Premiär! SUBKULTUREN
https://www.lu.se/evenemang/premiar-subkulturen - 2025-05-02
Filtyp
https://www.lu.se/evenemang/premiar-subkulturen - 2025-05-02
https://www.lu.se/evenemang/subkulturen - 2025-05-02
https://www.lu.se/evenemang/subkulturen-0 - 2025-05-02
Kursen börjar med en analys av BNP och konjunkturcykler med en modell för aggregerad efterfrågan och multiplikatoranalys. Därefter introduceras penningmarknaden och IS-LM-modellen vilket möjliggör analys av ränta. Penning- och finanspolitik och centralbankens roll för penningpolitiken studeras utifrån IS-LM-modellen. Kursen fortsätter med att analysera en liten öppen ekonomi genom Mundell–Fleming-
Kursen riktar sig till dig inom skola, vård, omsorg och rättsväsendet som har till uppgift att utbilda och undervisa barn och vuxna med autism och ADHD. Syftet med kursen är att utveckla förståelse för vad som är viktigt att beakta vid lärandesituationer kopplat till de symptom som kännetecknar lärande hos individer med autism och ADHD, samt hur man kan anpassa undervisningsinsatser
Kursen riktar sig till dig inom skola, vård, omsorg och rättsväsendet som möter barn och vuxna med autism och ADHD i lärandesituationer. Syftet med kursen är att utveckla förståelse för betydelsen av socialt samspel och omvärldsuppfattning i lärandesituationer för individer med autism och ADHD, samt hur denna kunskap kan bidra till förbättrad kunskapsutveckling för individer med dessa diagnos
Innehållet är utformat för att möta behov hos och vara relevant för aktiva eller blivande handledare vid utbildningsprogram på Medicinska fakulteten, Lunds universitet. Under kursen behandlas varför olika former av bedömning och återkoppling i verksamhetsförlagd utbildning används, hur och när de kan användas samt på vilket sätt användningen kan främja studenters lärande. Planerade datum och tider