Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "fut credit 26 Visitez le site Buyfc26coins.com Achat régulier de FC 26 coins, service constant.2WEZ" gav 335 sökträffar

LIVA 01, delkurs 4, vt 2011

LIVA 01, delkurs 4, vt 2011 Lunds universitet Språk- och litteraturcentrum Litteraturvetenskap, HT 2016 LIVA04:4, LIVA03:4 Litteraturens villkor i dag (7,5 p) Schema och läsanvisningar – reviderat 30 november 2016 Vecka 48 On 30/11, 15-17, SOL: Hörsal – Introduktion ( TF/DH/AO) Utdelning av gruppuppgift To 1/12, 10-12, A129b – Metod: litteraturvetenskapliga fältstudier ( TF/DH/AO) Att läsa: utdela

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVA03/20162/LIVA03_dk4_schema_HT16_2.0_1.docx - 2025-10-12

Masterprogrammet vid Språk- och litteraturcentrum, Lunds universitet:

Masterprogrammet vid Språk- och litteraturcentrum, Lunds universitet: Masterprogrammet vid Språk- och litteraturcentrum, Lunds universitet: Litteratur – Kultur – Media LIVR44 Svensk litterär kanon i historiskt och teoretiskt pespektiv Litteraturlista Litterära verk Ur följande gemensamma pensum väljs, i samråd med examinatorn, två verk för särskilt ingående och jämförande studier: Birgitta, Revela

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVR44/20112/LIVR44_SLK_Littlista-1.doc - 2025-10-12

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Vårterminen 2017 Litteraturlista för SVEM40, Nordisk språk- variation, 7,5 högskolepoäng Fastställd av sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 7 december 2016. Obligatorisk litteratur Dahl, Östen. 2004. Definite articles in Scandinavian: Competing grammaticalization processes in standard and non-standard varieties. I Bernd Kortmann (red.) Dialectology

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/SVEM30/20171/SVE_M40_Litteraturlista.pdf - 2025-10-12

ALSM21_Litteraturlista_HT2024_red

ALSM21_Litteraturlista_HT2024_red Course literature for ALSM21, Language and the brain, 7, 5 credits Approved by section 6 at the Centre for languages and literature, 30 May 2024. Obligatory literature Blank, H., Spangenberg, M., & Davis, M. H. (2018). Neural prediction errors distinguish perception and misperception of speech. Journal of Neuroscience, 38(27), 6076–6089. https://doi.org/10.1523/JN

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ALSM21/20242/ALSM21_Litteraturlista_HT2024.pdf - 2025-10-11

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Höstterminen 2025 Litteraturlista för SVEA41, Svenska med språkvetenskaplig inriktning – grundkurs, 30 hp Fastställd av styrelsen för sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 4 juni 2025. Delkurs 1: Skriva, övertyga, mottagaranpassa (7,5 hp) Obligatorisk kurslitteratur Dysthe, Olga, Hertzberg, Frøydis & Løkensgard Hoel, Torlaug (2011). Skriva för att l

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/SVEA41/20252/SVEA41_KLAR_inf_r_HT25_konsekvens.pdf - 2025-10-11

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng

Svenska, språklig inriktning 1–40 poäng Litteraturlista för SVEM45, Svenska: Språklig variation i Norden, 7,5 hp Fastställd av sektion 1 vid Språk- och litteraturcentrum den 4 juni 2025. Obligatorisk kurslitteratur Bijvoet, Ellen & Senter, Karin. 2021. ”Förortsförankrat tal – ett inifrån- och ett utifrånperspektiv.” Språk och stil NF 31(1). S. 166–200. (35 s.) Länk tillhandahålles av läraren. Bjer

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/SVEM45/20252/SVEM45_KLAR_inf_r_HT25.pdf - 2025-10-11

Microsoft Word - LIVA14_LIVB10_dk3_anvisningarHT2025

Microsoft Word - LIVA14_LIVB10_dk3_anvisningarHT2025 1 LIVA14/LIVB10, delkurs 3: Från barocken till romantiken. Litteraturhistorisk översiktskurs HT 2025 Lärare: Erik Zillén (erik.zillen@litt.lu.se) & Carl Magnus Juliusson (carl_magnus.juliusson@litt.lu.se) Dag Tid & sal Moment Må 3/11 10–12, A129b Litteratur och historia. Barocken Att läsa: Rosendahl Thomsen 2015 On 5/11 Barockpoesi 13–15, L403 g

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LIVB10/20252/LIVA14_LIVB10_dk3_anvisningarHT2025.pdf - 2025-10-11

No title

2016-06-20 Schema LUFA31 ht16 Lärare: Therése Granwald (TG) Stefan Casta (SC) Kristina Hård (KH) Niklas Törnlund (NT) Lars Gustaf Andersson (LGA) Joakim Forsberg (JF) Carola Mikaelsson (CM), Anette Eggert (AE) Delkurs 1: Att skriva litteratur: I bundna former 6 hp Mån 29 aug, Inlämning av eget skrivande till handledare, 12.00 Mån 29 aug 9-10 Kursintroduktion + Responsreflektion CM H135a 10-12 Barn

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/LUFA31/20162/Schema_LUFA31_Ht16.docx - 2025-10-12

Klingvall 06

Klingvall 06 On a possible candidate for a Swedish middle EVA KLINGVALL (LUND UNIVERSITY ) Abstract In this paper I argue that there is a Swedish middle construction if middle is defined from a semantic point of view as in Lekakou (2005). Based on Swedish data, I also criticise one of the main points in Lekakou’s cross-linguistic analysis of middles, namely that the form of the middle is predictab

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol06/Klingvall_06.pdf - 2025-10-11

