Kurs
Kurs 7,5 högskolepoäng • FRAM14
Undervisning – vårterminen 2022
Från och med den 9 februari kommer mer undervisning att kunna genomföras på campus. Under en period kommer dock även digitala moment att förekomma. Det är därför viktigt att du är uppmärksam på den information som läraren ger dig och ändringarna i schemat i Canvas och/eller TimeEdit.
I kursen ges en genomgång av ett urval av tillgänglig forskning om inlärningen av franska i olika åldrar och under olika förutsättningar. Genomgången syftar till att introducera begrepp, termer och resultat samt visa på hur inlärningen av franska kan studeras vetenskapligt. Några praktiska moment ingår, där kursdeltagarna introduceras till några verktyg för analysarbetet och resultatbearbetningen. Den studerande definierar med hjälp av läraren och kursdeltagarna en fråga att studera. En lämplig korpus definieras som kursdeltagarna åtminstone delvis etablerar själv. Därefter genomför kursdeltagaren en analys av materialet. Resultatet redovisas genom en skriftlig rapport och en muntlig presentation baserad på rapporten.
Programtillhörighet: Kan ingå i Masterprogram i språk och språkvetenskap
Kurstillfälle:
vårterminen 2022
Studiesätt:
halvfart,
dagtid
Kursperiod:
2022-01-17 – 2022-03-22
Kursspråk:
franska
Anmälningskod:
LU-74351
Behörighet:
90 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng i franska eller motsvarande kunskaper.
Introduktionsmöte: Onsdagen den 19 januari kl. 13.15 – 15.00
Lärare:
Malin Ågren