Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 553027 sökträffar

No title

1 Nordisk kost | Alzheimermedicin | Barns ätproblem p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a V Å R E N 2 0 2 2 & NÄR DET GÅR ÖVER HON GLÖMDE FLER A ÅR ANTI INFL A MM ATORISK KOST? Sunda matmönster bättre Fick identitetskris när minnet skadades Minnet kan svikta vid infektion och hälsan Minnet, maten Vetenskap & hälsa ges ut av Medicinska f

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2022/05/Minnet-maten-och-halsan-2022.pdf - 2025-12-25

No title

Långtidscovid | Spåra smittor | Lyckat sprutbyte LEVA MED H IV VANL IG FÖRKYLNING VÄDRA UT V IRUS När världen p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a H Ö S T E N 2 0 2 2 & blir viral – om virus och pandemier Kan bli livsfarlig för vissa Bra ventilation viktig Vi är inte vår sjukdom 3 Vetenskap & hälsa ges ut av Medicinska fakulteten vid L

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2022/11/Vetenskap-o-halsa-hosten-2022.pdf - 2025-12-25

No title

Skolidrotten viktig | Överträning | Parasport DINA GENER PSYKISK OHÄLSA BRYT ST I L LAS ITTANDET Människan i rörelse – träning förebygger – viktigt även om du tränar – påverkar hur du ska träna – om fysisk aktivitet och hälsa p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a H Ö S T E N 2 0 2 3 & Vetenskap & hälsa ges ut av Medicinska fakulteten vi

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2023/11/RSSU016_VH_HO%CC%88ST23_v1.1_KN_LA%CC%8AGUPPLO%CC%88ST_ENKELSIDIG.pdf - 2025-12-25

No title

Bättre fokus hemma | Träna återhämtning | Det får 65+ att stanna AUTOIMMUN SJUKDOM FÖREBYGGA TYP 1-D IABETES LEVA MED ALOPECIA Kost, motion, probiotika – vad fungerar? Viktigt att få sörja sitt hår Starkt immun försvar ökar risken p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a V Å R E N 2 0 2 4 & kroppen När angriper sig själv Frisk på jobbet Ve

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2024/05/Nar-kroppen-angriper-sig-sjalv.-Lagupplost.pdf - 2025-12-25

No title

Född i fel kön | Fast vid skärmen | Kvinnors starka immunförsvar SPELBEROENDE URINBLÅSECANCER Män har större risk men bättre prognos Extra skamligt för kvinnor H Ö S T E N 2 0 2 4 och kultur Kromosomer – om könets betydelse för hälsan p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a & Svårare att tyda tecken STROKE HOS KVINNOR Vetenskap & hälsa ge

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2024/10/RSRY064_VH_HO%CC%88ST_24_v1.0_KN.pdf - 2025-12-25

No title

Hjärnan avskyr skrollande | Små barns utveckling | Tuffa skärmråd VARMARE KL IMAT ANTIB IOT IKARES ISTENS Tropiska sjukdomar sprider sig i Europa Kan göra infektioner dödliga V Å R E N 2 0 2 5 – nya hot och skydd Infektioner p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a & När vanliga infektioner är tecken på värre VARNINGAR + Släpp Skärmen! Vet

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2025/05/VH-var-2025.pdf - 2025-12-25

Vetenskap och hälsa hösten 2025.indd

Vetenskap och hälsa hösten 2025.indd ADHD OCH AUTISM HÄNG MED! Vad gör ditt barn på nätet? Tuffare krav ger fler diagnoser H Ö S T E N 2 0 2 5 Barnasinne på allvar p o p u l ä r v e t e n s k a p l i g t o m f o r s k n i n g i n o m m e d i c i n o c h h ä l s a & Viktig som första insats DIGITAL KBT – om barns och ungas psykiska hälsa - Aggressiva barn | Mindfulness fo to: g ettyim ag es fo r

https://www.vetenskaphalsa.se/wp-content/uploads/2025/10/Vetenskap-och-ha%CC%88lsa-ho%CC%88sten-2025-ny.pdf - 2025-12-25

No title

Course summary MATM20 Mathematical modelling, VT 2020 Responsible: Joachim Hein Other teachers: n/a Number of students: 8 Results: 1 UK, 2 G, 2 VG. Evaluation I. Summary of course assessment Total number of answers: 3 Short summary of the results: Overall the answering students very satisfied with the course (average score: 5.0 out of 5). They were particularly satisfied with the handling of the r

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/MATM20VT2020KA.pdf - 2025-12-25

Evaluation report

Evaluation report Course evaluation report MATP16 ”Partial Differential Equations” spring 2020 Alternative course code: FMA145F (PhD course) Teacher: Erik Wahlén Number of students: 12 + 1 registered students (one PhD student) Results (after resit exam): 2 U, 1 G, 4 VG. Evaluation I. Summary of the evaluation Number of answers: 5 Brief summary of the results: Since the number of respondents was lo

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/MATP16_Course_analysis_spring_2020.pdf - 2025-12-25

No title

Report on ”Specialised course in Integration Theory”, MATP29, Spring 2020 Due to the beginning of pandemia, the regular plan which was based on lectures and seminars in class, has been changed and turned into a reading course. As a teaching method, I have divided the material into lectures and provided to each of them additional notes which aimed to explain the intuition behind the results as well

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/MATP29VT2020KA.pdf - 2025-12-25

