Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 540343 sökträffar
Skuldfällan - vems ansvar?
Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken
Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. Fo¨rfattare: Yichu Chung, Andreas Nilsson och Johanna Westerdahl. Handledare: B
Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet
Abstrakt Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: T
Golf som landsbygdsutvecklare? - En studie om nätverkande på landsbygden.
Kommunicera mera! Om kommunikationsproblematik i en professionell organisation
Revenue Management inom Hotellföretag - En studie av Revenue Management och sex Hotellföretag
TITLE: Revenue Management inom Hotellföretag - En studie av Revenue Management och sex olika hotellföretag COURSE: SMKK01, Degree Thesis, Undergraduate Level, 15 ECTS AUTHOR: Jack Duong SUPERVISORS: Eva Åström and Fredrik Nilsson KEY TERMS: Revenue Management, Hotel, Pricing, Marketing, Customer loyalty, Customer Relationship management PURPOSE: This thesis aims to describe and examine how differe
Ledarskap och kommunikation i detaljhandelsföretag
En utmaning för dagens ledare är att kommunicera och delegera viktig information i organisationen. Kommunikation sker ständigt mellan ledning, mellanchefer och de anställda i ett företag. Syftet med uppsatsen är att studera om ledarskapsstilar kan påverka kommunikationen i detaljhandelsföretag. Påverkas kommunikationen av ledarens egenskaper och ledarskapsstil? För att samla in material till uppsa
En fantastisk upplevelse - En studie av säsongsanställd frontpersonal i upplevelseekonomin
Uppsatsens syfte är att undersöka hur säsongsanställda på en nöjespark upplever sina möjligheter att skapa positiva upplevelser i servicemötet. För att besvara syftet utgick vi från följande frågeställningar; Hur upplever de säsongsanställda att arbetsgivarna förser dem med förutsättningar för att skapa positiva upplevelser och kundkontakter? Hur resonerar de säsongsanställda kring betydelsen av m
Utan Verksamhetsstöd - verksamhetsdöd
Grattis du är anställd - men vad händer sen? En komparativ studie mellan två organisationstypers introduktionsprocess
Sammanfattning Titel: Grattis du är anställd - men vad händer sen? En komparativ studie mellan två olika organisationstyper Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, VT2012 Författare: Annika Hansson, Matilda Paulstrup, Caroline Sjögren Handledare: Michael Johansson & Christer E
Tre begrepp i ett nytt sammanhang
E-handel, komplement eller hot till den traditionella handeln? -En fallstudie på Nilson Shoes och dess konkurrenter
Title:”E-commerce, complement or threat to the traditional stores -a case study of Nilson Shoes and its competitors” University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management. Course: SMKK01 Service Management, Bachelor’s Degree, 15 credits, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Carolin Berggren, Ida Linder and Cecilia Lindgren Supervisors: Ola Thufvesson and Kristina Ba
The Service Terminator? - när människor ersätts av maskiner
Title: The Service Terminator – when people are being replaced by machines University: Lund University, Campus Helsingborg, Department of Service Management Course: SMKK01, Service Management, Bachelor’s degree, 15 hp, 2012 Seminar date: May 29, 2012 Authors: Sanna Axbom, Maria Ingstad, Emma Nilsson and Lina Sonesson Supervisors: Christian Fuentes and Rickard Ek Keywords: Self-service technologies
Employee Branding och Motivation - En fallstudie på Scandic Nord Helsingborg
Finns det någon poäng med att övertyga gästerna om varumärkets storhet om inte de anställda är med på tåget? Det har påpekats att utan motiverade och nöjda anställda riskerar varumärkets och ledningens löften till gästerna att bli tomma, då det är personalen som ska leverera den utlovade servicen. Vi anser det intressant att undersöka hur företag inom hotellbranschen arbetar med att motivera sin p
Från ett nedlagt varvsområde till en attraktiv plats - En fallstudie på Kulturvarvet i Helsingör och Varvsstaden i Malmö
Problem: Till följd av avindustrialiseringen står idag många forna industriområdet övergivna. Detta har kommit att bli en samhällsfråga som tas omhand på olika sätt. Tidigare forskning visar på att intresset för industriarv har ökat de senaste 20 åren. Forskningen berör främst nedlagda gruv- och tillverkningsindustrier medan forskning kring nedlagda varvsområden är bristfällig. Kulturvarvet i Hels
Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier
Titel: Att marknadsföra grönt - En studie om vilka värden ICA och MQ synliggör genom sina hållbarhetsstrategier Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT-2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Julia Kron, Anna Karin Persson & Jenny Winqvist Handledare: Cecilia Fredr
Vi ser gärna att du är service-minded! - Betydelsen av serviceorienterade egenskaper vid urvalet i rekryteringsprocesser
Syfte: Vårt syfte är att analysera hur tjänsteverksamheter arbetar med rekrytering och urval av frontpersonal. Vi vill närmare ta reda på hur företag identifierar och attraherar kandidater med serviceorienterade egenskaper. Metod: För att svara på våra frågeställningar har vi valt att använda oss av en kvalitativ ansats med kvalitativa djupintervjuer. Det empiriska materialet har därefter analyser
Att odla, att vattna, att vårda- En fallstudie om att behålla talanger i ett detaljhandelsföretag
Titel: Att odla, att vattna att vårda – En fallstudie om att behålla talanger i ett detaljhandelsföretag Nivå: Kandidatuppsats Institution: Service Management, Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Nina Nilsen Rydeback, Karolina Scherdin,Mathilda Welin Brook Bakgrund: Detaljhandeln är en bransch som traditionellt sett präglats av kompetensproblem. Branschen har beskrivits som en genomg
Är du vad du äter? En studie om hur nya konsumtionsvanor kan växa fram
Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att undersöka hur inre och yttre faktorer kan bidra till att nya konsumtionsvanor växer fram. Vi har valt att belysa tjänsten Matkasse som ett exempel på ett nytt konsumtionsfenomen. Genom en enkätundersökning med 120 användare och icke-användare av Matkasse fick vi en bred bild av uppfattningarna om fenomenet. Detta kompletterade vi med 5 stycken intervj