Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "FINA21" gav 5587 sökträffar

Hanteringsordning LU KAW Projekt 2026

Brevmall Postadress Lunds universitet, Box 117, 221 00 Lund Besöksadress Scheeletorget 1, Medicon Village Telefon (växel) 046-222 00 00 E-post johanna.mellgren@fs.lu.se Webbadress www.fs.lu.se Forskningsserv ice Hanteringsordning vid Lunds universitet för ansökningar till Knut och Alice Wallenbergs stiftelse – anslag till forskningsprojekt av hög vetenskaplig potential Projektansökningar till Knut

https://www.intramed.lu.se/sites/intramed.lu.se/files/2025-04/Hanteringsordning%20LU%20KAW%20projekt%202026.pdf - 2025-10-04

Protokoll

Protokoll Besöksadress LUX, Lunds universitet, Helgonavägen 3, Lund, Postadress Box 192, 221 00 Lund Telefon 046-222 95 89, Fax 046-222 32 28 E-post Martin.Lembke@ctr.lu.se, Internet http://www.teol.lu.se/person/MartinLembke Husstyrelsen för SOL-husen Närvarande ledamöter Petra Bernardini Sektion 3, SOL Sandra Cronhamn HTDR Viktoria Hörnlund HT-biblioteken Nora Karlsson HTS Maria Persson SOL Charl

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/driftsenhet_ht/SOL-husen_intranaet/Protokoll_SOL-husen_2022-02-08.pdf - 2025-10-02

Nel corso del 1993 emersero sempre più prove contro Craxi: con la fine della legislatura si fece sem

Nel corso del 1993 emersero sempre più prove contro Craxi: con la fine della legislatura si fece sempre più vicina la prospettiva di un suo arresto INTRÄDESPROV TILL FACKÖVERSÄTTARUTBILDNINGEN Inriktning: Italienska Delprov 1: Översättning från italienska till svenska Datum: xxxx-xx-xx Tid: 3 timmar Instruktioner • Översätt till korrekt och idiomatisk svenska. • Inga hjälpmedel tillåtna. • Skriv t

https://www.sol.lu.se/fileadmin/_migrated/content_uploads/Intraedesprov__inriktning_italienska.pdf - 2025-10-02

Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning

Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning Cristian Abrahamsson 1 Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning En Delphistudie om lärares syn på faktorer som skapar engagemang i klassrummet Cristian Abrahamsson Institutionen för utbildningsvetenskap , Lunds Universitet Handledare: Ann-Marie Pendrill, Claes Malmberg Upplevde att det fattades något i forskningen om NO-undervisning i sk

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Cristian_Abrahamsson16april.pptx - 2025-10-02

Vägledning Uppgiftsfördelning Uppdaterad 250204 (002)

Brevmall Vägledning till ifyllande av uppgiftsfördelning inom arbetsmiljö- och brandskyddsarbete Fördelad arbetsmiljöuppgift Förtydligande information Läs mer här 1. Planera, organisera, genomföra och följa upp verksamheten så att denna bedrivs i enlighet med de krav som ställs på arbetsmiljö för anställda och studenter i lagar och föreskrifter, Lunds universitets arbetsmiljöpolicy, avtal, styrand

https://www.hr-webben.lu.se/sites/hr-webben.lu.se/files/2025-02/V%C3%A4gledning%20Uppgiftsf%C3%B6rdelning%20uppdaterad%20250204%20(002).pdf - 2025-10-04

Svenaeus lavalgenerationen

Lavalgenerationen Red. Niklas Selberg & Erik Sjödin 2 0 1 0 - T A L E T S D O K T O R S A V H A N D L I N G A R I A R B E T S R Ä T T L avalgenerationen ISBN: 978-91-7737-087-1 R ed. N . Selberg & E . Sjödin 2010-TALETS ARBETSMARKNAD och arbets­ rätt har präglats av omvälvande förändringar. I denna antologi belyses hur dessa förändringar kräver nya analyser av delvis nya frågeställningar. 14 perso

https://www.soclaw.lu.se/sites/soclaw.lu.se/files/svenaeus_lavalgenerationen.pdf - 2025-10-04