Lucat-behörighet - ansök om ny eller ta bort resebehörighet

Lucat-behörighet - ansök om ny eller ta bort resebehörighet 2023-01-30 Ansök om en ny alt. ta bort en ansökt resebokningsbehörighet För anställda och vissa kategorier av universitetsanknutna1 Vid behov att boka en tjänsteresa måste du ha en reseprofil hos universitetets upphandlade resebyrå för att kunna logga in i självbokningssystemet eller boka via personlig service. Reseprofilen skapas genom a

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/MatsRoxendal/RESEBOKARE_Lucat_ansoka_om_ny_alt_ta_bort_ansokt_behorighet_anvandare.pdf - 2025-10-11

No title

Mundtlig dansk, lektionsplan Mundtlig dansk Efteråret 2015 Lærer: Lone Koldtoft Velkommen til mundtlig dansk I lærer IKKE dansk, hvis I kun (endast) taler dansk i undervisningen. I skal træne udtale mange timer hver uge med ” En guttermand .Udtaleøvebog i dansk for svensktalende” hjemme ved computeren, I skal tale en masse dansk med jeres studiegruppekammerater og alle andre, der vil tale dansk me

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/NODA12/20152/lektionsplan_mundtlig_2015_ht_1.docx - 2025-10-12

Cim.doc

Cim.doc Between epistemic modality and degree: the case of really1 CARITA PARADIS 1 Background and major claims Research on the interpretation of adverbs such as really, just, only, rather, quite, apparently or absolutely shows that they are contextually sensitive and highly flexible.2 This paper takes a closer look at really in order to account for its various interpretations. Stenström’s (1986)

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol02/Cim.pdf - 2025-10-11

No title

Barbara A. Barrow Centre for Languages and Literature, Lund University Helgonabacken 12 Box 201, 221 00 Lund, Sweden barbara.barrow@englund.lu.se ACADEMIC EMPLOYMENT 2022- Associate Professor and docent, English Studies, Lund University 2020-2022 Associate Professor of English, Point Park University 2014-2020 Assistant Professor of English, Point Park University Parental leave: 100% Jan-Feb 2023,

https://www.sol.lu.se/media/documents/persons/BarbaraBarrow/Barbara_Barrow_CV.Jan.2025.pdf - 2025-10-11

Brevmall

Brevmall Språk- och l i t teraturcentrum Course literature for ALS M11 Analysing language behaviour, 7,5 hp, fall 2017 Approved by the board of section 1 at the Centre for languages and literature, 24 May 2017. Ailhaud, E., Chenu, F., Jisa, H. (2016). A Developmental Perspective on the Units of Written French. In Perera et al. (Eds.) Written and Spoken Language Development across the Lifespan. Lit

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ALSM11/20172/ALS_M11_litt_ht17_slutlig_1.pdf - 2025-10-11

No title

Kurslitteratur för ENGC17, Engelska: Litteratur och medicin, 7,5 högskolepoäng, HT2025 Fastställd av styrelsen för Sektion 4, 2025-06-10 Obligatorisk kurslitteratur Skönlitteratur Burney, F. (1811). Ett brev ur The Journals and Letters of Frances. (15 s.). [Tillgänglig via kursplattformen Canvas] Hawthorne, N. (1982). Dr. Heidegger’s Experiment. I Harvey Pearce, R. (red.), Tales and Sketches (s. 4

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ENGC17/20252/ENGC17_HT_2025.pdf - 2025-10-11

Mats-word-ny.doc

Mats-word-ny.doc English translations as a clue to the structure of Swedish över.* MATS JOHANSSON 1 Introduction At first blush, prepositional meanings appear highly arbitrary and idiomatic. Moreover, as dictionary entries for reasonably common prepositions show, one and the same preposition can have a considerable range of senses. Lexicographers’ intuitions about what constitutes a main entry and

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol02/Mats.pdf - 2025-10-11

Microsoft Word - WP3 Hans Malmström och Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.–

Microsoft Word - WP3 Hans Malmström och Carita Paradis EDITERAD15 aug 2003.– Modelling speech production – evidence from Swedish blends HANS MALMSTRÖM CARITA PARADIS 1 Introduction1 This paper is concerned with a type of speech errors called blends and what they may tell us about speech processing. A blend is a contamination of elements from two different lexical items. Sometime during the process

https://www.sol.lu.se/fileadmin/media/forskning/workingpapers/engelska/vol03/MalmstromParadis-Modellingspeechproduction.pdf - 2025-10-11

FIVA05 and FIVA09 Celebrities, auteurs and film movements course literature

FIVA05 and FIVA09 Celebrities, auteurs and film movements course literature Centre for Languages and Literature Film Studies Autumn 2023 Course readings for FIVA05: Scandinavian and European Film Culture (1-30 ECTS), Course 4 (7,5 ECTS) FIVA09, Scandinavian and European Film: Celebrities, Auteurs and Film Movements (7, 5 ECTS) (Approved by the board of Section 2, Centre for Languages and Literatur

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FIVA09/20232/FIVA05_and_FIVA09_Celebrities_auteurs_and_film_movements_course_literature.pdf - 2025-10-12

Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan

Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan Lunds universitet ÖCK 640 Institutionen för Öst- och Centraleuropastudier HT 2005 Språkets betydelse för nationell identitet i Uzbekistan M. Lennhag Handledare: N. Bernsand - 0 - Innehållsförteckning 1. Inledning 2. Kort om Uzbekistans historia och politiska samtid 3. Språk- och etnicitetssituationen i Uzbekistan 3.1 Skapandet av Uzbekistan 3

https://www.sol.lu.se/fileadmin/user_upload/amnen/ocek/MiLennhag.pdf - 2025-10-11