Från SOL till Diplomatprogrammet

Publicerad den 18 juni 2019
Rafik Lassel Sundström

Rafik Lassel Sundström läste arabiska i Lund. Nu tar han examen från regeringens Diplomatprogram.

Det är stenhård konkurrens om platserna på regeringens diplomatprogram. Varje år antas 20 personer till traineeprogrammet som förbereder blivande svenska diplomater för ett arbete på utrikesdepartementet i Stockholm och vid Sveriges cirka 100 utlandsmyndigheter. En av dem som har tagit examen från programmet är Rafik Lassel Sundström som har en fil.kand i arabiska från Lunds universitet. I en intervju i nyhetsbrevet Lundensaren berättar Rafik Lassel Sundström att goda språkkunskaper var en viktig merit för att bli antagen till diplomatprogrammet.  Läs mer om alumnerna från Lunds universitet som har tagit examen från Diplomatprogrammet.
<link http: app.bwz.se lundsuniversitet externa_relationer b m>app.bwz.se/lundsuniversitet/externa_relationer/b/m/ Är du nyfiken på att läsa arabiska vid Lunds universitet? Här hittar du mer information.
<link file: arabiska>www.sol.lu.se/arabiska/