Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 534618 sökträffar

Application

Application | LTH, Lunds Tekniska Högskola Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stän

https://www.lth.se/utbildning/ansoekan-och-antagning/application-for-courses-at-lth-to-be-included-in-postgraduate-education/application/ - 2025-08-09

Civilingenjör i medicin och teknik

Civilingenjör i medicin och teknik | LTH, Lunds Tekniska Högskola Hoppa till huvudinnehåll Vi använder cookies och andra spårningsteknologier för att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser och för att analysera vår webbplatstrafik. Läs mer om cookies. Absolut nödvändiga cookies Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fu

https://www.lth.se/utbildning/medicin-och-teknik/ - 2025-08-09

Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen

Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Agneta Gulz i DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Published 16 January 2024 DN: För många hjälpmedel kan bidra till läskrisen Publicerad 2024-01-16 Antalet elever som inte klarar att göra Pisa-provet ökar. Svårigheter att läsa instruktioner pekas ut som en orsak. – Skolan sviker dessa barn, säger kognitionsforskaren Agne

https://www.lucs.lu.se/article/agneta-gulz-i-dn-foer-maanga-hjaelpmedel-kan-bidra-till-laeskrisen/ - 2025-08-09

Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig

Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig. Vad menar hon egentligen? Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och beskriver en del rådande undervisning som pseudovetenskaplig. Vad menar hon egentligen? Published 16 April 2024 Intervju i Skolporten: Agneta Gulz, professor i kognitionsvetenskap, beskriver rådande undervisning som pseudovetenskapl

https://www.lucs.lu.se/article/agneta-gulz-intervjuas-i-skolporten-och-beskriver-en-del-raadande-undervisning-som-pseudovetenskaplig-vad-menar-hon-egentligen/ - 2025-08-09

Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren)

Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren) Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren) Published 18 May 2024 Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik Idén om att undervisning ska anpassas till varje elev kommer faktiskt inte alls ur skolans ambition om elevens bästa. Utan om en mix av högtflygande ideal om m

https://www.lucs.lu.se/article/magnus-haake-ekonomi-och-politik-bakom-anpassning-inte-didaktik-svensklaeraren-nr-1-2024/ - 2025-08-09

New PhD – Petter Kallioinen

New PhD – Petter Kallioinen New PhD – Petter Kallioinen Published 14 February 2024 At February 14:th, 2021, Petter Kallioinen successfully defended his PhD thesis:  Children’s brainwaves in semantic processing, auditory discrimination and selective attention – in deaf and hard-of-hearing and typically hearing populations Opponent: Professor Dr. Claudia Männel, Max Planck Institute for Human Cognit

https://www.lucs.lu.se/article/new-phd-petter-kallioinen/ - 2025-08-09

Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar.

Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar. Ny bok av Peter Gärdenfors: Kan AI tänka? Om människor, djur och robotar. Published 3 September 2024 Kommer den artificiella intelligensen att bli bättre på att tänka än den mänskliga? Kognitionsvetaren Peter Gärdenfors förklarar varför så inte är fallet. Den mänskliga intelligensen består av en rad olika färdigheter och spe

https://www.lucs.lu.se/article/ny-bok-av-peter-gaerdenfors-kan-ai-taenka-om-maenniskor-djur-och-robotar/ - 2025-08-09

Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk

Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk Published 3 October 2024 The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Series presents Prof. Peter Gärdenfors, Lund University. Thursday 3a October 2024 13:00 - 14:00 Title: From Demonstration to Pantomime to P

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-at-the-university-of-liverpool-evolutionary-anthropology-webinar-talk - 2025-08-09

Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University

Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University Peter Gärdenfors invited as the 2023 Jin Yuelin Lecturer at Tsinghua University Published 8 October 2023 The Jin Yuelin Lectures at Tsinghua University The Lecture Series is named after Jin Yuelin (in Chinese: 金岳霖), a pioneering philosopher and logician in China. After his study at Columbia University in the United Sta

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-invited-as-the-2023-jin-yuelin-lecturer-at-tsinghua-university/ - 2025-08-09

Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod)

Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod) Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod) Published 20 October 2024 The Institut Jean Nicod is honored to present the Prix Jean Nicod 2025 Peter Gärdenfors and to welcome him for a series of lectures. Jean Nicod Lectures and Prize 2025 After a PhD in theoretical Philosophy at Lund Univ

https://www.lucs.lu.se/article/peter-gaerdenfors-receives-the-jean-nicod-prize-2025-the-institut-jean-nicod - 2025-08-09

