Publikationer
Nedan finns alla publikationer från Språk- och litteraturcentrum i omvänd kronologisk ordning. Om du vill söka efter en särsklid publikation gör du det lättast i universitetets forskningportal.
Övrigt (sida 4 av 9)
- Splendido, F., Arvidsson, K., Bardel, C., Forsberg Lundell, F. & Håkansson Ramberg, M. (2019). Språkliga resurser för muntlig produktion och interaktion. Skolverket.
- Stampoulidis, G. (2019). Multimedia Output: Metaphors on the cross-roads: A cognitive-semiotic framework to the study of Greek street art. Creative Multilingualism.
- Teleman, U. (2019). Kan musiken betyda?.
- Teleman, U. (2019). Språkets tecken, språkets töcken : Om språkligt snömos i dagens Sverige.
- Teleman, U. (2019). Svensk ortografihistoria : Från 1200-tal till 1700-tal.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Att aktivera och synliggöra elevers förkunskaper (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Läsförståelse i alla ämnen (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Bossetta, M., Dutceac Segesten, A. & Trenz, H.-J. (2018). The Brexit battle on Facebook: assessing echo chambers and polarisation. LSE Brexit Blog.
- Brehm, S. & Loubere, N. (2018). China's Dystopian Social Credit System Is a Harbinger of the Global Age of the Algorithm. The Conversation.
- Duffy, C. (2018). 'Les Adieux d L'Hermite de Dronning-Gaard'. RÊVE: The Virtual Exhibition. European Romanticisms in Association.
- Hedling, O. (2018). Överproduktion av europeisk film?. Centre for European Studies, Lund university.
- Johansson, V. (2018). Kognitiva skrivprocesser. Skolverket.
- Karlsson, J. (2018). Att aktivera och synliggöra elevers förkunskaper (generell text). Skolverket.
- Karlsson, J. (2018). Att lyfta språket och ämneskunskaperna med hjälp av stöttning (generell text). Skolverket.
- Karlsson, J. (2018). Läsförståelse i alla ämnen (generell text). Skolverket.
- Karlsson, J. & Becker Gruvstedt, M. (2018). Att aktivera och synliggöra elevers förkunskaper (ämnesspecifik text: musik). Skolverket.
- Karlsson, J. & Becker Gruvstedt, M. (2018). Nyanlända elever och bedömning i en språk- och kunskapsutvecklande undervisning (ämnesspecifik text: musik). Skolverket.
- Karlsson, J. & Persson, A. (2018). Att ta tillvara och bygga vidare på tidigare kunskaper (ämnesspecifik text: bild). Skolverket.
- Karlsson, J. & Persson, A. (2018). Skrivutveckling i alla ämnen (ämnesspecifik text: bild). Skolverket.
- Karlsson, J. & Örbring, D. (2018). Att lyfta språket och ämneskunskaperna med hjälp av stöttning (ämnesspecifik text: religionskunskap). Skolverket.
- Karlsson, J., Gerberich, J. & Höijer, K. (2018). Att lyfta språket och ämneskunskaperna med hjälp av stöttning (ämnesspecifik text: hem- och konsumentkunskap). Skolverket.
- Karlsson, J., Gerberich, J. & Höijer, K. (2018). Läsförståelse i alla ämnen (ämnesspecifik text: hem- och konsumentkunskap). Skolverket.
- Karlsson, J., Gyllerfelt, E. & Johansson, M. (2018). Flerspråkighet och de samlade språkliga resurserna (ämnesspecifik text: slöjd). Skolverket.
- Karlsson, J., Gyllerfelt, E. & Johansson, M. (2018). Nyanlända elever och bedömning i en språk- och kunskapsutvecklande undervisning (ämnesspecifik text: slöjd). Skolverket.
- Sjöberg, C. (2018). Promotionen, språket och namnen : varför latin?. Lunds universitets jubelpromotion. Lund University.