Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 550454 sökträffar
Samarbete för miljön - En självklarhet? Om varudistribution i den bilbegränsade staden
Citylogistik kan användas för att minska den negativa miljöpåverkan i stadskärnor. Genom olika åtgärder i form av t.ex. samordnad distribution, miljözoner och tidsregleringar kan körsträckor och antalet fordon minskas. Helsingborg har idag ett bra miljöarbete i form av tidsreglerade transporter och en miljözon vilket kan ses som bra komplement. Vår rekommendation är att stadsförnyelseprojekt och d
Vi beklagar missnöjet! En studie om klagomålshantering på fyra svenska hotell
Syftet med uppsatsen är att undersöka hur arbetet med klagomålshantering fungerar i praktiken på fyra svenska hotell utifrån ledningens och frontpersonalens perspektiv. Intervjuer med personer ur ledningen och frontpersonal har analyserats utifrån forskning som tar sin utgångspunkt i det interna perspektivet för service recovery. Studien har visat att det finns möjligheter och brister i arbetet oc
En för Alla - Alla för En - En handelsplats gemensamma varumärke
Syftet är att undersöka hur fastighetsägare av en handelsplats kan arbeta med det gemensamma varumärket för att gynna hyresgästerna och handelsplatsen. Detta undersöks utifrån en fallstudie av citygallerian MOOD Stockholm. Frågeställningar: Hur arbetar fastighetsägare med en handelsplats gemensamma varumärke för att gynna handelsplatsen och hyresgästerna? Vad innebär det för hyresgäster att vara e
TripAdvisors roll i hotellbranschen
Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera hur hotellverksamheter nyttjar sociala mediet TripAdvisor som en del i deras marknadskommunikation och relationsskapande gentemot aktuella och potentiella gäster. Frågeställning: Vilken roll spelar TripAdvisor för hotell i södra Sverige när de kommunicerar med sina gäster? Metod: Det empiriska materialet har samlats in genom en kvalitativ ansats, där sju in
”Vi är spindeln i nätet”
"Syns man inte finns man inte" - en studie om relationen mellan hotell och Online Travel Agents
Skuldfällan - vems ansvar?
Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken
Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. Fo¨rfattare: Yichu Chung, Andreas Nilsson och Johanna Westerdahl. Handledare: B
Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet
Abstrakt Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: T
Golf som landsbygdsutvecklare? - En studie om nätverkande på landsbygden.
Kommunicera mera! Om kommunikationsproblematik i en professionell organisation
Revenue Management inom Hotellföretag - En studie av Revenue Management och sex Hotellföretag
TITLE: Revenue Management inom Hotellföretag - En studie av Revenue Management och sex olika hotellföretag COURSE: SMKK01, Degree Thesis, Undergraduate Level, 15 ECTS AUTHOR: Jack Duong SUPERVISORS: Eva Åström and Fredrik Nilsson KEY TERMS: Revenue Management, Hotel, Pricing, Marketing, Customer loyalty, Customer Relationship management PURPOSE: This thesis aims to describe and examine how differe
Ledarskap och kommunikation i detaljhandelsföretag
En utmaning för dagens ledare är att kommunicera och delegera viktig information i organisationen. Kommunikation sker ständigt mellan ledning, mellanchefer och de anställda i ett företag. Syftet med uppsatsen är att studera om ledarskapsstilar kan påverka kommunikationen i detaljhandelsföretag. Påverkas kommunikationen av ledarens egenskaper och ledarskapsstil? För att samla in material till uppsa
En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin
Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av m
Utan Verksamhetsstöd - verksamhetsdöd
Grattis du är anställd - men vad händer sen? En komparativ studie mellan två organisationstypers introduktionsprocess
Sammanfattning Titel: Grattis du är anställd - men vad händer sen? En komparativ studie mellan två olika organisationstyper Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Författare: Annika Hansson, Matilda Paulstrup, Caroline Sjögren Handledare: Michael Johansson & Christer E
Tre begrepp i ett nytt sammanhang
E-handel, komplement eller hot till den traditionella handeln? -En fallstudie på Nilson Shoes och dess konkurrenter
Title:”E-commerce, complement or threat to the traditional stores -a case study of Nilson Shoes and its competitors” University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management. Course: SMKK01 Service Management, Bachelor’s Degree, 15 credits, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Carolin Berggren, Ida Linder and Cecilia Lindgren Supervisors: Ola Thufvesson and Kristina Ba
The Service Terminator? - när människor ersätts av maskiner
Title: The Service Terminator – when people are being replaced by machines University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management Course: SMKK01, Service Management, Bachelor’s degree, 15 hp, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Sanna Axbom, Maria Ingstad, Emma Nilsson and Lina Sonesson Supervisors: Christian Fuentes and Rickard Ek Keywords: Self-service technologies
