Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 267955 sökträffar

LU-nytt 4

Publicerad 26 februari. Universitetsgemensamma nyheter Visa fler nyheter Aktuellt från universitetsledningen Jimmie Kristensson och Per Mickwitz, vicerektorer"Det är viktigt att vi forskare på LU vågar använda AI, annars kommer vi att bli omsprungna. Samtidigt behöver vi gemensamt fundera på vad en etisk användning av AI innebär."Visst vill jag använda AI, men hur gör jag rätt?Susanne Kristensson,

https://www.medarbetarwebben.lu.se/kategori/lu-nytt-4-2025 - 2025-11-04

LU-nytt 3

Publicerad 12 februari. Universitetsgemensamma nyheter Visa fler nyheter Aktuellt från universitetsledningen Viktor Öwall, vicerektor"Enheten för forskningsdata skall avlasta forskarna från den snårskog av regelverk och teknikaliteter som man behöver förhålla sig till. Det skall bli lättare att göra rätt och enklare att navigera bland gemensamma system och hitta rätt kompetens."Ny enhet för forskn

https://www.medarbetarwebben.lu.se/kategori/lu-nytt-3-2025 - 2025-11-04

LU-nytt 2

Publicerad 29 januari. Universitetsgemensamma nyheter Visa fler nyheter Aktuellt från universitetsledningen Per Mickwitz, vicerektor"Lunds universitet har alla möjligheter att klara sig bra i framtiden. Det görs mycket excellent forskning vid universitetet; även om andelen topp10 publikationer har sjunkit något och vi är ledande på patent och startupföretag. Vi har stora möjligheter, men det komme

https://www.medarbetarwebben.lu.se/kategori/lu-nytt-2-2025 - 2025-11-04

Välkommen till en workshop om att kopiera schema!

Datum och Tid: 4 februari 13.00-15.00Plats: Datorsalen Eden021, Allhelgona kyrkogata 14, Lund (källarplan)Målgrupp: TE Core-användare vid LUVi inleder med en praktisk genomgång innan du som deltagare får prova på att kopiera schema. Därefter följer ett samtal och erfarenhetsutbyte om hur vi arbetar med kopiering av scheman på de olika fakulteterna. Vad är för- och nackdelar med att kopiera? Hur ha

https://www.medarbetarwebben.lu.se/formular/valkommen-till-en-workshop-om-att-kopiera-schema - 2025-11-04

Arbetstid

På denna sida kan du läsa mer om hur arbetstiden regleras på Lunds universitet. Du som är anställd som teknisk och administrativ personal (TA-personal) omfattas normalt av flextidsavtalet. För lärare regleras arbetstiden i arbetstidsavtal för lärare. I ett fåtal verksamheter gäller särskilda avtal på grund av behov av bemanning utanför flextidsavtalets ramar.Årsarbetstid för lärareSom lärare ska d

https://www.medarbetarwebben.lu.se/anstallning/arbetstid - 2025-11-04

Livsstilsfaktorer i arbetslivet

Här har vi samlat information, råd, tester och övningar inom olika områden som har betydelse för din hälsa. Hållbar hälsaEn hållbar hälsa och livsstil ger dig goda marginaler att klara av ditt arbete och ger kraft för en meningsfull fritid, vilket är gynnsamt för dig både på lång och kort sikt.Arbetsplatsen bör främja hälsosamma beteenden, vilket skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv,

https://www.medarbetarwebben.lu.se/anstallning/arbetsmiljo-och-halsa/foretagshalsovarden/livsstilsfaktorer-i-arbetslivet - 2025-11-04

Stark autentisering

Lunds universitet tar nästa steg för en säkrare IT-miljö. För att skydda universitetet mot den ökade hotbilden som finns i dag, räcker det inte med bara säkra lösenord, utan det krävs även stark autentisering för inloggning i universitetets IT-tjänster. För närvarande gäller detta enbart medarbetare på Lunds universitet, inte studenter.Stark autentisering är ett sätt att logga in som gör det svåra

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/it-e-post-post-och-telefoni/stark-autentisering - 2025-11-04

Kommers – avtalskatalog och verktyg för upphandling

Kommers är universitetets avtalskatalog och verktyg för upphandling. I systemet hittar du samtliga gemensamma upphandlade avtal vid Lunds universitet. I avtalskatalogen kan du söka upp en artikel eller tjänst samt få reda på hur du beställer den, exempelvis genom Lupin/Proceedo. Har du behörigheten inköpare kan du även läsa din fakultets egna upphandlade avtal samt genomföra direktupphandling och

https://www.medarbetarwebben.lu.se/stod-och-verktyg/inkop-faktura-ekonomi/inkop-och-upphandling/kommers-avtalskatalog-och-verktyg-upphandling - 2025-11-04

Lund university appointment rules

Brevmall Univers i ty Board Lund University Appointment Rules With the support of Chapter 2 Section 2 first paragraph point 9 of the Higher Education Ordinance (1993:100) Lund University decides on the following appointment rules for academic staff. The appointment rules comprise the regulations governing appointments of academic staff at Lund University. The rules presuppose that all faculties an

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/lund_university_appointment_rules.pdf - 2025-11-04

Mall-anstallningsintyg-170328

Brevmall 2 Anställningsintyg Härmed intygas att FÖRNAMN EFTERNAMN, PERSNUMMER/FÖDELSEDATUM, under förutsättning att uppehållstillstånd utdelas, kommer att bli anställd som doktorand vid INST, FAKULTET, Lunds universitet. Anställningen avser att starta DATUM och pågå minst X (4) år. Tjänsteomfattningen är på PROCENT och månadslönen kommer att vara LÖN kr enligt ÅR års lönesättning. FÖRNAMN EFTERNAM