R02

Att gestalta kön berättelser om scenkonst, makt och medvetna val Gunilla Edemo & Ida Engvoll (red.) Att gestalta kön Berättelser om scenkonst, makt och medvetna val utgiven av teaterhögskolan i stockholm isbn: 978-91-978534-9-1 huvudredaktör: Gunilla Edemo redaktör: Ida Engvoll ansvarig utgivare: Olle Jansson illustrationer: Bianca Kronlöf foto: Christine Ohlsson, Scanpix (www.scanpix.se) grafiska

https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/r02.pdf - 2025-10-04

Thm sjalvvardering 2018 till extern bedomargrupp

1 Teaterhögskolan i Malmö: Självvärdering 2018 1. Inledning .................................................................................................................................. 3 1.1 Utbildning på grundnivå: särskilda förutsättningar ...................................................................... 6 1.1.1 Metodik .................................................................

https://www.thm.lu.se/sites/thm.lu.se/files/thm_sjalvvardering_2018_till_extern_bedomargrupp.pdf - 2025-10-04

LUM 6 2024 0

Vägleder till framtiden För dyrt med Varvsstaden Makalös manick eller skämt? Vågade klivet LUNDS UNIVERSITETS MAGASIN | NR 6 | 2024 RISKFORSKAREN VALDE BORT TRYGGHETEN 2 LUM NR 6 | 2024 LUM NR 6 | 2024 3 För biologen Roberto García-Roa är forskning och fotograferande två sammanflätade aktiviteter som berikar varandra. Nu har han ännu en gång vunnit priser i en interna- tionell tävling för naturfot

https://www.medarbetarwebben.lu.se/sites/medarbetarwebben.lu.se/files/2024-12/LUM%206%202024_0.pdf - 2025-10-04

Komnu-en-pdf

Kommunikation i naturvetenskaplig utbildning RAPPORT | EQ11-PROJEKT | LUNDS UNIVERSITET SUSANNE PELGER & SARA SANTESSON 3KOMMUNIKATION I NATURVETENSKAPLIG UTBILDNING Förord Denna rapport är resultatet av EQ11-projektet Kommunikation i Naturvetenskaplig Utbildning (KomNU), som har genomförts vid Lunds universitets naturvetenskapliga fakultet. Det är många personer som har bidragit till att göra Kom

https://www.naturvetenskap.lu.se/sites/naturvetenskap.lu.se/files/2021-05/komnu-en-pdf.pdf - 2025-10-04

Jubileumsbok 2022-m-omslag-webb

Microsoft Word - försätt.docx Socialt arbete i förändring – utmaningar och villkor inom utbildning, forskning och praktik ANNA ANGELIN OCH TORBJÖRN HJORT (RED) SOCIALHÖGSKOLAN | LUNDS UNIVERSITET Socialt arbete i förändring – utmaningar och villkor inom utbildning, forskning och praktik. Jubileumsbok 2022 ANNA ANGELIN & TORBJÖRN HJORT (red.) ISBN: 978-91-7895-545-9 © Författarna och Socialhögskola

https://www.soch.lu.se/sites/soch.lu.se/files/2022-10/Jubileumsbok%202022-m-omslag-webb.pdf - 2025-10-04

2003_HT LP1 LTH000 CEQ-kursutvärdering ver 5.1 (2003-11-10)

2003_HT LP1 LTH000 CEQ-kursutvärdering ver 5.1 (2003-11-10) Arbetsrapport CEQ, LTH000 Basfakta Kurs Alla CEQ-behandlade kurser Kurskod LTH000 Läsår 2003_HT Kursen slutade i läsperiod LP1 Program Alla MÄN (civ.ing + branding.) Antal enkätsvar 2228 Antal män som svarat 2199 Antal kvinnor som svarat 0 Närvaro vid undervisningen Andel av undervisningen Antal Andel 0 % 38 2 % 20 % 91 4 % 40 % 133 6 % 6

https://www.ceq.lth.se/specialrapporter/lp_obligatoriska/rapporter/LTH000_2003_HT_LP1_man_arbetsrapport.html - 2025-10-02

2003_HT LP2 LTH000 CEQ-kursutvärdering ver 5.1 (2003-11-10)

