Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 529768 sökträffar
Evenemang som en del i platsmarknadsföringen: MalmöMilen och Malmö Halvmarathon, ett verktyg för Malmös image?
I platsmarknadsföringslitteraturen hålls evenemang fram som ett verktyg för att marknadsföra en plats. Den problematik som belyses är hur lokala återkommande deltagarevenemang förhåller sig till platsen som imageskapande utifrån ett organisatoriskt perspektiv. Syftet med uppsatsen är att klarlägga hur lokala återkommande deltagarevenemang kan ses som ett imageverktyg i platsmarknadsföringen. En kv
Konsten att samarbeta - En fallstudie av nordvästra Skånes offentliga turismaktörer
Sociala mediers framväxt - framtidens marknadsföring för resebolagen
Titel: Sociala mediers framväxt – framtidens marknadsföring för resebolagen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Seminariedatum: 2012-08-27 Författare: Jennifer Redinge Rosengren, Victoria Palmaer, Marina Valencuk Handledare: Torleif Bramryd och Josefine Östrup Backe Ny
En strategi kommer sällan ensam: En studie av en nationell strategis effekter på regionala och lokala turistorganisationer
Syfte: Uppsatsens syfte är att berika strategifältet med ny kunskap om vertikala interorganisatoriska processer. Detta görs genom att studera en strategis roll då den implementeras på ett flertal fristående organisationer, samt vilka effekter som skapas och hur de kan förklaras. Slutsatser: Inom ramen för studien har tre centrala effekter påvisats. För det första har den gemensamma strategin bidra
Lönsamt eller lönlöst?
Service: Samordnad varudistribution genom grounded theory
Yes we can! - en undersökning om hälsofrämjande strategi i organisationer
Det lilla företagets styrkor - En uppsats om konkurrensfördelar för SME mellanhänder i turismbranschen
Titel: Det lilla företagets styrkor - En uppsats om konkurrensfördelar för SME mellanhänder i turismbranschen Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management Kurs: SMKK01 Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Fo¨rfattare: Sofia Englund, Emilia Larsson Bergman och Evelina Malmros Handledare: Malin Espersson och Elisabeth Högdahl Nyckelord: SME, ko
Hälsa på arbetsplatsen- mer än en "quick fix". En studie kring svårigheterna med att förbättra personalens hälsa
Managed Operations Software (MOS)
This thesis is a report from a project where the web based, platform independent application ‘MOS’ - Managed Operating Software was developed. The question asked was: ‘How can we help DISA's customers to get a simple overview over the maintenance of their machines and to plan said maintenance?’ MOS was created specifically for DISA, which is an international company providing innovative castin
Strategy as Practice - En fallstudie inom Region Skåne
Ju närmare källan, desto klarare vatten
Märkeslojalitet i kosmetikbranschen
Det har visat sig att kosmetikbranschen är en av de branscher som har flest märkeslojala kunder. Konsumenterna i kosmetikbranschen utvärderar produkterna efter mervärden som tillexempel huruvida produkterna är bra för huden, ekologiska eller har en tilltalande varumärkesidentitet. Kosmetikkunder byter inte ens varumärke när det är lågkonjunktur utan kunderna är ändå lojala till sitt varumärke även
Yves Rocher - om en motsägelsefull relation mellan varumärkesidentitet och -image
I en tid som hyllar varumärken som identitetsskapare och ett företags starkaste tillgång är det förvånansvärt hur många som glömmer bort vikten av konsumentens personliga image av det. Att som märkesinnehavare förlita sig på att interna insatser kan säkerställa att ett varumärkes identitet projiceras ut, likt en spegels reflektion, till en passivt mottagande konsument är en allvarlig fallgrop. Avg
Att surfa på den gröna vågen - Ett arbete om Corporate Social Responsibility, kundmedvetenhet och greenwashing inom turismbranschen
Problem: Idag implementerar allt fler företag olika typer av samhällsansvar, så kallat CSR-arbete, i sin verksamhet. Bredden i begreppet orsakar förvirring och problematik hos såväl företag som konsumenter. Detta i kombination med avsaknaden av en allmänt vedertagen definition och tydliga riktlinjer att följa i arbetet möjliggör för företag att ägna sig åt greenwashing. Syfte: Syftet med arbetet ä
Ta hand om dina talanger annars gör någon annan det - En kvalitativ studie om hur ett hälsofrämjande ledarskap kan bidra till att behålla kompetent personal
David mot Goliat - egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer
Sammanfattning Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012. Författare: Rebecka Blomkrantz, Markus Karlsson och Joel Lundkvist. Titel: David mot Goliat – Egna märkesvaror och mindre återförsäljares förhandlingspositioner gentemot dess leverantörer. Handledare: Ola Thufvesson och Åsa Alftberg. Syfte: Syftet är att ta reda på om mindre återförsäljare fått
Event i butik - En studie om butiken som ett upplevelserum för att skapa varaktiga konkurrensfördelar genom event samt kundrelationer
Problemformulering: Butiken kommer i denna uppsats ses som en plats för event och inte endast som en plats för försäljning. Vi kommer därför att bidra med att se om event i butik kan skapa varaktiga konkurrensfördelar genom att engagera kunden i butik och i samband med detta även skapa kundrelationer. Syfte: Syftet är att ur ett företagsperspektiv beskriva och analysera om butiken som ett upplevel