Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 548030 sökträffar

Undervisningsfri Tid Vt25

240821 Undervisningsfri tid Socialhögskolan vårterminen 2025 Terminstider vt25: måndag 2025-01-20 - söndag 2025-06-08 Obs! Ta i möjligaste mån hänsyn till dessa undervisningsfria tider vid schemaläggningen, så att berörda kollegor har möjlighet att närvara vid aktiviteterna. Övriga aktiviteter finns i kalendariet! FETAT: ändrat!! Dag Datum Tid Vilka har undervisningsfri tid? Anledning Tisdag 4 feb

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2024-08/Undervisningsfri%20tid%20vt25.pdf - 2025-11-03

Kursutbud Tidsplan HT25

Beslut om kursutbud Socialhögskolan höstterminen 2025 Program och fristående kurser med start hösten 2025 Program, utlyses via antagning.se Socionomprogram, nivå G, 210hp, helfart. Lund och Helsingborg. Masterprogram i socialt arbete, nivå A, 120hp, helfart/halvfart. Lund. Hälso- och sjukvårdskuratorsprogrammet, nivå A, 60hp, helfart. Helsingborg. (utlyses i ansökningsomgången VIFY Vidareutbildnin

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-02/Kursutbud%20tidsplan%20HT25.pdf - 2025-11-03

Checklista disputation 1

Checklista inför och efter disputation vid Socialhögskolan för: TIDPUNKT HÄNDELSE ANSVARIG STATUS 4 - 6 månader före disputation Boka disputationsdag Handledare: Handledaren kontaktar fakultetskansliet (f.n. Yvonne Aiello Davidsson) för att boka disputationsdatum. Disputationsdatumet ska ej överlappa med annan disputation vid fakulteten. Handledaren sköter också kontakten med betygsnämnd och oppon

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Checklista_disputation_1.docx - 2025-11-03

Doktorandryggsäcken Riktlinjer 2025

Socialhögskolan Doktorandryggsäcken • En forskarstuderande får totalt 40 000 kr i anslag under sin studietid i en så kallad doktorandryggsäck. • Som övergripande regel gäller att anslaget skall användas till utgifter som är föranledda av den forskningsuppgift som skall resultera i en avhandling. Detta inkluderar kostnader för deltagande i forskarutbildningskurser i den mån dessa inte täcks av inst

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Doktorandryggsa%E2%95%A0%C3%AAcken%20riktlinjer%202025.pdf - 2025-11-03

Dokumentation Av Aktiviteter SASA022 Generiska Kunskaper Och Färdigheter För Forskarrollen

Anvisning för dokumentation av aktiviteter SASA022 Generiska kunskaper och färdigheter för forskarrollen (7.5 hp) Generic knowledges and skills for the researcher role, Third Cycle, 7.5 credits Kursen är valbar för alla nuvarande doktorander. Jag rekommenderar er att skapa en mapp där ni samlar all dokumentation rörande kursen. Som framgår i kursplanen ska genomförda aktiviteter i slutändan dokume

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Dokumentation%20av%20aktiviteter%20SASA022%20Generiska%20kunskaper%20och%20f%C3%A4rdigheter%20f%C3%B6r%20forskarrollen.docx - 2025-11-03

Examination Procedure At The School Of Social Work

Examination procedure for PhD dissertations at the School of Social Work A thesis at the School of Social Work, Lund University, is assessed by an examination committee, consisting of five members. The procedure is outlined below. FINAL SEMINAR The thesis manuscript is discussed at a final seminar when the supervisors and doctoral student deem that the thesis can be assessed as a whole, which is u

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Examination%20procedure%20at%20the%20School%20of%20Social%20Work.pdf - 2025-11-03

In English Doktorandryggsäcken Riktlinjer 2025

Socialhögskolan Doctoral student backpack • A doctoral student receives a total of SEK 40,000 in grants during his / her study time in a so-called doctoral student backpack. • As an overall rule, the grant must be used for expenses needed for the dissertation work. This includes costs for participation in postgraduate courses, in the event that these are not covered by the department. • The grant

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/In%20English%20Doktorandryggs%C3%A4cken%20riktlinjer%202025.pdf - 2025-11-03

