Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "Canvas" gav 3532 sökträffar

2023 HT_LP2 FMSN45 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH

2023 HT_LP2 FMSN45 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH Course evaluation report - CEQ, FMSN45 Basic facts Course name Mathematical Statistics, Time Series Analysis Course code FMSN45 ECTS credits 7.5 hp Year 202324 Study period the course was finishedHT_LP2 Programme all Registrated students 100 Number answers and response rate 47 / 47 % Number answers from males 35 Number answers from

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/utbildning_education/FMSN45_2023_HT_LP2_arbetsrapport_en.pdf - 2025-11-27

Arbetsprocess examensarbete för kandidatutbildning i livsmedelsteknik

Arbetsprocess examensarbete för kandidatutbildning i livsmedelsteknik | exjobb_externa Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera

https://www.student.lth.se/kurs-och-programinformation/examensarbete/arbetsprocess-examensarbete-foer-kandidatutbildning-i-livsmedelsteknik/ - 2025-11-27

No title

Matematikcentrum Matematik och Numer i sk Analy s NF Sammanställning för MATA22 Lineär algebra 1, VT 2023 Kursinformation Kursansvarig: Dag Nilsson Övriga lärare: Frej Weiström Dahlin, Raul Hindov Antal studenter: 92 nyregistrerade samt 11 omregistrerade. 30 studenter har svarat på utvärderingen varav 19 har läst denna kurs inom kandidatprogram fysik, teoretisk fysik, astronomi, sjukhusfysik, 3 ka

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2023/MATA22VT23.pdf - 2025-11-27

Arbetsprocess kandidatarbete för civilingenjörer

Arbetsprocess kandidatarbete för civilingenjörer | exjobb_externa Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas

https://www.student.lth.se/kurs-och-programinformation/examensarbete/arbetsprocess-kandidatarbete-foer-civilingenjoerer/ - 2025-11-27

No title

Centre for Mathemat ica l Sc iences Div i s ion of Mathematics and Numer ica l Analy s i s Course Analysis for NUMB11 Numerical Linear Algebra, Autumn 2024 Course Information Lecturer: Philipp Birken, Andreas Langer Teaching assistants: Niklas Kotarsky, Valentina Schueller Number of students: 28 newly registered and 6 re-registered. 10 students answered the course evaluation, 4 of them are enrolle

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/NUMB11HT24.pdf - 2025-11-27

No title

Kurslitteratur för RET A30, Retorik: Grundkurs, 30 hp, ht 2025 Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet Fastställd av prefekten den 19 maj 2025. Delkurs 1. Retoriska perspektiv (7,5 hp) Ad Herennium . Övers. Birger Bergh. Åstorp: Rhetor förlag, 2005. Utdrag: I.1–16. [10 s.] Aristoteles. Retoriken. Utdrag: ”Introduktion” av Janne Lindqvist, s. 31–37, 40–43; samt 1.1–1.4.13 (135

https://www.kom.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/RETA30/20252/LL_RETA30_HT_2025_2.docx - 2025-11-24

No title

Centre for Mathemat ica l Sc iences Div i s ion of Mathematics and Numer ica l Analy s i s Course Analysis for MATC70/FMAN71 Matrix Theory, Autumn 2024 Course Information Lecturer: Carl Olsson Teaching assistants: Number of students: 4 newly registered and 3 re-registered. xx students answered the course evaluation, xx of them are enrolled on programme name. Examination Computer assignments: 1 stu

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/MATC70FMAN71HT24.pdf - 2025-11-27

2024 VT_LP2 FMSN55 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH

2024 VT_LP2 FMSN55 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH Course evaluation report - CEQ, FMSN55 Basic facts Course name Statistical Modelling of Extreme Values Course code FMSN55 ECTS credits 7.5 hp Year 202324 Study period the course was finishedVT_LP2 Programme all Registrated students 68 Number answers and response rate 13 / 19 % Number answers from males 7 Number answers from females

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/utbildning_education/Kursutv_VT24/FMSN55_2024_VT_LP2_arbetsrapport_en.pdf - 2025-11-27

VFU-handledarutbildning, dagens schema

VFU-handledarutbildning, dagens schema Handledarinfo VFU 3 helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic 1 Vi som jobbar med VFU på LU Suzana Ristic – VFU-koordinator VFU-placeringar – VFU-handledare VFU-lärare VFU utomlands Helena Hörvin Billsten – Utbildningsledare VFU – kursmål och bedömning Kursansvarig VFU-utvärdering och uppföljning VFU-lärare Institutionen för utbildningsvetenskap = uvet Agenda Ko

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/Digital_handledarinformation_VFU_3_240918.pptx - 2025-11-27

IT-enhetens uppdrag

IT-enhetens uppdrag Postadress Box 201, 221 00 Lund Besöksadress Helgonabacken 12, 223 62 Lund Telefon 046-222 32 25, 046-222 00 00 Webbadress http://www.ht.lu.se/person/BirgittaLastow/ Fakul te tss tyre lsen IT-enhetens uppdrag IT-enhetens övergripande uppdrag är att tillhandahålla relevant IT-stöd för forskning, utbildning och administration till verksamheterna inom Humanistiska och teologiska f

