Från "Svensson" till Premium - En fallstudie av Volvo Cars sinnesmarknadsföring
Examensarbetets titel: Från “Svensson” till Premium - En fallstudie av Volvo Cars sinnesmarknadsföring Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Johanna Hahlin, Theodor Nilsson, Ebba Skillius Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Sinnesmarknadsföring, Semiotisk analys, Sinnesupplevelse, Volvo, Servicelandskap ForsknTitle: From “Svensson” to Premium - A case study of Volvo Cars sensory marketing Seminar date: June 1st 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor’s Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 ECTS Authors: Johanna Hahlin, Theodor Nilsson, Ebba Skillius Advisor: Clara Gustafsson Key words: Sensory marketing, Semiotic analysis, Sensory experience, Volvo, Servicescape Rese