Microsoft Word - MATM01Spring2020.odt

Microsoft Word - MATM01Spring2020.odt Analysis of Master's degree project in Mathematics/Numerical Analysis MATM01/NUMM11 Spring semester 2020 Number of Master's theses: 5 Number of questionnaires returned: 1 Report on the course evaluation: See separate file. Summary of the course evaluation. With only one questionnaire returned no significant conclusion can be drawn. Responsible and date of this

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/MasterDegreeProjectVT20CA.pdf - 2025-12-25

Statistik 10p ekologi BIO 580 Helsingborg HT 2004

Statistik 10p ekologi BIO 580 Helsingborg HT 2004 Kurssammanställning NUMN30 ”Iterativ lösning av storskaliga system i beräkningsteknik” vt 2020 Course responsible: Philipp Birken Other teachers: - Number of students: 4 registered students on NUMN30, 6 on FMNN30 Grades: 0 UK, 2 G, 1 VG (5 completed on FMNN30). Evaluation I. Summary of Course Evaluation Total number of answers: 1 Short summary of t

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/NUMN30VT2020KA.pdf - 2025-12-25

MATB22-vt20

MATB22-vt20 Matematikcentrum Matematik NF Compilation report for Linear algebra 2, spring 2020 Module leader: Kjell Elfström Other teachers: Peter Meisrimel, Arne Meurman, Lea Miko Versbach, Tien Truong. Number of students: 106. Grades in the original examination: 19 V, 46 G, 11 U Evaluation Compilation of the evaluation: See the following pages. Teacher’s comments: Judging from the diagrams, the

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/kursbokslut-MATB22-vt20.pdf - 2025-12-25

Foundations of Algebra, Spring 2020

Foundations of Algebra, Spring 2020 Matematikcentrum Matematik NF Compilation Report for Foundations of Algebra, Spring 2020 Module leader: Kjell Elfström Other teachers: Douglas Svensson Seth Number of students: 79. Grades in the original examination: 21 V, 33 G, 1 U Evaluation Compilation of the evaluation: See the following pages. Teacher’s comments: Owing to the pandemic, I replaced the lectur

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2020/kusrbokslut-MATA23-vt20.pdf - 2025-12-25

No title

Course analysis – MATB23 VT21 Eskil Rydhe June 29, 2021 Lecturer: Eskil Rydhe. Seminar teachers: Daniele Gerosa. Summary: The course survey only had 9 respondents. For comparison, 40 students took the written exam. The following analysis therefore seems more indicative than conclusive. In comparison to the spring semester 2020, the course appears to have been at least as well organized. A notable

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/Course_analysis_MATB23_VT21.pdf - 2025-12-25

2021 VT_LP2 FMSN55 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH

2021 VT_LP2 FMSN55 CEQ Course evaluation ver 9.0 (2021-01-23) LTH Course evaluation report - CEQ, FMSN55 Basic facts Course name Statistical Modelling of Extreme Values Course code FMSN55 ECTS credits 7.5 hp Year 202021 Study period the course was finishedVT_LP2 Programme all Registrated students 29 Number answers and response rate 14 / 48 % Number answers from males 6 Number answers from females

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/FMSN55_2021_VT_LP2_arbetsrapport_en.pdf - 2025-12-25

MATA02VT21CA

MATA02VT21CA Matematik för naturvetare, vårterminen 2021 Antal svar: 17 Jag har läst kursen som    Jag har läst kursen som Antal svar en del av mitt kandidatprogram 10 (58,8%) fristående kurs 7 (41,2%) Summa 17 (100,0%) fristående kurs en del av mitt kandidatprogram 0% 20% 40% 60% 80% Medelvärde Standardavvikelse Jag har läst kursen som 3,9 3,6 Mina förkunskaper har varit tillräckliga för att ta t

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/MATA02VT21CA.pdf - 2025-12-25

No title

Matematikcentrum Matematik NF Sammanställning för MATA22 Lineär algebra 1, vårterminen 2021 Kursansvarig: Anna-Maria Persson Övriga lärare: Frej Weiström- Dahlin, Henrik Ekström Antal studenter: 76 nyregistrerade samt 30 omregistrerade. 26 studenter har svarat på utvärderingen varav 19 har läst denna kurs inom någon inriktning av det naturvetenskapliga kandidatprogrammet. Resultat på examinerande

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/MATA22VT21CA.pdf - 2025-12-25

No title

Centre for Mathematical Sciences Mathematics, Faculty of Science Course analysis for Analysis in Several Variables, Spring 2021 Lecturer: Elsa Ghandour. Teaching assistant: Daniele Gerosa. Number of students: 84 registered students, including 44 re-registered students from previous course realisations. Examination results: 49 students completed all the assignments included in the project work, 1.5

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/MATB21VT2021CA.pdf - 2025-12-25

Microsoft Word - kursbokslutMATM20_VT21.docx

Microsoft Word - kursbokslutMATM20_VT21.docx Course summary MATM20 Mathematical modelling, VT 2021 Responsible: Joachim Hein Other teachers: Raul Hindov Number of students: 15 Results: 6 G, 6 VG. Evaluation I. Summary of course assessment Total number of answers: 3 Short summary of the results: The answering students showed a high overall satisfaction with the course (overall score: 4.7 out of 5.0

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2021/MATM20VT2021CA.pdf - 2025-12-25