Instructions For Documentation Of Activities

Instructions for documentation of activities SASA022 Generic Knowledges and Skills for the Research Role (7.5 credits) The course is optional for all current PhD students. I recommend you to create a folder where you collect all documentation related to the course. As stated in the syllabus, completed activities should ultimately be documented in the individual study plan. The course is examined w

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Instructions%20for%20documentation%20of%20activities.docx - 2025-11-03

Processbeskrivning För Etapplyft Vid Samfak

Postadress Box 117 Besöksadress Sandgatan 13A Telefon, 046-222 72 07 E-post andrea.bjork@sam.lu.se Webbadress www.lu.se Kansl i S Processbeskrivning etapplyft för doktorander Syftet med denna processbeskrivning är att säkerställa en smidig och korrekt hantering av etapplyft för doktorander inom forskarutbildning. Processbeskrivningen förtydligar den övergripande kedjan av aktiviteter som leder til

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Processbeskrivning%20f%C3%B6r%20etapplyft%20vid%20Samfak.pdf - 2025-11-03

Quick Guide To PhD Seminars

Lägg till titel School of Social Work 2023-10-10 Quick guide to PhD seminars Participation in seminars is crucial for a good research environment. It contributes to the doctoral students’ and other researchers' development and is part of the doctoral education. To ensure that colleagues participate in the seminars, it is advisable to follow the quick guide below. (Note that other routines apply to

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-03/Quick%20guide%20to%20PhD%20seminars.pdf - 2025-11-03

Kursutbud Tidsplan Vt26

Sida 1 av 5 Socialhögskolan Institutionsstyrelsen KURSUTBUD Diarienummer U 2025/299 Förslag till kursutbud vårterminen 2026 Utbildningsprogram Socionomprogrammet nivå G, 210hp, helfart, Lund och Helsingborg. Fristående kurser Grundnivå SOAA02 Social Work in Sweden, nivå G1N, 7,5hp, helfart. Ges i Lund. Engelskspråkig. Utannonseras enbart i den internationella antagningsomgången Kursperiod: 2026-03

https://www.soch.lu.se/internt/sites/soch.lu.se.internt/files/2025-10/kursutbud%20tidsplan%20vt26.pdf - 2025-11-03

Jubileumssymposium-digital-flyer

Jubileumssymposium: 100 år av kvinnlig rösträtt – kvinnor i politiken då och nu TID: 10 DECEMBER 2021, 13.15 – 16.00 | PLATS: KULTURENS AUDITORIUM ARRANGÖR: STATSVETENSKAPLIGA INSTITUTIONEN 13.15 – 14.00 HISTORISKA PERSPEKTIV Christina Carlsson Wetterberg, Professor emerita i historia De som gick före. Kvinnliga pionjärer i den svenska politiken. Ulrika Holgersson, Docent i medie- och kommunikatio

https://www.svet.lu.se/internt/sites/svet.lu.se.internt/files/2021-11/jubileumssymposium-digital-flyer.pdf - 2025-11-03

Arbetsmiljopolicy 2021-2023 handlingsplan 2022

Arbetsmiljöpolicy för Statsvetenskapliga institutionen inklusive mål för perioden 2021–2023 och handlingsplan för 2021 Postadress Besöksadress Telefon Telefax Internet E-post Internpost Box 52 Paradisgatan 5 046-222 00 00 (vx) 046-222 40 06 www.svet.lu.se svet@svet.lu.se Hämtställe 35 221 00 Lund Hus H, Eden Sverige Arbetsmiljöpolicy för Statsvetenskapliga institutionen inklusive mål för perioden

https://www.svet.lu.se/internt/sites/svet.lu.se.internt/files/2022-02/Arbetsmiljopolicy_2021-2023_handlingsplan_2022.pdf - 2025-11-03

Organisationsplan Teaterhögskolan Malmö 2023

INSTITUTIONSSTYRELSE PREFEKT/ REKTOR Grundutbildning ÄMNES- ANSVARIG Gästprofessor Forskande personal Post-doktorand Doktorander Forskning/ forskarutbildningTeknik/Admin Ekonom Utbildningskoordinator Studiekoordinator Kommunikatör Tekniker Kostymateljé Producent Bibliotekarie Fastighetsansvarig ADMINISTRATIV CHEF BITRÄDANDE PREFEKT, TOM 2023-12-31 STUDIE- REKTOR Pedagog- och admin stöd STUDIE- REK

https://www.thm.lu.se/internt/sites/thm.lu.se.internt/files/2023-06/Organisationsplan%20Teaterh%C3%B6gskolan%20Malm%C3%B6%202023.pdf - 2025-11-03

