Nybörjarkurs i svenska: 60 hp (SFSH60)

Lunds universitet erbjuder en intensiv nybörjarkurs i svenska som löper på heltid över två terminer, det s.k. "Study-abroad-programmet". Kursen är öppen för alla att söka, och ett godkänt resultat från den högsta nivån (8) ger behörighet i svenska för högskolestudier (på samma nivå som TISUS-testet eller "Svenska 3"). Mer information om kursen hittar du på kurshemsidan: https://www.sol.lu.se/en/course/SFSH60. Kurskoden är SFSH60.

Ansökan till denna kurs sker via den internationella antagningssidan - se nedan länk. Observera information på antagningssidorna om deadline för ansökan!

Till anmälan / To application

Har du redan läst en hel del svenska tidigare?

Om du har kunskaper i svenska ungefärligen motsvarande B1 eller B2 på den europeiska CEFR/GERS-skalan kanske våra kurser i svenska på högre nybörjarnivåer kan vara något för dig? Läs mer här!

Kursadministratör

Gunilla Ek-Werner