Kurs
Kurs 7,5 högskolepoäng • FLRB10
Kursen syfte är att ge kunskap om hur studiehandledning på modersmålet kan påverka och förbättra nyanlända och flerspråkiga elevernas lärande.
I kursen behandlas hur ett demokratiskt, inkluderande och interkulturellt förhållningssätt i undervisningen kan bidra till att möta pedagogiska utmaningar som studiehandledare på modersmål konfronteras med i skolans olika lärandemiljöer. Med utgångspunkt i styrdokument för den svenska skolan och i utbildningsvetenskaplig forskning ger kursen teoretisk och praktisk kunskap inom områden som är centrala för att kunna studiehandleda på modersmålet.
Kurstillfälle:
höstterminen 2024
Studiesätt:
halvfart,
distanskurs
Kursperiod:
2024-11-01 – 2025-01-19
Anmälningskod:
LU-31723
Behörighet:
Grundläggande behörighet
Introduktionsmöte: Måndagen den 4 november kl. 14.00 – 15.00
Lärare:
Ermira Gervalla
Information om ingående delar
- Muntliga färdigheter , 2 hp
- Skriftliga färdigheter , 5,5 hp
Introduktionsmöte
Höstterminen 2024
Måndagen den 4 novemberkl. 14.00 – 15.00
Second Admission Round
Nationell ansökningsomgång
Höstterminen 2024
Sen anmälan
Öppen för sen anmälan