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/it-enheten/Styrdokument/IT-enhetens_uppdrag_2020.pdf - 2025-11-27

No title

Centre for Mathematical Sciences Mathematics, Faculty of Science Course Analysis for MATM35 Number Theory, Autumn 2020 Lecturer: Oscar Marmon Number of students: 25 registered students. Examination results: 22 students completed the mandatory written assignment. 18 students participated in the first exam on 2021-01-11, all of them passed. After completing the oral exam, 13 of these students receiv

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2020/MATM35HT20CA.pdf - 2025-11-27

No title

Centre for Mathemat ica l Sc iences Div i s ion of Mathematics and Numer ica l Analy s i s Course Analysis for MATC20 Image Analysis, Autumn 2024 Course Information Lecturer: Magnus Oskarsson Number of students: 6 newly registered and 0 re-registered. 30% of the students answered the course evaluation which is joint with FMAN20 at LTH. Examination Assignments: 5 students passed. Take-home examinat

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/MATC20FMAN20HT24.pdf - 2025-11-27

Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring

Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring Hållbart lärarskap: universitetsundervisning i förändring Proceedings från Humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens 2020 RED. SARA SANTESSON OCH KATARINA MÅRTENSSON | LUNDS UNIVERSITET ISBN 978-91-7267-453-0 När de humanistiska och teologiska fakulteternas pedagogiska inspirationskonferens gick av stapeln

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Utbildning/Ha__llbart_la__rarskap.pdf - 2025-11-27

No title

Centre for Mathemat ica l Sc iences Div i s ion of Mathematics and Numer ica l Analy s i s Course Analysis for Course MATB21 Analysis in Several Variables 1 Autumn 2022 Course Information Lecturer: Evgeniy Lokharu Teaching assistants: Jonathan Holmquist, Joakim Cronvall Number of students: 83 Examination Project: 55 students passed. Written examination: 42 students passed. - Ordinary examination 2

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2022/MATB21HT22.pdf - 2025-11-27

No title

Centre for Mathemat ica l Sc iences Div i s ion of Mathematics and Numer ica l Analy s i s Course Analysis for BERN01 Modelling in Computational Science, Autumn 2024 Course Information Lecturer: Philipp Birken, Victor Olareau, Jan Forsman, Anders Irbäck, Wenxin Zhang, Linda Hartmann Teaching assistants: Niloofar Momeni, Alexander Degener Number of students: 30 newly registered and 1 re-registered.

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/BERN01HT24.pdf - 2025-11-27

No title

MATM41HT24 Galois Theory, Autumn 2024 Respondents: 14 Answer Count: 2 Answer Frequency: 14.29% I have studied this course as part of  I have studied this course as part  of  Number of responses Bachelor´s Programme in  Mathematics 0 (0.0%) Bachelor´s Programme in Physics,  Theoretical Physics, Astronomy  0 (0.0%) Bachelor´s Programme, other  specialization  0 (0.0%) Master's Programme in  Mathemat

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/MATM41HT24.pdf - 2025-11-27

Arbetsprocess examensarbete för civilingenjörer

Arbetsprocess examensarbete för civilingenjörer | exjobb_externa Hoppa till huvudinnehåll Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används enligt vår cookie-policy (på LTH:s webbplats) . Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas

https://www.student.lth.se/kurs-och-programinformation/examensarbete/arbetsprocess-examensarbete-foer-civilingenjoerer/ - 2025-11-27

MATP32HT24 Harmonic Analysis - Med fritext

MATP32HT24 Harmonic Analysis - Med fritext Kurssammanställning MATM32 Harmonisk Analys ht 2024 Kursansvarig: Sandra Pott Övriga lärare: Antal studenter: 7 Betyg: 0 st UK, 1 st G, 6 st VG. Utvärdering I. Sammanfattning av kursvärderingen Totalt antal svar: 1 Kort sammanfattning av resultatet: Studenten som svarade tyckte mycket om lektionerna och om projekt, med tyckte att feedback kunde komma snab

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/HT2024/MATP32HT24.pdf - 2025-11-27

No title

ABSTRACTS LUTL 2022 Keynote How can higher education contribute to lifelong learning? Cecilia Bjursell, Dir. National Center for Lifelong Learning, Encell Lifelong learning is a concept which is used in many different contexts and in many different ways. Three perspectives of ‘lifelong learning’ will be introduced: (i) lifelong learning as policy; (ii) lifelong learning as theory; and (iii) lifelo

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/PDF/Abstracts_LUTL_2022.pdf - 2025-11-27

No title

LuNos HUMANISTISKA OCH TEOLOGISKA FAKULTETERNA PROTOKOLL Datum: 2021-01-28 Sammanhädestid: kl. 09.00- 1 2.00 Plats: Digitalt möte via Zoom fakultets studievä gle dare fakultetssekreterare utbildningsledare fakultetssekreterare universitetslektor IT-systemftirvaltare für Digitalt stöd för undervisning systemförvaltare för Digitalt stöd för undervisning utbildningsledare arbetsmilj ös amordnare doce

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/protokoll/GUBN/protokoll_2021_GUN.pdf - 2025-11-27