Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 129059 sökträffar

Anmälan till LU Land frukostseminarium: ”Nature Positive" - är det en bra målsättning för utvecklingen av vår globala natur?

Naturpositiv är ett begrepp som har vuxit fram i relation till industrins hållbarhetsarbete under det senaste decenniet. På detta frukostseminarium kommer vi att presentera konceptet samt diskutera dess fördelar och potentiella fallgropar. OBS: Nytt datum! 20 november 2024, kl 8:30 - 9:30Tyvärr har en av våra talare fått akut förhinder och vi behöver därför flytta detta webbinarium till onsdagen d

https://www.luland.lu.se/formular/anmalan-till-lu-land-frukostseminarium-nature-positive-ar-det-en-bra-malsattning-utvecklingen-av-var - 2025-11-03

Policylabb Storkriket: Anmälan till möte 1

Sjöbo Gästgivaregård, 28/11 (kl 18-20) eller 29/11 (kl 9-11) Välkommen till det första mötet inom ”Policylabb Storkri­ket”, där vi tillsammans kommer att påbörja arbetet med att identifiera de centrala utmaningarna och möjligheterna för samverkan kring klimatanpassning inom det blivande Biosfärområdet Storkriket! Välkommen till det första mötet inom ”Policylabb Storkri­ket”, där vi tillsammans kom

https://www.luland.lu.se/formular/policylabb-storkriket-anmalan-till-mote-1 - 2025-11-03

LU Land frukostseminarium: Hur skapar vi plats för mer natur på skolgården?

Gröna och artrika utemiljöer kring skolor och förskolor främjar barns välbefinnande och lärande genom hälsofördelar kopplade till biologisk mångfald, lek och lärande om natur och miljöfrågor. Idag är skolgården dock fortfarande en relativt outnyttjad plats för biologisk mångfald och klimatanpassning. I detta frukostseminarium diskuteras de huvudsakliga motiven, möjliga åtgärder och utmaningar i at

https://www.luland.lu.se/formular/lu-land-frukostseminarium-hur-skapar-vi-plats-mer-natur-pa-skolgarden - 2025-11-03

Anmälan till: Att utveckla multifunktionella landskap – hur kan biosfärområden bidra?

Vid dagens föreläsning ska vi fördjupa oss i hur biosfärområden, Unesco:s modellområden för hållbar samhällsutveckling, kan bidra till att utveckla och förvalta multifunktionella landskap. Välkommen att lyssna på när verksamhetsledarna för det blivande biosfärområdet Storkriket respektive Sveriges äldsta biosfärområde Kristianstads Vattenrike tar med oss på en djupdykning i de praktiska möjlighete

https://www.luland.lu.se/formular/anmalan-till-att-utveckla-multifunktionella-landskap-hur-kan-biosfaromraden-bidra - 2025-11-03

Policylabb Storkriket: Anmälan till möte 2

Torsdag, 6 februari 2025, kl 13-16 på Kulturen i Lund Välkommen till det andra mötet inom ”Policylabb Storkri­ket”, där vi tar avstamp i insikterna från förra mötet och tillsammans arbetar vidare för med frågor som rör samverkan kring klimatanpassning inom det blivande Biosfärområdet Storkriket! Välkommen till det andra projektmötet för att arbeta vidare inom projektet Policylabb Storkriket. Vi ho

https://www.luland.lu.se/formular/policylabb-storkriket-anmalan-till-mote-2 - 2025-11-03

Anmälan till: Återvätning av jordbruksmark – kostnadseffektiv klimatåtgärd eller naturrestaurering?

Välkommen till ett webinarium där vi lär oss mer om återvätning i teori och praktik. Hur effektiv är denna åtgärd egentligen, och går det att nå både god klimatnytta och bidra till en ökad biodiversitet med återvätning? Och hur ser möjligheterna för det praktiska genomförandet ut? Vilka är behoven för kompensation och andra typer av incitament för markägare?Anmälan till detta event är nu stängd. S

https://www.luland.lu.se/formular/anmalan-till-atervatning-av-jordbruksmark-kostnadseffektiv-klimatatgard-eller-naturrestaurering - 2025-11-03

Sign-up form: UTVC13, Mid-Term Re-Examination, March 12th 2015

The UTVC13 Mid-Term Re-exam takes place on Thursday, March 12th, in Eden025, 08:00-10:00. Please sign up for this exam by filling in the form below. The deadline for signing-up is Monday, March 9th, before 23:00. If you missed the deadline, but still intend to attend the re-exam, please send an email to bids [at] keg [dot] lu [dot] se. Status message Sorry...This form is closed to new submissions.

https://www.keg.lu.se/en/form/sign-form-utvc13-mid-term-re-examination-march-12th-2015 - 2025-11-03