Microsoft Word - epigenetic2001.doc

Microsoft Word - epigenetic2001.doc Through the Looking-Glass with ALICE — Trying to Imitate using Correspondences Aris Alissandrakis, Chrystopher L. Nehaniv, and Kerstin Dautenhahn Adaptive Systems Research Group University of Hertfordshire Hatfield, Hertfordshire AL10 9AB, United Kingdom {a.alissandrakis, c.l.nehaniv, k.dautenhahn}@herts.ac.uk http://homepages.feis.herts.ac.uk/~nehaniv/ASRG And

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Alissandrakis.pdf - 2025-08-09

Microsoft Word - JVA Robotics 2.rtf

Microsoft Word - JVA Robotics 2.rtf The Emergence of Shared Attention: Using Robots to Test Developmental Theories Gedeon O. Deák, Ian Fasel, and Javier Movellan Department of Cognitive Science, University of California, San Diego, USA deak@cogsci.ucsd.edu, ianfasel@cogsci.ucsd.edu, movellan@cogsci.ucsd.edu Abstract The capacity for shared attention is a cornerstone of human social intelligence. R

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Deak.pdf - 2025-08-09

Microsoft Word - grim.doc

Microsoft Word - grim.doc Autistic childrenÕs understanding of false belief: Studies based on computerized animation task Hei-Rhee Ghim Chungbuk National University, Cheongju, Korea, hrghim@cbucc.chungbuk.ac.kr Hyeonjin Lee Yeungnam University, Gyongsan, Korea, hjlee@yu.ac.kr Sunmi Park Seoul National University, Seoul, Korea, parksunm@chollian.net Abstract The first purpose of the studies reporte

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Ghim.pdf - 2025-08-09

outl.dvi

outl.dvi Innate versus Learned Knowledge Bridget E. Hallam Division of Informatics, University of Edinburgh, UK Abstract Halperin's Neuro-Connector model of learning and motivation requires the in- clusion of considerable designer knowledge, but also learns continuously, editing and correcting some of this information. This paper describes some experiments with a computer im

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Hallam.pdf - 2025-08-09

teach_epigenetic.dvi

teach_epigenetic.dvi Shaping of Robot Behaviors by Demonstrations Louis Hugues LIP6, Université Pierre et Marie Curie, Paris, France, Louis.Hugues@lip6.fr Alexis Drogoul LIP6, Université Pierre et Marie Curie, Paris, France, Alexis.Drogoul@lip6.fr Abstract This paper is concerned with the learning of robots be- haviors in real environments. To face the constraints imposed by both physical and hu

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Hugues.pdf - 2025-08-09

/home/xkozima/article/0109epigenetic/final.dvi

/home/xkozima/article/0109epigenetic/final.dvi A Robot that Learns to Communicate with Human Caregivers Hideki Kozima and Hiroyuki Yano Communications Research Laboratory, Kyoto, Japan, {xkozima, yano}@crl.go.jp Abstract We are developing an infant-like humanoid robot, In- fanoid , to investigate the underlying mechanisms of social intelligence that will allow it to communicate with human beings a

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Kozima.pdf - 2025-08-09

Microsoft Word - Paper-finale-formattato.doc

Microsoft Word - Paper-finale-formattato.doc Sensorimotor Interaction in a Developing Robot Giorgio Metta LIRA-Lab, DIST – University of Genova, Italy *AI-Lab, MIT – Cambridge MA, USA, pasa@ai.mit.edu Giulio Sandini, Lorenzo Natale LIRA-Lab, DIST –University of Genova, Italy, sandini@dist.unige.it Francesco Panerai LPPA – CNRS, College de France, Paris – France Abstract* We propose that the develo

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Metta.pdf - 2025-08-09

Acrobat Distiller, Job 4

Acrobat Distiller, Job 4 Theory Grounding in Embodied Artificially Intelligent Systems Christopher G. Prince Department of Computer Science, University of Minnesota Duluth, Duluth, MN, USA, chris@cprince.com Abstract Theory grounding is suggested as a way to address the unresolved cognitive science issues of systematicity and productivity. Theory grounding involves grounding the theory skills and

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Prince.pdf - 2025-08-09

Microsoft Word - Sinha.doc

Microsoft Word - Sinha.doc The Epigenesis of Symbolization Chris Sinha University of Southern Denmark, Odense, Denmark, Chris.Sinha@language.sdu.dk Abstract This paper outlines the epigenetic logic of the emergence and elaboration of symbolization. The account is based upon considerations arising from the study of the ontogenesis and phylogenesis of symbolic communication, abstraction from which y

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Sinha.pdf - 2025-08-09

No title

Are Robots Embodied? Tom Ziemke Department of Computer Science, University of Skövde, Sweden, tom@ida.his.se Abstract Embodiment has become an important concept in many areas of cognitive science. There are, however, very different notions of exactly what embodiment is and what kind of body is required for what kind of embodied cognition. Hence, while many would agree that humans are embodied cogn

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-085/Ziemke.pdf - 2025-08-09