Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 548066 sökträffar
Making Room for Elephants : An Attempt to Reexplore Democracy in the European Union
The Failures of a Sucess Story : an Evaluation of the Efforts to Combat the Cocoa-Cocaine Production in Bolivia
The Structural Limits to the Empowerment of Indonesian Civil Society : An Evaluation of Different Dimensions of Empowerment and the Approach Held by Donor Agencies Applied to the Indonesian Context
Sopstation Narva : om konsten att föra upp en kontroversiell fråga på agendan
FN och den preventiva diplomatin : en studie av FN:s roll som preventiv diplomat i Rwanda 1994
Språket och makten i EU
Secession och identitet : Makedoniens väg från Jugoslavien till självständighet
Bilder av Basqueness : nationella identiteter och medborgarskap i Baskien
Den diskursiva konstruktionsprocessen av polsk nationell identitet : en kvalitativ fallstudie utifrån ett diskursanalytiskt perspektiv
Identitet och makt i konstruktivistiska studier av internationella relationer
NATO - en förändrad organisation? : en diskursteoretisk studie av NATO:s utveckling efter Kalla Kriget
Låt oss slå våra kloka huvuden ihop! : en studie om huruvida den politiska och den akademiska sfären möts vad gäller idéerna om positiv särbehandling
En demokratisk regionalisering? : en empirisk normativ studie om Öresundsregionaliseringen och demokrati
Storyn om Monki
Vårt syfte med denna kandidatuppsats är att få en insikt i hur butiksdesign kan utgöra en betydelsefull aspekt som skapar värde för både kund och företag. Med utgångspunkt i vårt fallföretag Monki, ämnar vi att empiriskt studera deras butiksdesign samt hur butiksdesignen är kopplad till Monkis varumärke. För att därefter analysera hur dessa aspekter kan skapa ett kundvärde och därmed ett värde för
The blonde myth - Sverige som studiedestination
Kommunicera mera, då ni blir flera! En studie om vikten av kommunikation och samarbete i en förändringsprocess.
Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur samarbetet och kommunikation fungerar i en planerad förändringsprocess. Metod: Vi har använt oss av en fallstudie med kvalitativa intervjuer. Vi har genomfört totalt sju intervjuer. Fem intervjuer med butikschefer på handelsområdet och två intervjuer med Väla köpcentrums marknadschef. Slutsatser: Vi anser att kommunikationen och samarbetet i handelsomr
Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik
Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras.
Var går gränsen? – En fallstudie om processerna på IKEA Kundservice center
Abstract Course: SMTX06, Bachelor of degree. 15 hp. Spring 2009 Authors: Amir Amini Harati, Nosherwan Bajwa, Daniel Djukic Title: Where is the border? – A case study of the processes in IKEA Customerservice center Supervisors: Jan E. Persson, Mattias Wengelin Aim: The purpose of this study is to identify the problems within the borders between the processes in service companies. By making a map of