2003_HT LP2 LTH000 CEQ-kursutvärdering ver 5.1 (2003-11-10) Arbetsrapport CEQ, LTH000 Basfakta Kurs Alla CEQ-behandlade kurser Kurskod LTH000 Läsår 2003_HT Kursen slutade i läsperiod LP2 Program Alla MÄN (civ.ing. + branding.) Antal enkätsvar 2756 Antal män som svarat 2756 Antal kvinnor som svarat 0 Närvaro vid undervisningen Andel av undervisningen Antal Andel 0 % 44 2 % 20 % 122 4 % 40 % 173 6 %

https://www.ceq.lth.se/specialrapporter/lp_obligatoriska/rapporter/LTH000_2003_HT_LP2_man_arbetsrapport.html - 2025-10-02

Masterutbildning i industridesign

Masterutbildning i industridesign Sida 1 av 4 UTBILDNINGSPLAN Masterutbildning i industridesign - Programkod: TAIDE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning ID - Utbildningsplanens giltighet: 2021/2022 - Utbildningsplanen fastställd: 2021-02-18 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskrifter och information

https://www.student.lth.se/fileadmin/student/files/Utbildningsplaner_21_22/Masterutbildning_i_industridesign_21-22.pdf - 2025-10-02

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan Sida 1 av 4 Utbildningsplan Masterutbildning i industridesign - Programkod: TAIDE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning ID - Utbildningsplanens giltighet: 2024/2025 - Utbildningsplanen fastställd: 2024-02-14 1 Syfte och mål 1.1 Syfte Design är en kreativ och intellektuell verksamhet som if

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/24_25/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_industridesign_24-25.pdf - 2025-10-02

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan Sida 1 av 4 Utbildningsplan Masterutbildning i industridesign - Programkod: TAIDE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning ID - Utbildningsplanens giltighet: 2025/2026 - Utbildningsplanen fastställd: 2025-02-10 1 Syfte och mål 1.1 Syfte Design är en kreativ och intellektuell verksamhet som if

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/25_26/Utbildningsplan_Masterutbildning_i_industridesign_25-26.pdf - 2025-10-02

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan

Masterutbildning i industridesign utbildningsplan Sida 1 av 4 UTBILDNINGSPLAN Masterutbildning i industridesign - Programkod: TAIDE - Omfattning: 120 högskolepoäng - Tillträdesnivå: Avancerad nivå - Beslutsfattare: Programledning ID - Utbildningsplanens giltighet: 2023/2024 - Utbildningsplanen fastställd: 2023-02-22 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även gemensamma föreskrifter

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/student/Utbildningsplaner_2023_och_fram/Master_svenska/Masterutbildning_i_industridesign_23-24.pdf - 2025-10-02

No title

Masterutbildning i industridesign: utbildningsplan Masterutbildning i industridesign Programkod: TAIDE Omfattning: 120 högskolepoäng Tillträdesnivå: Avancerad nivå Beslutsfattare: Programledning ID Utbildningsplanens giltighet: 2020/2021 Utbildningsplanen fastställd: 2020-02-18 Förutom utbildningsplanen för denna utbildning gäller även ge- mensamma föreskrifter och information för LTH. 1 Syfte och

https://www.student.lth.se/fileadmin/lth/utbildning/studiehandboken/20_21/MID_Uplan_20-21.pdf - 2025-10-02

Kursguide - Course Syllabus

Kursguide - Course Syllabus • Fastställande Kursplanen är fastställd av utbildningsledaren på delegation av prodekanen med ansvar för grundutbildningen vid HT-fakulteterna 2009-01-21 och senast reviderad 2015-06-04 av prodekanen med ansvar för grundutbildning vid de humanistiska och teologiska fakulteterna. Den reviderade kursplanen gäller från och med 2015-06-04, vårterminen 2015. Allmänna uppgif

https://www.sol.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/FMPM02/20132/FMPM02_2015_06_04.pdf - 2025-10-03

Vbe medicin 1

VETENSKAP OCH BEPRÖVAD ERFARENHET MEDICIN VETENSKAP OCH BEPRÖVAD ERFARENHET VID SBU | 1 VETENSKAP OCH BEPRÖVAD ERFARENHET MEDICIN ISBN 978-91-983575-0-9 © VBE programmet och författarna Grafisk form Johan Laserna Tryckt av Media-Tryck, Lunds universitet, Lund 2016 Förord 7 NILS-ERIC SAHLIN Vetenskap och beprövad erfarenhet vid SBU 9 STEN ANTTILA & SUSANNA AXELSSON Kvalitetsregister som bryggor mel

https://www.vbe.lu.se/sites/vbe.lu.se/files/vbe_medicin_1.pdf - 2025-10-04