Publikationer
Övrigt (sida 1 av 6)
<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 Nästa > Sista >>
- (2019). SLA and Migration : Real Life Stories.
- Bernsand, N. & Odynets, S. (2019). Efter det ukrainska presidentvalet – är glaset halvfullt eller halvtomt?. Sällskapet för Studier av Ryssland, Central- och Östeuropa samt Centralasien.
- Debreslioska, S. (2019). The fairy story : a picture story designed for the elicitation of narrative speech and gestures.
- Duffy, C. (2019). Mount Etna. European Romanticisms in Association.
- Enkvist, I. (2019). Det politiskt korrekta i medier och på universitet. Academic Rights Watch.
- Hedling, O. (2019). Vem vill att EU inkvoteras på Netflix?. Europakommentaren. Centre for European Studies, Lund university.
- Sniegon, T. (2019). A transformation of the Memorial Site in Katyn. Program on New Approaches to Research and Security in Eurasia (PONARS Eurasia).
- Splendido, F., Arvidsson, K., Bardel, C., Forsberg Lundell, F. & Håkansson Ramberg, M. (2019). Språkliga resurser för muntlig produktion och interaktion. Skolverket.
- Stampoulidis, G. (2019). Multimedia Output: Metaphors on the cross-roads: A cognitive-semiotic framework to the study of Greek street art. Creative Multilingualism.
- Teleman, U. (2019). Kan musiken betyda?.
- Teleman, U. (2019). Språkets tecken, språkets töcken : Om språkligt snömos i dagens Sverige.
- Teleman, U. (2019). Svensk ortografihistoria : Från 1200-tal till 1700-tal.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Att aktivera och synliggöra elevers förkunskaper (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Blennow, K. & Karlsson, J. (2018). Läsförståelse i alla ämnen (ämnesspecifik text: samhällskunskap). Skolverket.
- Brehm, S. & Loubere, N. (2018). China's Dystopian Social Credit System Is a Harbinger of the Global Age of the Algorithm. The Conversation.
- Duffy, C. (2018). 'Les Adieux d L'Hermite de Dronning-Gaard'. RÊVE: The Virtual Exhibition. European Romanticisms in Association.
- Hedling, O. (2018). Överproduktion av europeisk film?. Centre for European Studies, Lund university.
- Johansson, V. (2018). Kognitiva skrivprocesser. Skolverket.
- Karlsson, J. & Örbring, D. (2018). Att lyfta språket och ämneskunskaperna med hjälp av stöttning (ämnesspecifik text: religionskunskap). Skolverket.
- Sjöberg, C. (2018). Promotionen, språket och namnen : varför latin?. Lunds universitets jubelpromotion. Lund University.
- Splendido, F. (2018). Att ta tillvara och bygga vidare på tidigare kunskaper (generell text). Skolverket.
- Splendido, F. (2018). Flerspråkighet och de samlade språkliga resurserna (generell text). Skolverket.
- Splendido, F. (2018). Nyanlända elever och bedömning i en språk- och kunskapsutvecklande undervisning (generell text). Skolverket.
- Splendido, F. & Örbring, D. (2018). Att ta tillvara och bygga vidare på tidigare kunskaper (ämnesspecifik text: geografi). Skolverket.
- Splendido, F. & Örbring, D. (2018). Flerspråkighet och de samlade språkliga resurserna (ämnesspecifik text: religionskunskap). Skolverket.
<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 Nästa > Sista >>
Utskrift 2019-12-11 av https://www.sol.lu.se/forskning/publikationer/