Sign-up form: UTVC13, Final Exam, March 19th 2015

The UTVC13 Final Exam takes place on Thursday, March 19th, in Victoriastadion 3C+3D, 08:00-10:00. Please sign up for this exam by filling in the form below. The deadline for signing-up is Monday, March 16th, before 23:00. If you missed the deadline, but still intend to attend the exam, please send an email to bids [at] keg [dot] lu [dot] se. Name (required) First name, Last name Swerish Personal N

https://www.keg.lu.se/en/form/sign-form-utvc13-final-exam-march-19th-2015 - 2025-11-03

Sign-up form: UTVC13, Final Re-Exam, April 23rd 2015

The UTVC13 Final Re-exam takes place on Thursday, April 23th, in Eden025, 08:00-10:00. Please sign up for this exam by filling in the form below. The deadline for signing-up is Monday, April 20th, before 23:00. If you missed the deadline, but still intend to attend the re-exam, please send an email to bids [at] keg [dot] lu [dot] se. Name (required) First name, Last name Swerish Personal Number (Y

https://www.keg.lu.se/en/form/sign-form-utvc13-final-re-exam-april-23rd-2015 - 2025-11-03

BIDS Graduation Ceremony 2015

Dear BIDS students graduating this year,We would like to gladly inform you that your graduation ceremony is scheduled for June 8th 2015, at 14:00 in the main university building assembly hall (Aula, Universitethuset). The official invitation would be sent by email before the end of April, however we kindly ask you to provide some preliminary information so that we can successfully proceed with pla

https://www.keg.lu.se/en/form/bids-graduation-ceremony-2015 - 2025-11-03

Statement of Intent to Register: Bachelor of Science Programme in Development Studies, Autumn semester 2015

The form must be submitted before May 15th 2015! Name (required) First Name, Last Name. F.ex.: Anna Black Birth Date (required) Contact email (required) Contact phone number Please choose one of the following statements: (required) I ACCEPT my offer of admission and I intend starting my studies at Lund University. If I cannot start my studies at Lund University, I will inform the programme adminis

https://www.keg.lu.se/en/form/statement-intent-register-bachelor-science-programme-development-studies-autumn-semester-2015 - 2025-11-03

BIDS, Year 1: Discussion of Class Dynamics

Dear first year students,At the BIDS Steering Committee meeting held last Friday (10 April), the student representatives brought to our attention that there have been some problems with the class dynamics (i.e. peer criticism and how to handle it,  poor collaboration and communication). We take this seriously and want to do our best to find a way forward. At the meeting it was proposed that at lea

https://www.keg.lu.se/en/form/bids-year-1-discussion-class-dynamics - 2025-11-03

Work for us

Join our team! All job openings are announced at the University website. Our department advertises all the doctorates, teaching positions, administrative and technical positions through the common University database. Applications to available jobs are made at the Lund University Job application portal. If you register yourself there, you can also subcribe to information about new job openings. Lu

https://www.keg.lu.se/en/about-department/work-us - 2025-11-03

LUMID Graduation Ceremony 2015

Dear LUMID students graduating this year,We would like to gladly inform you that your graduation ceremony is scheduled for June 8th 2015, at 10:00 in the main university building assembly hall (Aula, Universitethuset).The official invitation would be sent by email in the beginning of May, however we kindly ask you to provide some preliminary information so that we can successfully proceed with pla

https://www.keg.lu.se/en/form/lumid-graduation-ceremony-2015 - 2025-11-03

Programme Structure

LUMID focuses on two major types of learning: academic thinking based on empirical investigation and learning by doing. Subsequently, the first year courses on campus are matched with field based-courses during the second year. The programme comprises a total of 120 credits divided among nine courses over a two-year period. LUMID from autumn term of 2024 First year campus-based coursesThe first te

https://www.keg.lu.se/en/education/programmes-and-courses/masters-programmes/lumid/programme-overview/programme-structure - 2025-11-03

The Field Semester

One of the unique features of the LUMID programme is the third semester during which students get an on-job training in an organisation of their choice and subsequently carry out a field-based research for their master’s theses. During the field semester our students are spread out to all corners of the world, learning and applying management methods while working with local organisations or regio

https://www.keg.lu.se/en/education/programmes-and-courses/masters-programmes/lumid/programme-overview/field-semester - 2025-11-03

Application assessment

The LUMID programme is proud to receive applications from a large group of motivated and ambitious applicants. With over 1000 applications each year for the limited 40 available spots, competition is fierce. The following information will hopefully assist your planning well in advance for a successful future application with us. The LUMID programme has three main assessment criteria:Academic grade

https://www.keg.lu.se/en/education/programmes-and-courses/masters-programmes/lumid/application-assessment - 2025-11-03

Application process LUMID

This page contains information about how you can apply for LUMID and what documents you need to submit. Please read everything carefully before you apply. To increase your admission chances, make sure you follow all the steps and submit all necessary general and programme specific documents. Please note that LUMID has only one application round annually, and the programme commences during the autu

https://www.keg.lu.se/en/education/programmes-and-courses/masters-programmes/lumid/application-process-lumid - 2025-11-03