Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 529044 sökträffar

Kommunicera mera, då ni blir flera! En studie om vikten av kommunikation och samarbete i en förändringsprocess.

Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur samarbetet och kommunikation fungerar i en planerad förändringsprocess. Metod: Vi har använt oss av en fallstudie med kvalitativa intervjuer. Vi har genomfört totalt sju intervjuer. Fem intervjuer med butikschefer på handelsområdet och två intervjuer med Väla köpcentrums marknadschef. Slutsatser: Vi anser att kommunikationen och samarbetet i handelsomr

Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik

Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras.

Var går gränsen? – En fallstudie om processerna på IKEA Kundservice center

Abstract Course: SMTX06, Bachelor of degree. 15 hp. Spring 2009 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Where is the border? – A case study of the processes in IKEA Customerservice center Supervisors: Jan E. Persson, Mattias Wengelin Aim: The purpose of this study is to identify the problems within the borders between the processes in service companies. By making a map of

Styra och ställa - En studie om hur företag arbetar med sin interna styrning för att uppnå framgång

In year 2006 Carlings was named the most profitable chain, selling clothes, in Sweden. A year after they ended up on the podium once again. What is remarkable about this result is the fact the company does not exploit any direct marketing or offer a differentiated product compared to its competitors such as H&M and Gina Tricot. How did they manage to do this? The intention of this paper is to

En Dyrbar Investering? - En Litteraturstudie Om Hälsofrämjande Arbete

SAMMANFATTNING Syfte: Syftet med denna studie har varit att granska den litteratur som finns inom ämnet hälsofrämjande arbete i organisationer. Vår avsikt var att granska aktuella artiklar och inlägg i den pågående debatten. Design/metod/angripningssätt: Vi har studerat 62 olika källor för att skapa oss en trovärdig överblick av ämnet hälsofrämjande arbete. Dessa har granskats, generaliserats och

Ömsesidigt värdeskapande

Studiens syfte är att Att undersöka hur företag arbetar med och förhåller sig till den nya, aktiva konsumenten samt hur detta kan främja ett ömsesidigt värdeskapande, företag och konsument emellan. Våra exempelföretag tycks genomgående vilja aktivera konsumenten genom sin marknadskommunikation via exempelvis events, användandet av interaktiva marknadskommunikativa verktyg, budskapets utformning oc

Luftens hjältar

Att flyga och resa är något som idag inte bara är privilegier för välbärgade utan något som de flesta av oss har möjlighet att göra, i och med utvecklingen av lågprisflyget. Detta har lett till en allt större växande rörlighet bland jordens befolkning där folk idag åker längre, oftare och i kortare perioder. Parallellt med vår ökade hypermobila livsstil växer dock ett allt större stundande hot, nä

Det ska vara "a" att åka kollektivt

Sammanfattning Titel: Det ska vara ”a” att åka kollektivt - en studie av servicens betydelse för organisationer som befinner sig på en marknad utan direkta konkurrenter Vad: Kandidatuppsats (SMTX06), Campus Helsingborg, Lunds Universitet, VT-2009 Författare: Anna Bergner, Carolina von Rosen, Vanja Sredojevic Handledare: Erika Andersson Cederholm & Johan Hultman Nyckelord: Service, värdeskapand

Kommunicera mera. Den interna kommunikationen - ett verktyg för ett trovärdigt servicemöte.

Idag blir vi blir ständigt påminda om att vi behöver ta ett större ansvar för miljön och hur viktigt det är att föra en rättvis internationell handel. Organisationer som Fair Trade har vuxit och innebär en handel på lika villkor. Medvetna kunder kräver ofta mer än marknadspåståenden för att de ska se företaget som ansvarstagande och olika former av certifieringar kan vara användbara för att styrka

För motivation, i tiden - En undersökning av CSRs inverkan på de anställda på Carlsberg Sverige

Tidigare forskning har utrett kopplingen mellan personalavdelningens ansvarsuppgifter och CSR. Hur CSR arbetet integreras i organisationen och hur den kommuniceras till de anställda är en viktig faktor när det gäller att skapa motivation. Syftet med denna uppsats att undersöka vilken betydelse ett företags CSR arbete har för de anställdas arbetsmotivation. Vidare hur intern-kommunikationen av dett

En utländsk, handikappad chef, tack! En fallstudie om mångfald genom rekrytering

Vår uppsats syfte är att belysa hur kompetensbaserad rekrytering kan påverka mångfalden i en kommunal verksamhet. Våra slutsatser är att kompetensbaserad rekrytering kan främja mångfald om de inblandade rekryterarna har en gemensam definition av mångfald samt motivering till varför mångfaldsfrämjande rekrytering är viktig. Kompetenser som saknas ur ett mångfaldsperspektiv bör prägla den fortsatta

Att skapa värde – en fallstudie av hur värde skapas för arbetssökande ungdomar utan självförsörjning i Helsingborgs kommun

Uppsatsen tar utgångspunkt i den rådande lågkonjunkturen som bidragit till ökad arbetslöshet och ett ökat behov av försörjningsstöd bland ungdomar. Ansvaret för de arbetslösa ungdomarna är splittrat mellan flertalet myndigheter som måste samverka med och kring ungdomarna för att de ska få ett arbete och bli självförsörjande. Syftet med uppsatsen är att ur ett tjänsteperspektiv belysa hur arbetsför

Kosterhavets nationalpark – om konflikter vid gränsdragning

Turism kan ha många effekter, dels kan den leda till ökad ekonomisk tillväxt i ett område men den kan även leda till överexploatering. Skyddande av områden i form av nationalparker och turismen den genererar skapar också en del svårigheter. Problematiken kring att bevara och exploatera är det moderna fenomen som har hamnat i fokus i denna uppsats. Syftet med denna uppsats är att utreda hur denna p

Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv

SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv Kurs: SMTX06 – Service Management: Kandidatuppsats, 15 p Författare: Andreas Klingstedt, Philip Persson, Henrik Runnström Handledare: Szilvia Gyimothy och Pavla Kruzela Nyckelord: Varumärke, Varumärkeskapital, Positionering, Ompositionering Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen fö