Verksamhetsplan Teaterhögskolan I Malmö 2023

Microsoft Word - Verksamhetsplan Teaterhögskolan i Malmö 2023.docx 1 Verksamhetsplan Teaterhögskolan i Malmö 2021–2030 Inledning Teaterhögskolan i Malmös vision, uppgift och handlingsplan har arbetats fram på uppdrag av Institutionsstyrelsen. Dokumentet visar vad vi står för, vart vi är på väg och utifrån vilka grunder. Huvudsyftet är att kunna prioritera och stämma av de enskilda besluten i varda

https://www.thm.lu.se/internt/sites/thm.lu.se.internt/files/2023-06/Verksamhetsplan%20Teaterh%C3%B6gskolan%20i%20Malm%C3%B6%202023.pdf - 2025-11-03

Utländskt Bankkonto Student

Blad1 Inlämningsdatum (ÅÅÅÅ-MM-DD) Betalningsmottagare (ditt namn, id- och adressuppgifter) Om du bor i Sverige under studietiden: skriv din svenska adress, inte adress i ditt hemland. Om du inte har svenskt person-/samordningsnummer: skriv utländskt id-nr samt land. Namn Person-/samordningsnummer/utländskt id-nr och land. Adress (gatuadress, postnr, postort. Land om det inte är Sverige.) Bankuppg

https://www.thm.lu.se/internt/sites/thm.lu.se.internt/files/2023-08/Utla%CC%88ndskt%20bankkonto%20student.xlsx - 2025-11-03

Expenses Form For Students 250930

Expences Original receipts must include the company's name, address, company registration number, date and time of issue and the amount of VAT. For purchases from private individuals, the receipt must include the seller's name, address and the purpose of the purchase. More information and a link to register your bank details can be found on our web: https://www.thm.lu.se/internt/student/utlagg-utb

https://www.thm.lu.se/internt/sites/thm.lu.se.internt/files/2025-09/Expenses%20form%20for%20students%20250930.xlsx - 2025-11-03

THM Redovisning Utlägg 250930

Kvittoredovisning Originalkvitto ska innehålla uppgifter om företagets namn, adress, organisationsnummer, datum och momsbelopp. Vid köp av privatperson ska kvittot innehålla säljarens namn, adress, vad köpet avser, datum, samt underskrift av säljaren. Mer information och länk för att registrera dina bankuppgifter finns på thm:s internsidor: https://www.thm.lu.se/internt/student/utlagg-utbildningpr

https://www.thm.lu.se/internt/sites/thm.lu.se.internt/files/2025-09/THM%20redovisning%20utla%CC%88gg%20250930.xlsx - 2025-11-03

Blankett-for-ansokan-om-dispens-från Anstallningsstopp

Blad1 Ansökan om dispens från anställningsstoppet (Ansökan görs av institutionen och skickas till Anita Nydemark, Kansli M, Hs 66/BMCF13) Dnr Motivering Ange prioritering och behov av att arbetsuppgifterna utförs Redogör för varför arbetsuppgifterna ej kan utföras av befintlig personal inom egen eller närliggande verksamhet Redogör för vilka strategiska avväganden som motiverar anställningen Finan

https://www.intramed.lu.se/sites/intramed.lu.se/files/2022-07/Blankett-for-ansokan-om-dispens-fr%C3%A5n%20anstallningsstopp.xls - 2025-11-03

Information-om-gäst-i-forskargrupp

Microsoft Word - Information om gäst i forskargrupp[1].doc Information om gäst i forskargrupp Inom ramen för arbetsgivarens arbetsmiljöansvar ingår alla som vistas på arbetsstället - även dem som inte har någon anställning. För att säkerställa att gästen fått veta de förutsättningar som gäller inför vistelsen vid Lunds universitet, att gästen vistas tryggt på arbetsstället och att prefekten fått v

https://www.intramed.lu.se/sites/intramed.lu.se/files/2022-07/Information-om-g%C3%A4st-i-forskargrupp.pdf - 2025-11-03