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-anstallningsintyg-170328.doc - 2025-11-04

Mall-antagningsbeslut-170328

Brevmall 2 Antagningsbeslut Härmed beslutas att FÖRNAMN EFTERNAMN, PERSNUMMER/FÖDELSEDATUM, har blivit antagen till utbildning på forskarnivå i ämnet ÄMNE, vid INST, FAKULTET, Lunds universitet med startdatum DATUM. KORT BESKRIVNING AV INRIKTNING PÅ DEN STUDERANDES PLANERADE FORSKNINGSOMRÅDE (kan bifogas som bilaga) Lön (stipendium) kommer tilldelas med XXX kr i månaden from DATUM. Anställning och

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-antagningsbeslut-170328.doc - 2025-11-04

Mall-intyg-doktorander-inf-forlangt-uppehallstillstand-170328

Brevmall 2 Regarding PhD-studies - course of eduction This is to certify that FULL NAME , XXXX-XX-XX – XXXX (personal number) is currently employed as a PhD-student at Lund University, Department of XXXX at the Faculty of XXX from 201X-XX-XX-to 201X-XX-XX . The studies has been and are going according to plan, NAME is fulfilling the individual study plan, the studies are going well without delays.

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-intyg-doktorander-inf-forlangt-uppehallstillstand-170328.doc - 2025-11-04

Mall-risk-och-konsekvensbedomning-ifyllbar-200825

Risk- och konsekvensbedömning Handlingsplan Beskrivning av risk lå g ris k m ed el ri sk al lv ar lig ri sk Pr io rit er in g av ri sk er Åtgärder – vad som ska göras för att ta bort/minska risken och främja arbetsmiljön Resurser (t ex tid, pengar) Ansvarig för åtgärd Klart senast ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐ ☐

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-risk-och-konsekvensbedomning-ifyllbar-200825.pdf - 2025-11-04

Mall-risk-och-konsekvensbedomning 20181218asj

Risk- och konsekvensbedömning inför ändring i verksamheten ur ett arbetsmiljöperspektiv Vilken organisatorisk enhet berörs av ändringen: Klicka här för att ange text. Vilka arbetstagare/grupper av arbetstagare berörs: Klicka här för att ange text. Beskriv planerad ändring, bakgrund och syfte (sammanfattning): Klicka här för att ange text. Ändringen omfattar i huvudsak (flera alternativ kan anges):

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-risk-och-konsekvensbedomning_20181218asj.docx - 2025-11-04

Mall-steg-2-analys-av-orsaker-mot-diskriminering-170426

Brevmall 3 Steg 2. Analys av orsaker till upptäckta risker för diskriminering med mera, dokumentation Bakgrund Fakulteten/institutionen/avdelningen har genomfört en undersökning av risker för diskriminering, repressalier eller andra hinder för enskildas rättigheter och möjligheter i verksamheten (se bilaga x) (eller annan referens t ex diarienummer)) i enlighet med 3 kap. diskrimineringslagen (200

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-steg-2-analys-av-orsaker-mot-diskriminering-170426.doc - 2025-11-04

Mall-steg-3-atgarder-mot-diskriminering-170207

Brevmall 2 Steg 3 – dokumentation av aktiva åtgärder i det systematiska förebyggande arbetet mot diskriminering Prioritering har gjorts av följande risker för diskriminering eller repressalier eller om det finns andra hinder för enskildas rättigheter och möjligheter i verksamheten, efter analys av orsakerna till dessa i steg 2 (ev se bilaga). Varje åtgärd beskrivs mer utförligt i bilaga x-x. Vad s

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-steg-3-atgarder-mot-diskriminering-170207.doc - 2025-11-04

Mall-vidarefordelning-av-uppgifter-inom-arbetsmiljo-och-brandskyddsarbete-170223

Brevmall Mall: Dnr STYR 2016/1045 1/4 Vidarefördelning av uppgifter inom arbetsmiljö- och brandskyddsarbete från dekan[footnoteRef:1] (motsv.) till prefekt (motsv.) och vidare, bilaga 2 [1: Vid uppgiftsfördelning till prefekter vid institutioner (motsv.) som är gemensamma för flera fakulteter krävs samråd mellan berörda dekaner (motsv.) kring vilka uppgifter som fördelas och hur tillsyn ska ske. U

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall-vidarefordelning-av-uppgifter-inom-arbetsmiljo-och-brandskyddsarbete-170223.docx - 2025-11-04

Mall - arlig uppfoljning av brandfarlig och explosiv vara rev b

Dokumentets namn Mallen senast uppdaterad Sida MALL – Årlig uppföljning av brandfarlig 2019-03-06 6 (9) och explosiv vara Upprättad av Rev Dnr Brandskyddssamordnare, LU Byggnad B - Årlig uppföljning – Brandfarlig och explosiv vara För att säkerställa en tillfredställande hantering av brandfarlig och explosiv vara ska en årlig uppföljning av arbetet genomföras. Vid denna årliga uppföljning ska till

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall_-_arlig_uppfoljning_av_brandfarlig_och_explosiv_vara_rev_b.docx - 2025-11-04

Mall arlig uppfoljning av det systematiska arbetsmiljoarbetet 2020 svenska engelska

- - Årlig uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet, SAM Syftet med denna uppföljning är att för Lunds universitets högsta ledning kunna sammanställa och redovisa hur organisationens olika verksamheter bedriver sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Detta i enlighet med 11 § i Arbetsmiljöverkets föreskrift Systematiskt arbetsmiljöarbetet, AFS 2001:1. Sammanställningen syftar till att synlig

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/mall_arlig_uppfoljning_av_det_systematiska_arbetsmiljoarbetet_2020_svenska_engelska.pdf - 2025-11-04