokoll för skyddsrond (för institutioner med laborativ verksamhet) Datum       Arbetsledning       Skyddsombud       Huvudskyddsombud:       Ställföreträdande:       Brandskyddsansvarig       Arbetsställe/skyddsområde       Deltagare       Funktionstest av ögon- och nödduschar genomförd :       (Ögondusch ska kontrolleras 1 gång/mån., nöddusch 2 gånger/år) Dragskåps/dr

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/skyddsrondsprotokoll-lab-2020.doc - 2025-07-12

Sv 200318 mall samtal anstalld arbetsmiljo arbeta hemifran 0

CHEFSSTÖD/MALL Framtagen i samråd mellan arbetsgivaren och Överskyddsombuden 2020-03-18 Sektionen HR MALL: samtal med anställd angående arbetsmiljö vid hemarbete Deltagare vid samtalet Notera namn, datum Notera på vilken plats (adress) arbetet utförs och under vilken tidsperiod Klicka här för att ange text. Kontakt under arbetet hemifrån Hur håller vi varandra informerade om arbetet och arbetsmilj

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/sv_200318_mall_samtal_anstalld_arbetsmiljo_arbeta_hemifran_0.docx - 2025-07-12

Swot-arlig-uppfoljning-av-det-systematiska-arbetsmiljoarbetet

Dokumentets namn Utgåva Sida Mall- SWOT SAM-uppföljning 1 1 (2) Dokumentets namn Gäller för Diarienr. Sida Mall- SWOT SAM-uppföljning Lunds universitet - 1 (2) Utarbetad av LU-Byggnad/avd AMS och sektion Personal Godkänd av Miljöchef Utgåva 1 Datum 2016-03-07 SWOT-analys mall för SAM-uppföljning Genom att analysera SAM-uppföljningen/uppföljningarna utifrån rådande omständigheter kan mönster och öv

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/swot-arlig-uppfoljning-av-det-systematiska-arbetsmiljoarbetet.docx - 2025-07-12

Tidplan mall

Tidplan Använd tidplanen för att definiera vem som gör vad och när Befattning Verksamhet Närmaste chef Rekryteringsgrupp Aktivitet När? Vems ansvar? Behovsanalys och kravprofil · Bilda rekryteringsgrupp. Vilka ska vara med? · Gör behovsanalysen. När ska den vara färdig? · Vem skapar kravprofilen, när ska den vara färdig? · Vem lägger in informationen i rekryteringssystemet, när ska den vara inne?

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/tidplan_mall.docx - 2025-07-12